در حال بارگذاری ...
  • آماده سازی ۶۰۰ هکتار در استان سیستان و بلوچستان برای الحاق به محدوده شهری

    در حال حاضر با برنامه ریزی انجام شده ۲۰۰ هکتار در محدوده شهر زاهدان و ۴۰۰ هکتار در دیگر شهرهای استان در صورت صدور مجوزهای لازم آماده الحاق به محدوده شهری در کمترین زمان ممکن است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان گفت : افزایش سقف تسهیلات مسکن به صورت پلکانی با مدنظر قرار دادن دهک های مختلف سبب توسعه ساخت واحدهای مسکونی می شود .

    عطاء اله اکبری در جلسه تبیین خط مشی ، سیاست ها و برنامه های کلان وزارت راه و شهرسازی که بصورت ویدئو کنفراسی با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شد ، اظهار داشت : با توجه به اینکه سکونت و مسکن یک نیاز مبرم اجتماعی و اولویتی مقدم بر تمام اولویت های دیگر است ، فراهم آوردن بستر مناسب برای برآورده ساختن این نیاز حیاتی به ویژه برای دهک های پایین در آمدی جامعه یکی از دغدغه های در این بخش است . در همین راستا می توان با اتخاذ تدابیری نظیر افزایش سقف تسهیلات ساخت مسکن به صورت پلکانی و برای دهک های مختلف ، حذف بهای زمین و کاهش هزینه های زیربنایی نظیر آب ، برق و آماده سازی در این مسیر گام های ارزنده ای برداشت .

    مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان بر تسهیل در فرآیند تامین زمین از طریق الحاق زمین به محدوده های شهرها تاکید کرد و گفت : در حال حاضر با برنامه ریزی انجام شده ۲۰۰ هکتار در محدوده شهر زاهدان و ۴۰۰ هکتار در دیگر شهرهای استان در صورت صدور مجوزهای لازم آماده الحاق به محدوده شهری در کمترین زمان ممکن است .

    اکبری با اشاره به اهمیت احداث بزرگراه در استان های کمتر برخوردار ، اظهار داشت : استان های سیستان و بلوچستان ، خراسان جنوبی ، کرمان و فارس با داشتن ۴۰ درصد مساحت کشور تنها سهم ۲۰ درصدی از بزرگراه ها را دارند .

    وی افزود : در این راستا به منظور تحقق اهداف توسعه و عدالت ضروری است‌ در دو یا سه سال آینده بخش قابل توجهی از منابع مالی احداث بزرگراه های کشور به این چهار استان ذکر شده تخصیص یابد .




    مطالب مرتبط

    به منظور رفاه حال شهروندان پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن این استان به لحاظ متراژ ، محوطه و شهرسازی و نیز تأمین خدمات مورد نیاز از وضعیت و کیفیت مطلوبی برخوردار است .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سرپرست اداره کل راه و شهرسازی گلستان از تشکیل کارگروه تعیین سقف اجاره بها در گلستان بر اساس مصوبه شورایعالی مسکن کشور خبر ...

    |

    جلوگیری از هرگونه اخلال ، تصرف ، تجاوز ، ایجاد مزاحمت ، ممانعت از ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی ملی و دولتی و برخورد با متخلفان و زمین خواران و معرفی آن‌ها به مراجع قضایی از وظایف مهم این یگان است .

    |

    تحصیل و تخصیص اراضی مورد نیاز طرح نهضت ملی مسکن از طریق اخذ سند برای ۱۸۰ هکتار از اراضی مازاد دستگاهای اجرایی استان بنام سازمان ملی زمین و مسکن و رفع تصرف حدود ۲۰۰ هکتار از اراضی دولتی از جمله این اقدامات بود که با هدف تامین زمین و آماده سازی اراضی در قالب طرح نهضت ملی مسکن مورد ...

    |

    ساخت واحدهای مسکونی به صورت ویلایی علاوه بر سرعت اجرای پروژه‌ها ، نقش موثری در بهبود کیفیت زندگی و سکونت مردم بر اساس مختصات فرهنگی منطقه دارد . برای همه اراضی طرح تفکیکی تهیه شده و طرح‌های آماده‌سازی هم در اغلب شهرها به نتیجه رسیده است .

    |

    نظرات کاربران