در حال بارگذاری ...
  • اجرای ۱۴ پروژه بازآفرینی شهری محلات هدف در استان ایلام

    از مهم‌ترین پروژه‌ها در این زمینه می‌توان به احداث مرکز جامع آسیب‌دیدگان اجتماعی ایلام ، احداث کتابخانه ، پایگاه خدمات بهزیستی و مرکز بهداشت درمحله بان‌برز و مجتمع فرهنگی و هنری (برج هنر) درمحله سبزی‌آباد اشاره کرد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام اظهار کرد : در حال حاضر ۱۴ طرح بازآفرینی شهری محلات هدف در استان ایلام با پیشرفت فیزیکی مختلف در حال اجراست .

    عبداله بهادری توضیحاتی در خصوص پروژه‌های بازآفرینی شهری این استان ارایه کرد . او با اشاره به این که در ۱۴ شهراستان ایلام (ایلام ، آبدانان ، ایوان ، دره‌شهر ، ارکوازملکشاهی ، سرابله ، مهران ، دهلران ، چوار ، زرنه ، لومار ، دلگشا ، آسمان آباد و بدره)  ۶هزار و ۳۲۸ هکتار فضای شهری وجود دارد ، گفت : هزار و ۱۶۰ هکتار از این فضای شهری را بافت فرسوده و ۲۴۰ هکتار آن را سکونتگاه‌های غیررسمی تشکیل می‌دهد.

    او با بیان این که هزار و ۸۱۱ هکتار مساحت کل محلات هدف استان است و بیش از ۱۶۸ هزار نفر در این محلات ساکن‌اند ، اظهار کرد : در حال حاضر ۱۴ طرح بازآفرینی محلات هدف در استان ایلام با پیشرفت فیزیکی مختلف درحال اجراست ، از مهم‌ترین پروژه‌ها در این زمینه می‌توان به احداث مرکز جامع آسیب‌دیدگان اجتماعی ایلام ، احداث کتابخانه ، پایگاه خدمات بهزیستی و مرکز بهداشت درمحله بان‌برز و مجتمع فرهنگی و هنری (برج هنر) درمحله سبزی‌آباد اشاره کرد .

    مدیرکل راه و شهرسازی ایلام با بیان این که محوطه‌سازی مرکز محله بان‌برز پروژه جدیدی است که در سال جاری آغاز شده است ، تصریح کرد : اعتبار در نظر گرفته شده برای پروژه‌های تبصره ۱۸،۵۹ هزار میلیون ریال بوده و باقی اعتبارات هنوز ابلاغ نشده است .

    به گفته او در مجموع پروژه‌های روبنایی و زیربنایی در محدوده‌های هدف با زیربنای حدود ۱۸ هزار و ۷۰۰ متر مربع و با اعتبار ۱۸۵ میلیارد ریال در دست اجراست .

    بهادری همچنین از تکمیل هزار و ۳۰۰ واحد مسکن مهر با اعتباری بالغ بر ۷۸۰ میلیارد ریال خبر داد و گفت : تکمیل خدمات روبنایی پروژه‌های مسکن مهر شامل ۲۳ پروژه نیز در دست اجراست .

    گفتنی است شهر ایلام هزار و ۸۵۰ هکتار مساحت دارد که ۳۳ درصد آن را محلات هدف تشکیل می‌دهد .




    مطالب مرتبط

    سازمان برنامه و بودجه کشور آمادگی دارد شرکت بازآفرینی شهری ایران را در زمینه موافقتنامه‌ها و اعتبارات یاری کند تا شرایط جهت نوسازی بافت‌های فرسوده و بازآفرینی شهری محلات هدف تسهیل و تسریع شود .

    |

    افزایش کیفیت زندگی شهری در بافت فرسوده شهر تبریز یکی از اهداف بازآفرینی شهری در این شهر به شمار می‌رود و دو پروژه آیمان و شهرک جوانان تبریز از مصادیق این مهم تلقی می‌شوند .

    |

    محدوده و محلات هدف بازآفرینی شهر در سه گونه بافت تاریخی ، بافت ناکارآمد میانی و سکونتگاه غیررسمی بر اساس مصوبات اخیر کمیسیون ماده ۵ استان‌ها ، بررسی و در سامانه سینام بارگذاری شد .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ،‌ تفاهم‌نامه همکاری مشترک شرکت بازآفرینی شهری ایران و شورای عالی استان‌ها در جلسه شورای نوسازی مسکن شرکت بازآفرینی ...

    |

    تسهیل و تسریع در نوسازی بافت‌های فرسوده علاوه بر حفظ جان ساکنان بافت‌های فرسوده شهری از اولویت‌های اصلی دولت به شمار می‌رود . ما در بافت فرسوده ، با یک تیر چند نشان می‌زنیم ؛ هم بافت فرسوده خطرناک را رفع می‌کنیم و هم با تخریب هر پلاک فرسوده به‌طور متوسط در کشور ۳ واحد مسکن ...

    |

    نظرات کاربران