در حال بارگذاری ...

موافقت با ممنوعیت ایجاد پیش‌آمدگی در معابر شهری کلیه شهرهای استان تهران به غیر از شهر تهران

چنانچه در ضوابط و مقررات طرح تفصیلی مصوب پیش‌آمدگی بلامانع باشد ، رعایت بند ۴-۴-۵ (الزامات پیش‌آمدگی) مبحث چهارم مقررات ملی ساختمان در صدور پروانه ساختمان الزامی است .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در نامه‌ای به استاندار تهران ، مصوبه شورا را با موضوع ممنوعیت ایجاد پیش‌آمدگی (کنسول) در معابر شهری کلیه شهرهای استان تهران به غیر از شهر تهران ، ابلاغ کرد .

دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در نامه‌ای به محسنی‌بندپی استاندار تهران ، مصوبه شورا را با موضوع پیش‌آمدگی (کنسول) در معابر شهرهای استان تهران ، ابلاغ کرد .

متن مصوبه بدین شرح است : شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در تاریخ ٧ تیر ١٤٠٠ با عنایت به نامه شماره ٨٤٧٥ /٤ / ١٤٠٠ مورخ ٢٧ اردیبهشت ١٤٠٠ معاونت هماهنگى امور عمرانی استاندارى تهران ، موضوع آسیب‌شناسى احداث پیش‌آمدگى (کنسول) در معابر شهرهای استان را مورد بررسی قرار داد .

بنا بر گزارش ارایه شده احداث پیش‌آمدگی (کنسول) در معابر شهری موجب تعرض به حقوق عامه و به‌هم‌ریختگی بافت و منظر شهری و اغتشاش بصری شده است . بنابراین شورای عالی با ممنوعیت ایجاد پیش‌آمدگی (کنسول) در معابر شهری کلیه شهرهای استان تهران به غیر از شهر تهران موافقت و مقرر کرد ملاک‌عمل صدور پروانه ساخت ، ضوابط طرح تفصیلی در این خصوص باشد .

در تبصره این مصوبه آمده است : چنانچه در ضوابط و مقررات طرح تفصیلی مصوب پیش‌آمدگی بلامانع باشد ، رعایت بند ۴-۴-۵ (الزامات پیش‌آمدگی) مبحث چهارم مقررات ملی ساختمان در صدور پروانه ساختمان الزامی است .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سرپرست معاونت معماری و شهرسازی در مکاتبه با استاندار تهران از موافقت شورای‌عالی شهرسازی و معماری با مصوبه‌های کمیسیون ...

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در مکاتبه با استاندار تهران ضمن اعلام پذیرش طرح جامع محدوده ۹۲ هکتاری ...

|

احمد نیکخواه نائینی دارای مدرک کارشناسی ارشد معماری از دانشگاه علم و صنعت است و از سال ۱۳۸۸ در معاونت معماری و شهرسازی مشغول به خدمت بوده است . وی همچنین در دولت های یازدهم و دوازدهم و در ابتدای دولت سیزدهم در سمت مدیرکل دبیرخانه شورای عالی شهرسازی و معماری فعالیت داشته است .

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در مکاتبه با استاندار اصفهان از موافقت مشروط شورا با الحاق حدود ۸۰ هکتار اراضی ...

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ،‌ دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در مکاتبه با شهردار و رییس شورای شهر تهران مصوبه شورا را با موضوع مکانیابی و ...

|

نظرات کاربران