در حال بارگذاری ...
  • لزوم تفاهم با وزارت صمت برای حذف واسطه گری در عرضه مصالح ساختمانی

    در طرح جهش تولید مسکن تمامی نیازمندی‌های احداث واحدهای مسکونی از جمله تسهیلات ، زمین و انشعابات و زیرساخت‌ها دیده شده است و بر اساس قانون باید اصلاحات لازم در حوزه تولید مسکن از سوی دولت اجرایی و عملیاتی شود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، یکی از کارشناسان حوزه مسکن با اشاره به اینکه تمامی نیازمندی‌های احداث مسکن در طرح جهش تولید دیده شده است بر ضرورت تغییر ساختار در وزارت راه و شهرسازی تاکید کرد .

    مقداد همتی الزامات و راهکارهای اجرای طرح جهش تولید مسکن را برشمرد . طرح جهش تولید مسکن که تولید یک میلیون واحد مسکونی را در سال در برنامه قرار داده است با پشتوانه قانونی تهیه شده و تمامی الزامات و نیازمندی‌های تولید مسکن در آن وجود دارد .

    کارشناس مسکن توضیح داد : در طرح جهش تولید مسکن تمامی نیازمندی‌های احداث واحدهای مسکونی از جمله تسهیلات ، زمین و انشعابات و زیرساخت‌ها دیده شده است و بر اساس قانون باید اصلاحات لازم در حوزه تولید مسکن از سوی دولت اجرایی و عملیاتی شود . هرساله حدود ۳۵۰ هزار واحد از طریق خصوصی‌سازی ، ۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی ، ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار واحد تسهیلات به نوسازی بافت‌های فرسوده ، ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار واحد مسکن حمایتی در کشور احداث و نوسازی می‌شود که همه اینها با هم یک میلیون واحد مسکونی در سال را محقق می‌کنند .

    وی تغییر ساختارها در وزارت راه و شهرسازی را از الزامات اجرای طرح جهش تولید مسکن عنوان کرد و گفت : با توجه به اینکه در هشت سال گذشته در حوزه مسکن و شهرسازی کاری انجام نشده است ، پیشنهاد می‌شود تا در دولت سیزدهم در وزارت راه و شهرسازی از افراد مجرب و باانگیزه برای پیشبرد کار بهره گرفته شود .

    همتی در خصوص پیشنهادهای خود برای انطباق عرضه با تقاضای واقعی مسکن و رفع مشکلاتی که در خصوص قیمت بالای مصالح ساختمانی هم‌اکنون سازندگان با آن مواجه هستند ، اعلام کرد : در ساختمان‌سازی سه مصالح اصلی سیمان ، فولاد و مصالح شیمیایی در تاسیسات ساختمانی استفاده می‌شود که به منظور متعادل‌سازی قیمت‌ها نیاز است تا تفاهم‌نامه‌ای با وزارت صمت برای حذف واسطه‌گری در عرضه مصالح ساختمانی منعقد شود . با این روش ، مصالح ساختمانی مشمول واسطه گری و سوداگری نخواهد شد و مصالح ساختمانی با قیمت مناسب برای عرضه در اختیار سازندگان ومردم قرار خواهد گرفت .




    نظرات کاربران