در حال بارگذاری ...
  • فعال شدن کمیته معماری طرح اقدام ملی مسکن در استان چهارمحال و بختیاری

    طرح‌ها و نقشه‌های ساختمانی ارائه شده ، پس از بررسی و تصویب در این کمیته جهت دریافت پروانه ساختمانی به شهرداری ها و سازمان نظام مهندسی ارائه می‌شود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری از فعال شدن کمیته معماری طرح‌ اقدام ملی مسکن ، به منظور بررسی نقشه‌های ساختمانی و جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیراستاندارد در استان خبر داد .

    ابراهیم علیرضایی گفت : تجربه ساخت واحدهای مسکن مهر و لزوم طراحی فنی و اصولی در واحدهای طرح اقدام ملی مسکن ، موجب شد تا برای اجرای این طرح ، با رویکرد رعایت استانداردهای لازم بر اساس شیوه نامه ، کمیته معماری تشکیل و طرح‌ها و نقشه‌های ساختمانی بر اساس ضوابط فنی و مقررات ملی ساختمان مورد بررسی و نظارت قرار گیرد .

    وی با اشاره به ترکیب اعضاء این کمیته ، ادامه داد : در کمیته معماری طرح اقدام ملی مسکن ، از اساتید دانشگاه با تخصص معماری و شهرسازی ، کارشناسان فنی شهرداری ها و سازمان نظام مهندسی و کارشناسان شهرسازی و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استفاده شده است . 

    علیرضایی همچنین گفت : طرح‌ها و نقشه‌های ساختمانی ارائه شده ، پس از بررسی و تصویب در این کمیته جهت دریافت پروانه ساختمانی به شهرداری ها و سازمان نظام مهندسی ارائه می‌شود .

    معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی به وضعیت طرح اقدام ملی در شهرکرد نیز اشاره کرد و افزود : از سه هزار واحد پیش بینی شده برای مرکز استان ، ۱۲۲۴ واحد در محله ۳۴ منظریه را بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و ۱۵۰ واحد در محله ۳۹ منظریه را ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) به عنوان کارگزاران طرح ، در دست اجرا دارند .

    وی همچنین در مورد گلایه برخی متقاضیان در خصوص برداشت نشدن وجه اولیه و بلاتکلیفی ثبت نام آنها گفت : ۱۶۱۲ واحد در محله ۳۴ منظریه مربوط به این متقاضیان می باشد ؛ که به دلیل انصراف یکی از کارگزاران ساخت واحدها ، اداره کل راه و شهرسازی نسبت به آگهی فراخوان جذب پیمانکار اقدام نموده و در حال طی مراحل نهایی انتخاب شرکت های معتبر پیمانکاری هستیم .




    مطالب مرتبط

    موضوع زیرساخت‌ها در طرح‌های اقدام ملی مسکن به طوری جدی دنبال می‌شود و امیدوارم تا یک ماه آینده با جذب یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار از صندوق ملی مسکن ، سایت‌های مسکن استان پویاتر شوند .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت : بر اساس ابلاغ سرپرست ریاست‌جمهوری ، سقف تسهیلات ۸۰۰ میلیون تومانی مسکن ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، هادی عباسی‌اصل معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در نشست خبری که در محل ساختمان دادمان با موضوع ارایه گزارشی از ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت : متقاضیان پروژه ۵۰ واحدی اسکان با حضور در محل پروژه ، واحدهای مسکونی خود را ...

    |

    درصد پیشرفت فیزیکی مسکن ملی از ۱۰۰ تا سه درصد در استان متغیر است به‌طوری‌که در شهرستان خانمیرزا تاکنون عملیاتی اجرا نشده اما در شهرکرد واحدهایی تکمیل و به‌زودی تحویل متقاضیان می‌شود .

    |

    نظرات کاربران