در حال بارگذاری ...
  • بررسی وضعیت محلات هدف بازآفرینی ساری

    در این جلسه وضعیت محلات هدف و پروژه‌های مرتبط با حوزه بازآفرینی شهری ساری مورد بررسی قرار گرفت و افراد حاضر در جلسه به بیان دیدگاه های خود پرداختند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، منصور علی زارعی کیاپی و علی بابایی کارنامی نمایندگان مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی با مهدی عبوری معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران دیدار و گفت و گو کردند .

    در این نشست که در شرکت بازآفرینی شهری ایران برگزار شد ، جواد طالبی شهردار مرکز استان مازندران و ۸ عضو شورای اسلامی شهر ساری ، نظری مدیرکل راه و شهرسازی مازندران ، علی اخلاقی ، حسین الماسی و حبیب خراسانی معاونان شرکت بازآفرینی شهری ایران و مدیران کل مربوطه حضور داشتند .

    در این جلسه وضعیت محلات هدف و پروژه‌های مرتبط با حوزه بازآفرینی شهری ساری مورد بررسی قرار گرفت و افراد حاضر در جلسه به بیان دیدگاه های خود پرداختند .

    با بررسی‌های انجام شده معاون وزیر راه و شهرسازی موافقت کرد تا اعتبارات قابل توجهی به بافت فرسوده و تاریخی ساری تخصیص یابد .

    همچنین نمایندگان ، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر ساری از مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران دعوت کردند تا در آینده نزدیک سفری به این شهر داشته باشد .




    مطالب مرتبط

    در این رزمایش نیروهای جهادی با هماهنگی ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها و از طریق ادارات راه و شهرسازی شهرستان نسبت به آشنایی ساکنان محلات و محدوده‌های هدف بازآفرینی به حقوق ایشان در خصوص موضوع نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده (۵۰ حق) اقدام کرده و با حضور در سطح محلات و به صورت ...

    |

    تسهیل و تسریع در نوسازی بافت‌های فرسوده علاوه بر حفظ جان ساکنان بافت‌های فرسوده شهری از اولویت‌های اصلی دولت به شمار می‌رود . ما در بافت فرسوده ، با یک تیر چند نشان می‌زنیم ؛ هم بافت فرسوده خطرناک را رفع می‌کنیم و هم با تخریب هر پلاک فرسوده به‌طور متوسط در کشور ۳ واحد مسکن ...

    |

    سازمان برنامه و بودجه کشور آمادگی دارد شرکت بازآفرینی شهری ایران را در زمینه موافقتنامه‌ها و اعتبارات یاری کند تا شرایط جهت نوسازی بافت‌های فرسوده و بازآفرینی شهری محلات هدف تسهیل و تسریع شود .

    |

    آمارها حاکی است که در سال ۱۴۰۲ ، پروانه ساختمانی بیش از ۹۲ هزار واحد در بافت فرسوده کشور صادر شد که این میزان در مقایسه با رکوردی که در سال ۱۳۹۰ به تعداد ۸۹ هزار و ۶۳۵ واحد به ثبت رسید ، شکسته شد .

    |

    انتظار داریم طی دو ماه آینده ، شهرهای باقیمانده نیز بسته تشویقی را اجرا کنند . البته تلاش بر این است تا استان‌ها به سمت بومی‌گرایی رفته و با همکاری شهرداری‌ها بسته تشویقی متناسب با شرایط شهر خود را در کمیسیون ماده پنج به تصویب برسانند .

    |

    نظرات کاربران