در حال بارگذاری ...

اجرایی شدن تامین زمین و عملیات احداث ۱۸ هزار واحد طرح اقدام ملی مسکن در استان مرکزی

آغاز عملیات اجرایی این طرح بزرگ ملی متمرکز ، با سیاست‌های دولت جدید در راستای ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال هماهنگ است که امید می‌رود که این مهم تحقق یابد . قرارداد ساخت این واحدهای مسکونی منعقد شده و انتظار می‌رود در مدت ۳۰ ماه آتی بهره‌برداری و تحویل متقاضی شود . عرصه برای ساخت این واحدهای مسکونی در استان شناسایی شده و در صورت نیاز امید است با تامین زیرساخت های لازم طرح مشابه‌ای در استان اجرایی شود .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت : تامین زمین و عملیات احداث ۱۸ هزار واحد درطرح اقدام ملی مسکن در استان اجرایی شده است و پیشرفت‌ قابل قبولی در این بخش جریان دارد .

جلسه شورای مسکن استان به ریاست استاندار مرکزی و با حضور معاون هماهنگی امورعمرانی، مدیر کل دفتر فنی استانداری ، رئیس سازمان مدیریت وبرنامه ریزی ، مدیر کل راه وشهر سازی استان مرکزی و سایر مدیران دستگاه های اجرایی برگزار شد .

استاندار مرکزی در این جلسه گفت : عملیات اجرایی هشت هزار و ۱۰۰ واحد اقدام ملی مسکن در اراک هفته آتی با حضور مقامات کشوری کلید می‌خورد .

آقازاده افزود : آغاز عملیات اجرایی این طرح بزرگ ملی متمرکز ، با سیاست‌های دولت جدید در راستای ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال هماهنگ است که امید می‌رود که این مهم تحقق یابد . قرارداد ساخت این واحدهای مسکونی منعقد شده و انتظار می‌رود در مدت ۳۰ ماه آتی بهره‌برداری و تحویل متقاضی شود . عرصه برای ساخت این واحدهای مسکونی در استان شناسایی شده و در صورت نیاز امید است با تامین زیرساخت های لازم طرح مشابه‌ای در  استان اجرایی شود .

آقازاده ضمن تقدیر از اقدامات اداره کل راه و شهر سازی استان مرکزی در راستای ساخت طرح اقدام ملی مسکن در استان گفت : ساخت ۱۸ هزار واحد مسکونی در نقاط مختلف استان آغاز شده و در خصوص تامین زمین و ایجاد مسکن برای محرومان در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر مشکلی وجود ندارد . سه هزار و ۵۰۰ متقاضی از سال گذشته در سامانه نسبت به ثبت‌نام خود در طرح اقدام ملی مسکن اقدام کردند ، نیاز است در دو هفته آتی ۶۶۰ میلیون ریال واریز کنند و متقاضیانی که وجه واریز نکنند به منزله انصراف  تلقی شده و جایگزین معرفی می‌شود .

استاندار مرکزی ادامه داد : در شهرستان ساوه برخی ارگان‌های بخش خصوصی و واحدهای تولیدی متقاضی تامین مسکن برای نیروی کار خود هستند که باید ساز و کارهای لازم در این راستا فراهم شود . موانع عملیاتی در زمینه اجرای طرح اقدام ملی مسکن باید در اسرع وقت رفع شود تا بتوان گام‌های موثری در راستای خانه‌دار شدن شهروندان فاقد مسکن برداشت .

مدیر کل راه وشهر سازی  استان مرکزی نیز  ضمن ارائه گزارشی از روند اجرای طرح اقدام ملی مسکن دراستان مرکزی گفت : در فاز ۵ ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن ۳۰ هزار متقاضی در سامانه این طرح ثبت نام کردند که ۱۶ هزار نفر آنان مدارکشان را بارگذاری کرده و بر اساس اولویت پالایش می‌شوند و انتظار است که اداره اوقاف وامور خیریه استان مرکزی با تسریع در تحویل اراضی مورد نیاز ، بستر عملیات اجرایی را مهیا کند .

