در حال بارگذاری ...

طرح اقدام ملی مسکن متوقف نمی شود

تامین زمین رایگان برای تمامی طرح های دولتی که نیازمند تصویب در مجلس شورای اسلامی و هیئت دولت است و تزریق وام ۲۵۰ میلیون تومانی که هم اکنون منتظر ابلاغ آن به استان ها هستیم از جمله این اقدامات است .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان قم گفت : واحدهای مسکونی طرح مسکن اقدام ملی تا آخرین واحد احداث و در موعد مقرر تحویل متقاضیان می شود .

حسن صبوری اظهار داشت : طرح مسکن اقدام ملی در دولت جدید متوقف نمی شود و تمام تعهدات استان در موعد اعلام شده و در پروسه زمانی دو تا سه سال از شروع ساخت و با واریز به موقع آورده متقاضیان تحویل آنها می شود . پروژه های مسکن اقدام ملی قم به مرور و به نوبت به طرح اضافه شدند و به همین دلیل دارای پیشرفت فیزیکی متفاوتی هستند .

صبوری تصریح کرد : هر پروژه حسابرسی خاص خود را دارد و آورده هیچ متقاضی در پروژه دیگر هزینه نمی شود .

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم در خصوص ارائه تسهیلات دولتی و بانکی اظهار داشت : تامین زمین رایگان برای تمامی طرح های دولتی که نیازمند تصویب در مجلس شورای اسلامی و هیئت دولت است و تزریق وام ۲۵۰ میلیون تومانی که هم اکنون منتظر ابلاغ آن به استان ها هستیم از جمله این اقدامات است .

صبوری در خصوص طرح جهش تولید در دولت سیزدهم توضیح داد : مقدمات طرح جهش تولید مسکن طرح ریزی شده است و به محض ابلاغ به استان ها اجرایی خواهد شد .

وی در خصوص جزئیات این طرح توضیح داد : بر اساس طرح جهش تولید مسکن تمامی دستگاه‌های اجرایی می بایست در مدت دو ماه تمامی اراضی خود در محدوده و حریم شهر را معرفی و در اختیار اداره کل راه و شهرسازی قرار دهند . تمامی دستگاه های خدمات رسان از جمله وزارت نیرو ، وزارت فناوری اطلاعات ، نفت و ... می بایست پیش ‌بینی‌های زیرساختی لازم را مد نظر قرار دهند و در راستای تامین آن گام بردارند .

صبوری اظهار داشت : تخفیف ۵۰ درصدی هزینه صدور پروانه و ۳۰ درصدی خدمات نظام مهندسی و تامین مصالح مورد نیاز توسط وزارت صنعت،معدن و تجارت از دیگر اقدامات ابتدایی برای شروع این طرح است .

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم در خصوص اقدامات استان برای ورود به طرح جهش تولید توضیح داد : الحاق اراضی ۵۶۰ هکتاری مجاور پردیسان برای ساخت تعداد ۳۵ هزار واحد مسکونی به صورت جدی توسط استان در وزارت راه و شهرسازی پیگیری می شود . این اراضی پاسخگوی نیاز متقاضیان شهر قم از جمله ثبت نام شده های شهر جدید امیرکبیر ، تفاهم نامه ها و ثبت نامی های آینده خواهد بود .

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت : وام کمک ودیعه مسکن مستاجرین از سوی ستاد وزارت راه و شهرسازی ابلاغ و راهبری می‌شود و تاکنون تعداد ۶۲۳۰ متقاضی وام ودیعه دریافت کرده اند .

وی در پایان توضیح داد : سهمیه جدیدی در کشور برای وام کمک ودیعه مسکن ابلاغ نشده است و بانک ها بر اساس اعتبارات باقیمانده از سال گذشته اقدام به پرداخت وام ودیعه کرده اند که در شهر قم با پرداخت این سهمیه ، اعتباری برای پرداخت وام ودیعه مسکن مستاجرین وجود ندارد که این امر به وزارت راه و شهرسازی برای تامین اعتبار جدید یا مسدود نمودن سامانه اعلام شده است .




مطالب مرتبط

واریز به موقع آورده متقاضیان و پرداخت تسهیلات بانکی مهم‌ترین نقش را در پیشبرد بهتر طرح نهضت ملی مسکن دارد .

|

طرح نهضت ملی مسکن استان قم ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تاکنون ۱۰ هزار واحد از این طرح تکمیل و تعدادی از آنها نیز به متقاضیان واگذار شده‌ است .

|

سایت ۱۷ هکتاری ۹۰ درصد ، سایت ۲۲ و ۲۷ هکتاری ۷۰ درصد ، سایت ۵۶۰ هکتاری ۳۵ درصد و سایت‌های یک طبقه حیاط دار پرنیان و قنوات حدود ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارند .

|

در سایت ۵۶۰ هکتاری پردیسان ۳۰ قطعه زمین با کاربری آموزشی برای ساخت مدرسه جانمایی و لکه گذاری شده است . مطابق با فراز اول ماده ۱۰۰ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت ، زمین ها باید به قیمت تمام شده و منطقه ای در اختیار آموزش و پرورش و نوسازی مدارس قرار گیرد .

|

متقاضی بعد از دریافت پیامک ، مطابق محتوای پیامک که تاریخ و جزئیات اطلاع رسانی شده است ، ابتدا به دفاتر پیشخوان و سپس به دفاتر اسناد رسمی مراجعه می‌کند و در مرحله آخر، قرارداد واگذاری زمین را دریافت می‌کند .

|

نظرات کاربران