در حال بارگذاری ...
  • تشریح مراحل ثبت‌ نام برای دریافت وام ۲۰۰ میلیونی تسهیلات نوسازی مسکن در بافت فرسوده تهران

    استعلام برای تشخیص موقعیت ملک در بافت فرسوده با استفاده از کد جام و یا کد پستی از طریق سایت مذکور انجام می شود و در مرحله بعدی متقاضی باید تلفن همراه خود رادر سامانه ثبت کند . در ادامه نیز متقاضی ثبت‌نام خود را تکمیل می‌کند و از طریق سامانه کد رهگیری دریافت می‌کنند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت : در کلانشهر تهران تسهیلات نوسازی مسکن در بافت فرسوده برای اشخاص حقیقی به ازای هر واحد ۲۰۰ میلیون تومان و در سایر شهرها ۱۴۰ میلیون تومان است .

    خلیل محبت خواه با اشاره به اینکه برای اشخاص حقوقی نیز سقف تسهیلات اعطایی در صورت استفاده از روش های نوین ساخت تا ۳۰۰ میلیون تومان برای کلانشهر تهران است افزود : در شهرستان‌ها در صورت استفاده از روش‌های نوین ساخت و به سازندگان حرفه‌ای تا ۲۵۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود .

    وی ادامه داد : برای ثبت‌نام شهروندان می‌توانند با مراجعه به سامانه تسهیلات بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده ناکارآمد شهری به آدرس http://facility.udrc.ir مراحل ثبت ملک خود را طی کنند .

    محبت‌خواه افزود : استعلام برای تشخیص موقعیت ملک در بافت فرسوده با استفاده از کد جام و یا کد پستی از طریق سایت مذکور انجام می شود و در مرحله بعدی متقاضی باید تلفن همراه خود رادر سامانه ثبت کند . در ادامه نیز متقاضی ثبت‌نام خود را تکمیل می‌کند و از طریق سامانه کد رهگیری دریافت می‌کنند .

    وی خاطرنشان کرد : با کامل کردن ثبت‌نام پس از یک هفته پیامک به متقاضی ارسال می‌شود و او برای دریافت تسهیلات باید به بانک مراجعه کند .

    مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران در پایان تاکید کرد : کلیه مراحل ثبت نام سامانه بدون مراجعه حضوری و به صورت برخط و از طریق اینترنت قابل انجام و پیگیری است .

     




    مطالب مرتبط

    ۱۳ هزار و ۲۲۷ هکتار از محدوده‌های مصوب بافت فرسوده کشور در استان تهران واقع شده است که این میزان حدود ۸ درصد از بافت فرسوده کشور را شامل می‌شود .

    |

    در سال ۱۴۰۱ تعداد ۱۸۶۵۰ فقره پروانه ساختمانی صادر شده و حال اینکه این تعداد در سال ۱۴۰۲ به عدد ۲۵۹۵۱ پروانه ساختمانی در بافت های فرسوده افزایش پیدا کرده و رشد چهل درصدی را نسبت به سال ۱۴۰۱ نشان‌ می‌دهد .

    |

    در دولت سیزدهم تاکنون چهار هزار و ۳۲۳ واحد نوسازی شده و ۸۱۷ پروانه نوسازی صادر شده‌ است .

    |

    در حال حاضر ظرف یک هفته کاری پروانه ساختمانی به جهت نوسازی بافت های فرسوده توسط شهرداری این شهر صادر شده و کاملا به صورت صد در صد رایگان می باشد .

    |

    با ایجاد بازآفرینی ، شاهد کمترین نرخ هزینه ساخت و ساز در سطح استان تهران خواهیم بود چرا که در این صورت همه امکانات زیرساختی در محل ساخت فراهم می‌شود .

    |

    نظرات کاربران