در حال بارگذاری ...
  • بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی ۶ هزار واحد مسکونی در استان گلستان

    در هفته گذشته ، عملیات اجرایی بیش از ۲۱۰۰ واحد مسکونی در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت و روستاها ، آغاز شد که حدود ۲۱۰ میلیاردتومان اعتبار از سوی دولت تامین شده و بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان آورده متقاضیان در این پروژه ، هزینه خواهد شد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل بنیاد مسکن گلستان از بهره‌برداری ۳۹۰۰ واحد و آغاز عملیات اجرایی ۲۱۰۰ واحد مسکونی در استان گلستان خبر داد و گفت : در هفته دولت۵۰ پروژه عمرانی با اعتبار۲۳ میلیاردتومان افتتاح شد .

    سیدمحمد حسینی در خصوص برخی از اقدامات بنیاد در استان به ارایه توضیح پرداخت .

    مدیرکل بنیاد مسکن گلستان بخشی از فعالیت‌های بنیاد را طی ۷ ماهه بهمن سال گذشته تا شهریورر امسال شامل افتتاح برخی پروژه‌ها و آغاز عملیات اجرایی برشمرد و گفت : در این هفته ۴۲۸/۵ میلیاردتومان پروژه عمرانی افتتاح شد . همچنین از این تعداد پروژه‌ها ۳۹۰۰ واحد مسکونی با اعتبار ۴۰۵ میلیارد تومان بهره‌برداری شد که تحویل مالکان می‌شود . برای ساخت واحدهای بهره‌برداری شده ، ۱۹۵میلیاردتومان از محل اعتبارات دولتی و ۱۰۰ میلیاردتومان نیز از آورده متقاضیان در پروژه‌های مسکونی هزینه شده است .

    حسینی ادامه داد : در هفته گذشته ، عملیات اجرایی بیش از ۲۱۰۰ واحد مسکونی در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت و روستاها ، آغاز شد که حدود ۲۱۰ میلیاردتومان اعتبار از سوی دولت تامین شده و بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان آورده متقاضیان در این پروژه ، هزینه خواهد شد .

    وی حدود زیربنای پروژه را ۱۶۰ هزار مترمربع عنوان کرد و افزود : کمتر از یکسال آینده ۲۱۰۰ واحد مسکونی آغاز شده ، به اتمام خواهد رسید .

    بهره‌برداری از ۵۰ پروژه عمرانی در هفته دولت با اعتبار ۲۳ میلیاردتومان

    مدیرکل بنیاد مسکن گلستان ، توضیح داد : ۵۰ پروژه عمرانی در هفته دولت به بهره‌برداری رسید . بالغ بر ۲۳ میلیاردتومان اعتبار صرف پروژه‌های عمرانی شده است . ۱۶ هزار خانوار از این خدمات که از دهه فجر سال گذشته تا شهریور امسال است بهره‌مند می‌شوند .

    ۲۳۰ سند مالکیت طی هفت ماه صادر شد

    مدیرکل بنیاد مسکن گلستان از صدور سند مالکیت برای ۲۳۰ واحد مسکونی خبر داد و توضیح داد : در بخش اسناد مالکیت بالغ بر ۵۰۰ روستا وجود دارد که کار نقشه‌برداری آنها به اتمام رسیده است و وارد تشکیل پرونده برای صدور اسناد مالکیت هستیم .

    حسینی از دیگر اقدامات بنیاد مسکن را اجرای مسکن جوانان عنوان کرد و گفت : حدود ۳۵۰۰ واحد مسکونی به شکل انبوه‌سازی، خودمالکی و بنیاد ساخت در حال انجام است . در اجرای طرح مسکن جوانان ۲۰۰ روستای هدف و ۱۱ شهر زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت هدف‌گذاری شده است .

    وی با یادآوری اینکه در اجرای طرح مسکن جوانان ۱۷ هزار گلستانی مشارکت داشته و در سامانه ثبت‌نام کردند ، اعلام کرد : پالایش متقاضیان به اتمام رسیده است. طبق تازه‌ترین آمار حدود ۴ هزارخانوار به شکل خودمالکی مشارکت خواهند داشت که کار صدور پروانه و معرفی آنها جهت آغاز عملیات اجرایی در حال انجام است . در بخش انبوه‌سازی نیز برنامه استان ۲۰۰۰ واحد در روستاها و شهرهای زیر ۲۵هزار نفرجمعیت است که برای بیشتر آنها تامین زمین انجام و عملیات اجرایی آغاز شده است .

    اعتبار هزینه شده مسکن جوانان ۹۰۰ میلیاردتومان است

    حسینی اعتبار هزینه شده برای اجرای طرح مسکن جوانان را ۹۰۰  میلیاردتومان برشمرد و تاکید کرد : طبق برنامه‌ریزی انجام شده طرح های آغاز شده مسکن جوانان کمتراز ۱۸ ماه تکمیل و تحویل متقاضیان می‌شود .




    مطالب مرتبط

    سال گذشته در مجموع ۵ هزار و ۴۹ جلد سند صادر شده است که از این تعداد هزار و ۴۶۱ جلد سند شهری و ۳ هزار و ۵۸۸ جلد سند روستایی است . در سه ماهه ابتدای سال جاری نیز ۷۷۳ جلد سند صادر شده است که ۲۳۰ جلد شهری و ۵۴۳ جلد روستایی بوده است .

    |

    نظرات کاربران