در حال بارگذاری ...
  • مردم نگران تامین مسکن نباشند

    ساخت برخی واحدها را خود مردم و برخی را بنیاد مسکن بر عهده می‌گیرد تا کارها به سرعت پیش برود . با این قانون جدید جهش و رونق مسکن که توسط مجلس شورای اسلامی مصوب شده به ما اجازه خوبی داده و زمین ، وام و کمک‌های خوبی به مردم ارائه خواهد شد تا صاحب‌ خانه شوند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این مطلب که با ساخت سالانه یک میلیون مسکن در کشور ، مردم دغدغه‌ای در خصوص تامین مسکن خود نداشته باشند ، از الحاق ۲ قطعه زمین به شهر طبس برای تولید مسکن خبر داد .

    رستم قاسمی روز جمعه در حاشیه دیدار رییس‌جمهوری با مردم طبس در محل امامزاده حسین بن موسی الکاظم (ع) در پاسخ به دغدغه و درخواست آنان برای ساخت و تامین مسکن اظهار داشت : تمام افراد که مسکن اولی هستند و بند جیم آنان قرمز نشده ، نسبت به ثبت‌نام در سامانه اقدام کنند . در شهر طبس ۲ قطعه جدید برای الحاق به شهر تعیین شده و به دنبال الحاق قطعات دیگری هم هستیم .

    وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد : برخی مردم اذعان دارند که برخی شرکت‌ها در وسط شهر طبس زمین‌های خوبی را گرفتند ما این موضوع را پیگیری می‌کنیم و علت را بررسی خواهیم کرد . در حوزه مسکن برنامه ما این است که سالی یک میلیون مسکن در کشور ساخته شود و تلاش ما این است که مصالح از جمله سیمان و میلگرد از طریق دلالی نباشد و از طریق خرید مستقیم از کارخانه باشد تا واحدها با کمترین قیمت به‌دست مردم برسد .

    وی گفت : ساخت برخی واحدها را خود مردم و برخی را بنیاد مسکن بر عهده می‌گیرد تا کارها به سرعت پیش برود . با این قانون جدید جهش و رونق مسکن که توسط مجلس شورای اسلامی مصوب شده به ما اجازه خوبی داده و زمین ، وام و کمک‌های خوبی به مردم ارائه خواهد شد تا صاحب‌ خانه شوند .

    قاسمی با اشاره به اینکه در شهر طبس مشکل زمین نداریم ، اضافه کرد : طرح‌های خوبی به شهر الحاق خواهد شد تا به همه مردم زمین برسد و این کار هم سریع انجام خواهد شد . نگاه ما این است که مردم راحت زندگی کنند و نگرانی در خصوص مسکن خود نداشته باشند .

    وزیر راه و شهرسازی پس از دیدار رییس جمهوری با مردم طبس در محل امامزاده حسین بن موسی الکاظم(ع) ، دقایقی در جمع مردم قرار گرفت و به مشکلات آنان گوش داد .

    تسریع در روند واگذاری زمین برای طرح‌های سرمایه‌گذاری ، استخدام نیروهای بومی در معادن شهرستان ، تسریع در واکسن کارگران معادن ، افزایش اجاره‌بها در طبس ، کاهش درصد تسهیلات مسکن از مشکلات و درخواست‌ها مطرح شده از سوی مردم شهر طبس بود که وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد که برخی از مشکلات در حوزه اختیارات و وظایف من نیست اما به مسوولان متولی در دولت برای پیگیری منتقل خواهم کرد .

    رستم قاسمی همچنین از سایت مسکن ملی شهر طبس بازدید کرد و در نشستی در سالن جلسات شهدای فرودگاه طبس، مشکلات طرح مسکن ملی شهرستان طبس را مورد بررسی قرار داد .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سخنگوی دولت با اشاره به رویکرد دولت دوازدهم در حوزه مسکن که خود را متولی ساخت مسکن نمی دانست ، گفت : با سیاست‌های دولت ...

    |

    رشد بخش مسکن در سال جاری نیز ادامه خواهد داشت و امیدواریم امسال نیز رشد بخش مسکن عددی مطلوب باشد .

    |

    در استان تهران برای تامین زمین ساخت مسکن مشکلاتی وجود داشت که این مشکل از طریق شهرک‌سازی در حال رفع شدن است .

    |

    میزان قابل‌توجهی از واحدهای مسکونی ما در شهر تهران را بافت فرسوده تشکیل می‌دهد . نوسازی بافت فرسوده می‌تواند حل مشکلات اجتماعی و فرهنگی را نیز در پی داشته باشد .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، در هجدهمین جلسه شورای عالی مسکن در دولت سیزدهم ۶۶ هزار و ۷۹۱ واحد نهضت ملی مسکن افتتاح و به ۵۱ هزار و ۷۴۰ متقاضی واجد شرایط ...

    |

    نظرات کاربران