در حال بارگذاری ...
  • اجرای ۳۰ پروژه در محلات هدف بازآفرینی شهری استان اردبیل

    از این پروژه‌ها می‌توان احداث مدرسه و پایگاه سلامت در سکونتگاه‌های غیررسمی را نام برد ، علاوه بر این بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال پروژه نیز از منابع داخلی تعریف شده است که در مرحله تامین منابع و عملیاتی شدن قرار دارند ، این پروژه‌ها شامل کمک به مرمت بازار تاریخی اردبیل ، احداث مدرسه و پارک است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی اردبیل گفت : بالغ بر ۳۰ پروژه برای محلات هدف بازآفرینی در سطح استان تعریف شده است ، اغلب پروژه‌ها پیشرفت فیزیکی بالای ۹۰ درصد دارند و در صورت تخصیص اعتبار کافی می‌توانند به مرحله بهره‌برداری برسند .

    محبوب حیدری در خصوص پروژه‌های بازآفرینی این استان توضیحاتی ارایه کرد و گفت : بالغ بر ۳۰ پروژه برای محلات هدف بازآفرینی در سطح استان تعریف شده که در حال حاضر در جریان است ، برخی از این پروژه‌ها جدید و اجرای برخی نیز از سال‌های گذشته شروع شده است . این پروژه‌ها اغلب در محلات هدف اردبیل و شهرستان‌های مشگین‌شهر و پارس‌آباد در حال اجراست .

    حیدری به برنامه‌های سال ۱۴۰۰ اشاره کرد و با بیان این که پروژه‌های جدیدی برای سال جاری پیش بینی شده است ، اظهار کرد : از این پروژه‌ها می‌توان احداث مدرسه و پایگاه سلامت در سکونتگاه‌های غیررسمی را نام برد ، علاوه بر این بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال پروژه نیز از منابع داخلی تعریف شده است که در مرحله تامین منابع و عملیاتی شدن قرار دارند ، این پروژه‌ها شامل کمک به مرمت بازار تاریخی اردبیل ، احداث مدرسه و پارک است .

    مدیرکل راه و شهرسازی اردبیل مهم‌ترین پروژه‌های در دست اقدام را این گونه برشمرد و گفت : بهسازی معابر شامل آسفالت ، جدول و پازل معابر محلات هدف ، اجرای پروژه‌هایی نظیر احداث سالن ورزشی ، احداث کلانتری ، پارک ، مدرسه و سرای‌محله از مهم‌ترین فعالیت‌های در دست اقدام به شمار می‌رود . همچنین برنامه‌های توانمندسازی اقتصادی در محلات هدف اردبیل و شهرستان‌های مشگین‌شهر و پارس‌آباد در دست اجراست . به طور کلی هدف از اجرای این پروژه‌ها ارتقای ظرفیت‌های فرهنگی و توانمندسازی اقتصادی و فرهنگی ساکنان است و در نهایت تلاش می‌شود که شاخص‌های فرهنگی ، اقتصادی و اجتماعی این مناطق به متوسط شهری برسد . قطعا با اجرای این پروژه‌ها به این هدف نزدیک می‌شویم .

    به گفته حیدری ، اغلب پروژه‌ها پیشرفت فیزیکی بالای ۹۰ درصد دارند که در صورت تخصیص اعتبار کافی می‌توانند به مرحله بهره‌برداری برسند، اولویت اول در تعریف پروژه تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام است .

    او با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در سکونتگاه‌های غیررسمی گفت : در این مناطق علاوه بر مطالعات انجام شده که در اختیار شهرداری‌ها گذاشته شده است ، با اجرای پروژه‌های متعدد فرهنگی و عمرانی به ارتقا سطح زندگی ساکنان کمک می‌شود که از جمله می‌توان به احداث زمین چمن مصنوعی در ایران‌آباد و سالن ورزشی و بهسازی معابر عدالت‌آباد اشاره کرد .

    مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در خصوص اعتبارات تخصیصی پروژه‌های بازآفرینی شهری نیز توضیحاتی ارایه و تصریح کرد : اعتبار در نظر گرفته شده در سال ۱۳۹۹ برای پروژه‌های استان حدود ۱۰۰ میلیارد ریال به علاوه ۵۵ میلیارد ریال اعتبار قیر بود ، خوشبختانه تمام اعتبارات جذب و بیش از ۱.۵ برابر این اعتبارات هزینه شده است .

    به گفته او طبق آخرین آمار در اردبیل حدود ۸۱۲ هکتار سکونتگاه غیررسمی با جمعیت حدود ۱۲۰ هزار نفر شامل ۱۵ محله و ۳۹۶ هکتار بافت فرسوده با جمعیت بالغ بر ۷۰ هزار نفر وجود دارد .




    مطالب مرتبط

    شرکت بازآفرینی شهری ایران در حوزه محرومیت‌زدایی و توانمندسازی به ویژه در سکونتگاه‌های غیررسمی اقدامات قابل‌توجهی را به انجام رسانده است . در ابتدای دولت سیزدهم یکهزار و ۲۴۵ پروژه نیمه تمام در این بخش باقیمانده بود که ما تمامی تلاش خود را صرف کردیم تا این پروژه‌های رها شده ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ،‌ تفاهم‌نامه همکاری مشترک شرکت بازآفرینی شهری ایران و شورای عالی استان‌ها در جلسه شورای نوسازی مسکن شرکت بازآفرینی ...

    |

    در این رزمایش نیروهای جهادی با هماهنگی ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها و از طریق ادارات راه و شهرسازی شهرستان نسبت به آشنایی ساکنان محلات و محدوده‌های هدف بازآفرینی به حقوق ایشان در خصوص موضوع نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده (۵۰ حق) اقدام کرده و با حضور در سطح محلات و به صورت ...

    |

    سازمان برنامه و بودجه کشور آمادگی دارد شرکت بازآفرینی شهری ایران را در زمینه موافقتنامه‌ها و اعتبارات یاری کند تا شرایط جهت نوسازی بافت‌های فرسوده و بازآفرینی شهری محلات هدف تسهیل و تسریع شود .

    |

    افزایش کیفیت زندگی شهری در بافت فرسوده شهر تبریز یکی از اهداف بازآفرینی شهری در این شهر به شمار می‌رود و دو پروژه آیمان و شهرک جوانان تبریز از مصادیق این مهم تلقی می‌شوند .

    |

    نظرات کاربران