در حال بارگذاری ...
  • پرداخت حدود ۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات نوسازی در بافت فرسوده

    بانک مسکن طبق سیاست‌های ابلاغی در تهران و کلانشهرها تا ۵۰ میلیون تومان تسهیلات بافت فرسوده و در سایر شهرها ۴۰ میلیون تومان را با سود ۹ درصد ، پرداخت می‌کند و بقیه تسهیلات باید توسط متقاضیان با سود ۱۸ درصد ، پرداخت شود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، عضو هیات‌مدیره بانک‌ مسکن با اعلام اینکه تسهیلات ۲۳ هزار و ۹۷۱ واحد در بافت فرسوده به متقاضیان برای نوسازی واحدها پرداخت شده است ، رقم این تسهیلات را یک‌ هزار و ۹۸۳ میلیارد تومان برشمرد .

    محمدحسن علمداری تازه‌ترین وضعیت پرداخت تسهیلات در بافت فرسوده را توضیح داد .

    عضو هیات‌مدیره بانک مسکن با بیان اینکه ارایه تسهیلات در بافت‌ فرسوده از سال ۹۸ بر اساس قرارداد عاملیت انجام شده است ، اعلام کرد : تازه‌ترین آمار حاکی است که بانک مسکن تسهیلات ۴ هزار و ۷۹۹ پروژه که شامل ۲۳ هزار و ۹۷۱ واحد است ، در بافت فرسوده به متقاضیان پرداخت کرده است .

    به گفته علمداری ، مبلغ قرارداد منعقد شده با مالکان‌ بافت‌های فرسوده یک‌هزار و ۹۸۳ میلیاردتومان است .

    گفتنی است ، سال گذشته رقم پرداخت تسهیلات در بافت‌های فرسوده برای سازندگانی که فناوری نوین را رعایت می‌کردند ۲۵۰ میلیون تومان بود که هم‌اکنون این رقم به ۳۰۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است .

    همچنین ، بانک مسکن طبق سیاست‌های ابلاغی در تهران و کلانشهرها تا ۵۰ میلیون تومان تسهیلات بافت فرسوده و در سایر شهرها ۴۰ میلیون تومان را با سود ۹ درصد ، پرداخت می‌کند و بقیه تسهیلات باید توسط متقاضیان با سود ۱۸ درصد ، پرداخت شود .




    مطالب مرتبط

    بررسی پیشنهادات شهرداری بیرجند در ظرفیت سنجی و جمعیت پذیری سایر فضاهای موجود شهری جهت اسکان اضطراری از جمله پارک جنگلی شهر بیرجند از دیگر موضوعات بررسی شده در این جلسه بود که مقرر شد موضوع ظرفیت سنجی و جمعیت پذیری توسط هلال احمر استان انجام شود .

    |

    تسهیل و تسریع در نوسازی بافت‌های فرسوده علاوه بر حفظ جان ساکنان بافت‌های فرسوده شهری از اولویت‌های اصلی دولت به شمار می‌رود . ما در بافت فرسوده ، با یک تیر چند نشان می‌زنیم ؛ هم بافت فرسوده خطرناک را رفع می‌کنیم و هم با تخریب هر پلاک فرسوده به‌طور متوسط در کشور ۳ واحد مسکن ...

    |

    رویکرد مدیریت پیشین شهر تهران کاهش صدور پروانه‌ مسکن بود . به همین جهت طی یک فرایند نزولی در سال ۱۴۰۰ تنها ۵۴۰۰ پروانه ساخت مسکن توسط شهرداری تهران صادر شد که این رقم کمترین میزان در ده سال پیشینش یوده است . در حالی که ابتدای این دهه ۹۰ یعنی سال ۹۱، ۳۱ هزار پروانه ساخت مسکن در ...

    |

    ایجاد اشتغال در بحث مسکن با هیچ بخشی قابل مقایسه نیست . برای قشر عظیمی از تحصیل کرده گرفته تا کارگر ساده ایجاد اشتغال می‌کند . مسکن حدود ۷۰ صنعت را راه می اندازد ؛ سیمان ، آهن و ... .

    |

    با توجه به تایید شهرک های مسکونی استان و لزوم خروج محدوده شهرک از حریم شهر نوکنده ، طرح تدقیق محدوده این شهر در کارگروه تخصصی امور زیربنایی ، توسعه روستایی ، عشایری ، شهری و آمایش سرزمینی و محیط زیست استان تصویب شد .

    |

    نظرات کاربران