در حال بارگذاری ...

نقش موثر یگان حفاظت از اراضی ملی در پاسداری از بیت‌المال

با همت و تلاش معاونت املاک و حقوقی و یگان حفاظت از اراضی اداره‌کل ، همواره سعی شده در اجرای احکام از خوروبیابانک تا فریدونشهر و از آران و بیدگل تا سمیرم بهترین عملکرد ارائه شود .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت : در راستای منافع عامه و با هدف صیانت از اراضی ملی و دولتی یگان حفاظت از اراضی این اداره‌کل با بهره گیری از اصل اساسی 'پیشگیری' ، حتی بعد از ساعات اداری و در ایام تعطیل نیز  از اراضی ملی و دولتی بازدید می‌کنند .

علیرضا قاری‌قرآن با بیان اینکه حفاظت و حراست از اراضی دولتی یکی از اهداف ما در حوزه املاک و حقوقی است ، اظهار کرد : مأموریت یگان حفاظت از اراضی ، حفاظت و رفع تصرف از کلیه اراضی و املاک، تجهیزات اموال منقول و غیرمنقول و تأمین و استقرار نظم و امنیت در اماکن و اقدامات پیشگیرانه حفاظتی در این راستا و جلوگیری از هرگونه اقدام غیرقانونی در اجرای قوانین و مقررات است .

وی با اشاره به اینکه استان اصفهان علاوه بر مرکز استان ، ۲۲ شهرستان دارای اراضی قابل حفاظت را شامل می‌شود ، گفت : با همت و تلاش معاونت املاک و حقوقی و یگان حفاظت از اراضی اداره‌کل ، همواره سعی شده در اجرای احکام از خوروبیابانک تا فریدونشهر و از آران و بیدگل تا سمیرم بهترین عملکرد ارائه شود .

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان ضمن تاکید بر نقش موثر یگان حفاظت اراضی ملی در پاسداری از بیت‌المال عنوان کرد : در راستای منافع عامه و با هدف صیانت از اراضی ملی و دولتی ، یگان حفاظت از اراضی این اداره‌کل با بهره گیری اصل اساسی 'پیشگیری' مطابق با برنامه‌ریزی بعمل آمده حتی بعد از ساعات اداری و در ایام تعطیل نیز از اراضی ملی و دولتی بازدید می‌کنند .

وی گفت : در راستای حفظ حقوق بیت‌المال ، پیشگیری هدفمند ، بهره‌گیری از جدیدترین شیوه‌های حفاظتی ، توجه به آموزش عوامل یگان حفاظت و استفاده حداکثری از ظرفیت سامانه گزارش مردمی ۱۶۵۶ در کاهش تصرفات اراضی ملی و صیانت از بیت‌المال بسیار موثر است .




مطالب مرتبط

در ۳ سال اخیر ، ۴۷۵.۸ هکتار از اراضی ملی و دولتی در گستره شهرهای استان اصفهان ، با هوشیاری و تلاش عوامل یگان حفاظت اراضی استان از چنگال متصرفات خارج و رفع تعرض شد . بازگشت این اراضی به بیت‌المال با اجرای ۹۴ فقره حکم قطعی قضایی و ۲۸۰ مورد رفع تصرف فوری انجام شده است .

|

در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید استان اصفهان ، تاکنون بیش از ۲۳۰ پروژه تعیین شده است ، همچنین در این شهرها در حال حاضر برای ساخت افزون بر ۲۹ هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی قرارداد سازنده منعقد شده است .

|

از میان شاخص‌های مدیریت زمین ، اخذ اسناد اراضی ملی و موات داخل محدوده و حریم و همچنین شناسایی منابع جدید به ترتیب با ۲۰۰ درصد و ۱۹۸ درصد تحقق جلوتر از اهداف تعیین شده بوده که نشان از برنامه ریزی و تلاش بی وقفه کارکنان این حوزه دارد . 

|

از مجموع متقاضیان حائز شرایط بیش از ۶۸ هزار و ۴۰۰ نفر ، حائزین شرایط فعال شهرهای جدید استان و افزون بر ۸۸ هزار و ۶۰۰ نفر ، متقاضیان حائز شرایط شهرهای بالا و زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت هستند .  

|

در کل استان زمین مورد نیاز برای بالغ بر ۱۴۵ هزار واحد تامین شد که برای حدود ۷۰ هزار واحد آن با پیگیری‌هایی که بعمل آمد مصوبه شورای برنامه ریزی استان برای ۸۰۰ هکتار زمین اخذ شد .

|

نظرات کاربران