در حال بارگذاری ...
  • دیدار استاندار خراسان رضوی و شهردار جدید مشهد با مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سید عبدالله ارجائی شهردار کلانشهر مشهد پس از صدور حکمش توسط وزیر کشور ، همراه با محمدصادق معتمدیان استاندار خراسان رضوی در شرکت بازآفرینی شهری ایران حضور یافت و با مهدی عبوری معاون وزیر راه و شهرسازی و دبیر ستاد ملی بازآفرینی پایدار دیدار و گفت و گو کرد .

    عضو دائمی و رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر مشهد و حجت الاسلام  منصوریان عضو و رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این جلسه حضور داشتند .

    در این نشست وضعیت اجرای ۱۳۸ پروژه حاشیه نشینی در مشهد مقدس مورد بررسی قرار گرفت و بر توجه به بافت پیرامون حرم مطهر تاکید شد .

    همچنین نوسازی بافت فرسوده مشهد ، مباحث مربوط به تولید مسکن و بررسی وضعیت شرکت ثامن از دیگر موارد مطروحه در این جلسه بود که دستورات لازم از سوی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران صادر گردید .

    شایان ذکر است در جلسه فوق العاده ۲۵ اسفندماه ۹۹ ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار که با حضور ۵ تن از وزرا صورت گرفت مبلغ ۴۰۰۰ میلیارد تومان جهت ساماندهی حاشیه نشینی مشهد اختصاص یافت که مصوب شد از مبلغ کل ۴۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار وزارتخانه ها و دستگاه‌های اجرایی ، وزارت راه و شهرسازی ۱۷۰۰ میلیارد تومان ظرف دو سال برای ساماندهی حاشیه شهر مشهد هزینه کند .




    مطالب مرتبط

    راهکار رفع معضل این مناطق ، جلوگیری از مهاجرت نیست، چراکه مهاجرت همواره وجود داشته و نمی‌توان کسی را مجبور کرد در جایی که تمایل ندارد ، زندگی کند . راهکار این معضل مدیریت و کنترل آن است که در دهه‌های گذشته این کار انجام نشده است و امروز شاهد گسترش محلات کم‌برخورداریم .

    |

    در حال حاضر ۷۴ هزار هکتار بافت فرسوده (بافت میانی) ، ۵۹ هزار سکونتگاه غیررسمی و حاشیه‌ای و ۳۲ هزار بافت فرسوده تاریخی در کشور شناسایی شده است .

    |

    قرار است امسال به شکل سازمان یافته حلقه‌های میانی را شناسایی کرده و به آن‌ها آموزش‌های لازم داده شود تا بتوانند به عنوان پلی میان ساکنان بافت‌های فرسوده و سرمایه‌گذاران عمل کرده و آن‌ها را به نوسازی تشویق کنند .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل دفتر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار ، پیگیری تحقق مصوبات ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار در دولت سیزدهم را از جمله ...

    |

    نگاه مثبت دولت سیزدهم به بازآفرینی شهری فضای خوبی برای فعالیت در این حوزه به وجود آورده و در گام نخست سه موضوع اصلی معیشت، بهداشت و اشتغال در محلات کمتر برخوردار مورد توجه قرار گرفته است .

    |

    نظرات کاربران