مرزبان اظهار داشت : آماده سازی نخستین طرح بزرگ مسکونی ۲۴ هکتاری با عنوان کوی سردار سپهبد شهید سلیمانی در  شهر اراک و در انتهای خیابان هپکو با پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصد در حال انجام است و عملیات زیرسازی ، جدول‌گذاری و شبکه آب و فاضلاب این طرح به اتمام رسیده است . طرح ۶۴۰ واحدی نیروهای مسلح نیز در دست انجام است که ۱۴۴ واحد مسکونی آن پیشرفت فیزیکی قابل توجهی دارد .

وی در خصوص تامین مسکن برای کارکنان دستگاه‌های اجرایی نیز گفت : چندین تفاهم‌نامه برای این مهم در حال پیگیری است و بر اساس فهرستی که به ارگان‌ها ارسال شده باید سهم کارکنان دولت تعیین تکلیف شود . ۶۰۰ واحد مسکونی در قالب طرح اقدام ملی توسط بنیاد مسکن در کوی کوثر در حال ساخت است که روند عملیات اجرایی آن‌ها مطلوب ارزیابی شده و همچنین پروانه ۳۸۴ واحد مسکونی دیگر در کوی علوی و ۴۸۴ واحد نیز در شهرک فجر ساوه صادر شده است .

وی با بیان اینکه در شهرستان ساوه  عملیات اجرایی ساخت طرح ۹۸۰ واحد دیگر آغاز شده است ، گفت : در شهرستان دلیجان ۳۲۰ واحدمسکونی ، خمین ۴۴۸ واحد،محلات ۴۹۴ واحد ، شازند ۸۷ واحد،تفرش ۳۷۲ واحد ، نراق ۵۶ واحد ، کمیجان ۱۰۴ واحد ، آشتیان ۲۲۰ واحد ، فرمهین ۱۲ واحد و غرق آباد ۴۲ واحد مسکونی در قالب طرح اقدام ملی در حال انجام است .

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی اظهار داشت : عملیات اجرایی ساخت ۹۰۰ واحد مسکونی دیگر در قالب طرح اقدام ملی مسکن در شهر جدید امیرکبیر و مهاجران کلید خورده است و آمادگی لازم برای ساخت مسکن برای تمام متقاضیان در  استان مرکزی وجود دارد . تأمین زمین در تمامی شهرهای استان مرکزی در راستای اجرای طرح اقدام ملی مسکن انجام شده و ساخت مسکن برای واجدان شرایط در سال‌های آتی نیز مشکلی وجود ندارد .




مطالب مرتبط

تمام پروژه هشت هزار و ۱۱۲ واحدی نهضت ملی مسکن اراک تاکنون پنج درصد پیشرفت فیزیکی داشته که در طول سه سال ، این طرح به علت متصل نشدن به منابع بانکی، عقب ماندگی داشته و پروژه پیشرفت لازم را نداشته است .

|

هم اکنون بزرگترین دغدغه راه و شهرسازی استان موضوع اجرای عملیات آماده‌سازی در سایت‌های نهضت ملی مسکن است تا بتوانیم پاسخگوی متقاضیان نهضت ملی مسکن و مشمولان قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت باشیم .

|

اکنون از ۴۱۸۹ واحد سهم بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین در طرح نهضت ملی مسکن ، بیش از ۱۱٠٠ واحد آن به بهره برداری رسیده و مابقی از ۷۵ تا ۱٠٠ پیشرفت فیزیکی داشته‌اند .

|

بسیاری از اراضی حاشیه شهرها مشکلاتی از لحاظ طرح‌گذاری شهری ، فیزیکی و توپوگرافی دارند یا کاربری کشاورزی دارند که باعث محدودیت‌هایی در اجرا و پیشبرد طرح شده است . در شهرهای ماهشهر ، دزفول ، آبادان و خرمشهر زمین‌ها احصا شده و عملیات آماده‌سازی زمین‌ها هم پیشرفت خوبی داشته ...

|

هم اکنون در شهرها و روستاها ۴۹۳ هزار و ۱۵۵ واحد در دست اجرا قرار دارد .  

|

نظرات کاربران