در حال بارگذاری ...

ابلاغ مصوبه طرح توسعه پردیس دانش و سلامت موسوم به طرح توسعه بیمارستان شریعتی ۲ واقع در شمال بزرگراه همت

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در مکاتبه با استاندار ، شهردار و رییس شورای شهر تهران ، مصوبه شورا را با موضوع طرح توسعه پردیس دانش و سلامت موسوم به طرح توسعه بیمارستان شریعتی ۲ واقع در شمال بزرگراه همت ، ابلاغ کرد .

در متن این مصوبه آمده است : شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران پیرو مصوبه مورخ ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ خود و صورتجلسه شماره ۶۱۷ مورخ ۲۰ بهمن ۱۳۹۹  کمیسیون ماده ۵ تهران در خصوص "طرح توسعه پردیس دانش و سلامت موسوم به طرح توسعه بیمارستان شریعتی ۲ واقع در شمال بزرگراه همت" به مساحت ۳۰ هکتار (۲۶/۸ هکتار داخل محدوده و ۳/۲ هکتار در حریم شهر تهران) را مورد بررسی قرار داد و با عنایت به صورتجلسه مورخ ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ کمیته فنی شماره یک ، کلیات طرح را با لحاظ موارد زیر تصویب کرد :

۱- با توجه به موقعیت طرح پیشنهادی و به جهت ملاحظات مربوط به سیما و منظر شهری در جهت پراکنش مستحدثات در سطح عرصه و کاهش ارتفاع ساختمان‌ها و افزایش مطلوبیت فضا در اراضی، مقرر شد با حفظ زیربنای کل ۲۴۳۰۰۰ مترمربع (۸۱ درصد نسبت به کل مساحت زمین) ، سطح اشغال طرح پیشنهادی حداکثر تا ۲۰ درصد مساحت زمین افزایش یابد و طرح معماری آن به تایید معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران برسد .

۲- با توجه به افزایش بارگذاری پروژه ، میزان جذب سفر و تمهیدات و پیشنهادات طرح در جهت عدم اخلال در ترافیک محور شهید خرازی به تایید شورای هماهنگی ترافیک استان تهران برسد .

۳- با توجه به نزدیکی اراضی به صنایع شیمیایی ، انبار فنت مجموعه رازی ، پمپ بنزین و...، جهت جلوگیری از تهدیدات ثانویه و اتخاذ تمهیدات لازم ، الزامات و ملاحظات احتمالی مربوط ظرف مدت دو هفته توسط اداره کل پدافند غیرعامل استان تهران به مجریان طرح ، ابلاغ شود .

۴- با توجه به نزدیکی اراضی مذکور با اراضی نظامی ، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح هرگونه ملاحظات احتمالی مربوط به حرایم امنیتی مراکز مذکور را حداکثر ظرف مدت دو هفته به مجریان طرح ابلاغ کند .

۵- حرایم مسیل و آبراهه‌های متداخل با زمین در کل عرصه ۳۰ هکتاری از آب منطقه‌ای استان استعلام و تحت‌کاربری حریم در طرح تثبیت شود و هرگونه بارگذاری بر روی آن ممنوع است .

۶- کاربری‌های مجاز به استقرار تنها شامل کاربری درمانی ، آموزشی و پشتیبانی بوده و استقرار سایر کاربری‌ها غیرمجاز است .

۷- ایجاد هرگونه ساختمان در خارج از محدوده شهر تهران ممنوع بوده و عرصه‌های واقع در حریم صرفا به ایجاد فضای سبز و باز موردنیاز طرح تخصیص یابد .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ،‌ دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در مکاتبه با شهردار و رییس شورای شهر تهران مصوبه شورا را با موضوع مکانیابی و ...

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در مکاتبه با شهردار و رییس شورای شهر تهران ، مصوبه مکان‌یابی و ضوابط و مقررات ساخت ...

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در مکاتبه با شهردار و رییس شورای شهر تهران مصوبه شورا را در موضوع مکانیابی و ضوابط ...

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در مکاتبه با شهردار و رییس شورای شهر تهران از موافقت مشروط با افزایش تراکم پروژه ...

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سرپرست معاونت معماری و شهرسازی در مکاتبه با استاندار تهران از موافقت شورای‌عالی شهرسازی و معماری با مصوبه‌های کمیسیون ...

|

نظرات کاربران