در حال بارگذاری ...
  • برطرف شدن موانع پرداخت تسهیلات‌ در بخش مسکن

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل بانک مسکن با حضور در شهر جدید پرند در جریان آخرین وضعیت روند تسهیلات دهی این بانک به پروژه های اقدام ملی و مشکلات پیمانکاران قرار گرفت .

    محمود شایان به همراه محمد حسن علمداری عضو هیأت مدیره  بانک مسکن با حضور در شرکت عمران شهر جدید پرند در جریان آخرین وضعیت تامین مالی پروژه های مسکونی و همچنین پروژه های اقدام ملی مسکن قرار گرفت .

    مدیرعامل بانک مسکن در نشست با مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره شرکت عمران شهر جدید پرند بعد از شنیدن مشکلات و موانع تامین مالی پروژه ها، بر لزوم رفع موانع و بروکراسی‌های پرداخت تسهیلات جهت تسریع در اجرای پروژه های مسکونی تاکید کرد .

    شایان درباره برنامه دولت برای ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال گفت : قطعا این وعده شدنی است . ما با شعار «ما می توانیم» به تعهدات خود پایبند خواهیم بود .

    مدیرعامل  بانک مسکن پس از پایان این نشست ، در بازدید از چند پروژه اقدام ملی مسکن و گفت و گو با پیمانکار پروژه، دستور تسریع در اعطای تسهیلات را به مسوولین ذیربط اعلام کرد .

    شایان در گفت و گوی رو در رو با پیمانکار یکی از این پروژه ها ، مستقیما در جریان مشکلات آنان قرار گرفت و دستور داد پس از بازدید کارشناس بانک مسکن از پروژه ، طی فرایند قانونی متناسب با پیشرفت پروژه، منابع لازم تخصیص یابد .

    در این نشست ، محسن وطن خواهی مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند با ارائه توضیحاتی از وضعیت جغرافیایی شهر جدید پرند گفت : پرند برای پذیرش جمعیت ۷۵۰ هزار نفری طراحی شده و با توجه به موقعیت جغرافیایی و دسترسی به راه های اصلی ، ریل باس و مترو آینده روشنی دارد .

    مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند با قدردانی از بانک مسکن برای همراهی در تامین مالی پروژه ها تاکید کرد : ما تمام تلاش خود را به کار گرفتیم تا تسهیلات دریافتی در جای خود هزینه شود .

    مدیرعامل بانک مسکن پیش از حضور در شرکت عمران شهر جدید پرند ، از شعبه  بانک مسکن شهر جدید پردیس بازدید کرد . شایان همچنین در محل احداث شعبه جدید  بانک مسکن در این شهر حضور یافت.




    مطالب مرتبط

    این افتتاح‌ها در شهر جدید پرند ، فیروزکوه ، پاکدشت ، دماوند انجام شد .

    |

    با توجه به اعتبارات تخصیصی ، امکان پرداخت ۶۵۰ میلیارد تومان وام به متقاضیان وجود داشت که ۳ هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی را شامل می‌شود . خوشبختانه درصد جذب مبلغ تخصیصی تا پایان سال ۱۴۰۱ بیش از ۹۰ درصد بوده و بالاترین میزان جذب متعلق به استان تهران است .

    |

    بحث تامین مالی یکی از گلوگاه‌های مسکن است و مشکلاتی در این زمینه وجود داشت که ۱۰۰ هزار میلیارد تومان برای افزایش سرمایه بانک مسکن در قانون بودجه ۱۴۰۳ دیده شد و مقرر شد از طریق انتشار اوراق تامین و به پروژه‌های نهضت ملی مسکن تزریق شود .

    |

    تسهیلات بافت فرسوده از محل تلفیق منابع تودیعی دولت به همراه منابع داخلی بانک مسکن با معرفی نامه‌های ارسالی از سوی نهاد متولی قابل پرداخت به متقاضیان واجد شرایط است .

    |

    باید توجه کرد که بانک مسکن به عنوان یک بانک تخصصی در عرصه ساخت و ساز با جهت گیری حمایتی در حوزه مسکن همواره تلاش دارد در رونق اقتصادی کشور تاثیر گذار باشد .

    |

    نظرات کاربران