در حال بارگذاری ...
  • ابلاغ مصوبه طرح جامع نیشتمان سنندج

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در نامه‌ای به استاندار کردستان و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید ، مصوبه طرح جامع نیشتمان سنندج را ابلاغ کرد .

    دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در نامه‌ای به مرادنیا استاندار و رییس شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان کردستان و طاهرخانی معاون وزیر و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید ، مصوبه شورای عالی را با موضوع طرح جامع شهرک نیشتمان سنندج ابلاغ کرد .

    در متن ابلاغیه آمده است :

    شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در جلسه مورخ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ در راستای دستورالعمل ترویج شهرک‌سازی کشور (مصوب ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ شورای عالی) مصوبه مورخ ۶ دی ۱۳۹۹ کارگروه زیربنایی ، توسعه روستایی ، عشایری ، شهری ، آمایش سرزمین و محیط‌زیست و مصوبه مورخ ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان کردستان در خصوص بررسی مطالعات طرح جامع شهرک‌سازی در شهر سنندج با حضور اعضای شورای‌عالی ، استانداری کردستان ، اداره کل راه و شهرسازی استان ، شرکت عمران شهرهای جدید و مشاور تهیه کننده طرح بررسی و ضمن استماع سخنان مشاور ، مسئولان استان و دبیر کمیته مقررات لوایج و سیاستگذاری (کمیته فنی شماره ۴) ، طرح جامع شهرک نیشتمان سنندج را با توجه به تکمیل ظرف جمعیت‌‌‌پذیری طرح جامع شهر سنندج قبل از اتمام افق ، کمبود زمین در سطح شهر برای تامین نیاز طرح اقدام ملی مسکن ، محدودیت‌های توسعه فیزیکی ناشی از قرارگیری پادگان لشگر ۲۸ کردستان ، آرامستان ، شهرک‌صنعتی ، فرودگاه ، صنابع و مراکز آلاینده ، قرارگیری ارتفاعات و تپه‌ها و رودخانه قشلاق ، شکل‌گیری سکونت‌گاه‌های حاشیه ، گسترش روستاهای پیراشهری ، سوداگری و دست‌اندازی به اراضی پیرامون و سایر دلایل ارایه شده در اراضی موصوف به نیشتمان به وسعت ۴۰۳ هکتار و با جمعیت ۲۸۰۰۰ نفر و ۴ مجله مسکونی با عنایت به موارد ذیل تصویب کرد .

    - با توجه به اینکه ۸۸ درصد از اراضی پیشنهادی شهرک مذکور در اراضی ملی و ۱۲ درصد آن مستثنیات است، لذا مقرر شد اراضی مستثنیات با کاربری باغات و کشاورزی در محدوده تثبیت شود .

    - مقرر شد استفاده از الگوهای معماری بومی و مطابق با اقلیم شهر سنندج در طراحی شهرک مورد توجه قرار گیرد .

    در ادامه فرآیند و گردش‌کار طرح جامع شهرک نیشتمان مقرر شد مطابق پیوست شماره ۴ دستورالعمل ترویج شهرک‌سازی کشور مصوب ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران بررسی و تصویب طرح آماده‌سازی ظرف مدت حداکثر یک ماه انجام شود . همچنین ظرف مدت شش ماه نسبت به  اجرای مصوبه اقدامات لازم صورت پذیرفته و گزارش پیشرفت انجام کار به دبیرخانه شورای‌عالی ارسال شود .




    مطالب مرتبط

    شهرهای هوشمند بر اساس استفاده از فناوری‌های نوین مانند اینترنت اشیا ، هوش مصنوعی و داده‌های کلان طراحی می‌شوند . این شهرها دارای سیستم‌های مدیریت هوشمند برای کنترل حمل‌ونقل ، انرژی ، آب و پسماند هستند . همچنین ، خدمات شهری در این شهرها به صورت دیجیتال ارائه می‌شود و ...

    |

    چنانچه منابع مورد نیاز تامین شود می‌توانیم طی دو ماه آینده واحدهای نیمه تمام مسکن مهر را تکمیل کنیم .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اشاره به برنامه سالانه ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی ، اظهار کرد : تجربه نشان داده است که ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سرپرست معاونت معماری و شهرسازی در مکاتبه با استاندار تهران از موافقت شورای‌عالی شهرسازی و معماری با مصوبه‌های کمیسیون ...

    |

    شهرام ملکی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کردستان و مدیرکل راه و شهرسازی استان لرستان را در سوابق فعالیتی خود دارد .

    |

    نظرات کاربران