در حال بارگذاری ...
  • آغاز عملیات اجرایی یک پروژه بازآفرینی شهری با ۳۷ میلیارد تومان اعتبار در آبادان

    استفاده از شبکه انهار منتهی به رودخانه ، در نظر گرفتن شرایط اقلیمی و استفاده از کانال ، جوی و کانیو ، استفاده بهینه و در حد نیاز از ایستگاه های پمپاژ مورد نظر از جمله ویژگی های این پروژه است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی خوزستان از آغاز عملیات اجرایی پروژه شبکه جمع آوری و دفع آب های سطحی کوی سلیج در شهرستان آبادن خبر داد .

    محمد جامع اظهار داشت : پروژه دفع آب های سطحی و بهسازی و روکش آسفالت معابر محله سلیج غربی آبادان با اعتباری افزون بر ۳۷ میلیارد تومان از محل اعتبارات شرکت بازآفرینی شهری ایران تامین شده است .

    وی با اشاره به بازبینی طرح دفع آبهای سطحی و انطباق آن با شرایط طبیعی محله تصریح کرد : استفاده از شبکه انهار منتهی به رودخانه ، در نظر گرفتن شرایط اقلیمی و استفاده از کانال ، جوی و کانیو ، استفاده بهینه و در حد نیاز از ایستگاه های پمپاژ مورد نظر از جمله ویژگی های این پروژه است .

    جامع با اشاره به اینکه برای اولین بار در کشور یک پروژه بازآفرینی شهری به مقوله دفع آب های سطحی اختصاص یافته است ، گفت : خانوارهای ساکن در سکونتگاه‌های غیررسمی در استان خوزستان با توجه به تغییرات آب و هوایی و تغییر هیدروگراف بارش با معضل آب های سطحی مواجه شده اند که این معضل مشکلات بهداشتی را در این مناطق به دنبال داشته است .

    معاون بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی خوزستان اظهار داشت : در شبکه طراحی شده از روش های کم هزینه تر از روش لوله و ایستگاه پمپاژها استفاده می شود و سعی شده از خود کانال ها و شبکه انهار به عنوان ذخیره گاه و مخزن اولیه کنترل سیلاب های محلی ناشی از شدت بارش در محله استفاده شود .

    جامع افزود : از طرف دیگر با تاکید بر هدایت ثقلی آب در شبکه کانال های طراحی شده سعی کردیم هزینه ها را کاهش دهیم .

    وی ابراز امیدواری کرد با اجرای این پروژه بازآفرینی شهری، این منطقه به محل مناسبی برای زندگی تبدیل شود .




    مطالب مرتبط

    این پروژه در راستای کمک به شهرداری اهواز حسب بند ۱۴ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها اجرا و در سایر مناطق پهنه خطر شهرداری نیازمند ورود جدی‌تر است .

    |

    محدوده و محلات هدف بازآفرینی شهر در سه گونه بافت تاریخی ، بافت ناکارآمد میانی و سکونتگاه غیررسمی بر اساس مصوبات اخیر کمیسیون ماده ۵ استان‌ها ، بررسی و در سامانه سینام بارگذاری شد .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، جلسه تصویب محلات مشمول بند ث تبصره ۱۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ (طرح کلید به کلید) در محل سالن جلسات اداره کل تشکیل شد .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ،‌ تفاهم‌نامه همکاری مشترک شرکت بازآفرینی شهری ایران و شورای عالی استان‌ها در جلسه شورای نوسازی مسکن شرکت بازآفرینی ...

    |

    اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان خوزستان در سال گذشته بیش از ۱۶۲۳ پروانه اشتغال به کار مهندسی و کاردانی ساختمان در خوزستان صادر کرده است .

    |

    نظرات کاربران