در حال بارگذاری ...

قلع و قمع ۱۱ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در منطقه گیلاوند شهرستان دماوند

بی‌تردید صرفا تخریب و قلع و قمع تنها راهکار مبارزه با ساخت و ساز غیر مجاز نیست ، بلکه باید مقدمات و زیرساخت‌های متصل به دلایل اصلی ساخت و ساز رفع شود و پس از آن ، راحت‌تر می‌توان با افرادی که از مسیر قانون منحرف شده‌اند ، برخورد کرد که در این زمینه میزان اکیپ‌های گشت‌زنی را در شرق تهران و بالاخص در اراضی ارزشمند افزایش خواهیم داد .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران از قلع و قمع ۱۱ مورد ساخت‌وساز غیرمجاز به مساحت ۲۲ هزار متر مربع و به ارزش تقریبی ۳۳۰ میلیارد تومان در منطقه با ارزش گیلاوند در شهرستان دماوند خبر داد .

خلیل محبت خواه گفت : با همکاری و تلاش شبانه روزی یگان حفاظت اراضی و حوزه حقوقی اداره کل و همچنین همکاران راه و شهرسازی حوزه شرق استان ، تعامل با نیروهای قضایی ، انتظامی و دادستان پرتلاش شهرستان دماوند و از طرف دیگر با بهره‌گیری از توان تجمیعی همه نیروهای شهرستان دماوند در اجرای احکام صادره از مراجع قضایی ۲۲ هزار متر مربع از اراضی ملی روز گذشته رفع تصرف شده و به بیت‌المال اعاده شد .

وی افزود : در این عملیات قلع و قمع ، بیش از ۱۱ مورد دیوارکشی ، ساخت و ساز مغازه و پارکینگ که به صورت غیرمجاز در اراضی دولتی انجام شده بود ، تخریب و رفع تصرف شد .

محبت‌خواه در تشریح روند مقابله با ساخت‌و‌سازهای غیرمجاز گفت : بی‌تردید صرفا تخریب و قلع و قمع تنها راهکار مبارزه با ساخت و ساز غیر مجاز نیست ، بلکه باید مقدمات و زیرساخت‌های متصل به دلایل اصلی ساخت و ساز رفع شود و پس از آن ، راحت‌تر می‌توان با افرادی که از مسیر قانون منحرف شده‌اند ، برخورد کرد که در این زمینه میزان اکیپ‌های گشت‌زنی را در شرق تهران و بالاخص در اراضی ارزشمند افزایش خواهیم داد .

وی افزود : شهرستان دماوند در مبارزه با ساخت‌و‌ساز غیرمجاز اقدامات مثبت زیادی داشته است ، اما تا زمان ایجاد زیرساخت های حمایتی و اصلاح برخی از قوانین ، نمی‌توان یک طرفه به سمت اجرای قانون و تخریب رفت لذا در این زمینه حوزه حقوقی اداره کل با پی گیری و اجرای صدور احکام ، الزامات قانونی را فراهم می‌کند .

وی ابراز امیدواری کرد که با اجرای سیاست‌گذاری‌های دقیق بخش عمده‌ای از ساخت و سازهای غیرمجاز در نطفه خفه شود . در دور جدید مبارزه با فساد و زمین‌خواران قطعا با حمایت و همدلی همه دستگاه ها در کنار هم و توجه به مطالبات مردم در کنار اجرای دقیق و مقتدرانه قانون ، در بحث مبارزه با پدیده شوم ساخت و ساز غیرمجاز نتایج مطلوبی به دست آورده‌ایم که به زودی در سایر شهرستان‌های استان تهران نیز احکام صادره اجرایی شده و گزارش کار ارائه خواهد شد .




مطالب مرتبط

مقابله با زمین خواری خط قرمز ما در استان تهران است و با زمین خواران هیچ گونه مذاکره یا مسامحه‌ای نداریم، اراضی ملی میراث نسل‌های آتی این سرزمین است و می‌بایست حفظ شود .

|

این یگان با حمایت دستگاه قضایی هیچ مماشاتی با زمین‌خواران ندارد و تصرف اراضی ملی و دولتی به هر بهانه‌ای که صورت گرفته باشد ، نتیجه‌ای غیر از تعقیب قضایی ، محکومیت کیفری و قلع و قمع و زیان ناشی از آن برای متصرفان به همراه ندارد .

|

پیامک‌هایی که دو بار در یک فصل ارسال شده پیامک‌های پیگیری است ، شایان ذکر است با وجود ارسال پنج مرحله پیامک به اعضا ؛ متوسط واریزی اعضا تا کنون حدود ۱۵۰ میلیون تومان بوده و میانگین پیشرفت فیزیکی پروژه ها ۱۲ درصد است .

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، در پی گزارش منتشر شده ای با عنوان "فاجعه در مسکن ملی اسلامشهر" در یکی از خبرگزاری‌ها مورخ ۳ مهرماه ۱۴۰۳ ، اداره کل راه ...

|

متاسفانه در شش ماهه اول امسال بسیاری از افراد ناآگاه به دام زمین خواران افتاده اند و بدون آگاهی نسبت به احداث آلونک ، بنا ، دیوار کشی و فنس کشی در اراضی ملی اقدام کرده اند و متحمل خسارات زیادی شده اند .

|

نظرات کاربران