در حال بارگذاری ...

اجرای حکم قضایی رفع تصرف بیش از ۶ هکتار از اراضی ملی استان مازندران

از مردم خواسته شده تا قبل از هرگونه ساخت‌و‌ساز ، استعلام‌های لازم از دستگاه‌های ذی‌صلاح دریافت کنند تا ناخواسته و یا به ‌صورت عمدی به اراضی ملی تجاوز نکنند چرا که این موضوع ضمن تشکیل پرونده‌های قضایی و تخریب بنا‌های احداثی ، آن ها را متحمل زیان می کند .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان مازندران از اجرای حکم قضایی برای رفع تصرف بیش از ۶ هکتار از اراضی ملی این استان و تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در ۶ ماهه نخست سال جاری خبر داد .

جابر حسن زاده با اشاره به اقدامات انجام یافته در رفع تصرف اراضی ملی این استان ، اظهار کرد : با تلاش‌های بعمل آمده ضمن تشدید در حفاظت اراضی و پیشگیری از وقوع تصرفات ، نسبت به اجرای احکام قضایی از اراضی ملی اقدام و به بیت‌المال بازگردانده شد .

وی با بیان اینکه اداره کل راه و شهرسازی استان مازندران پس از شناسایی تعرض به اراضی ملی این استان ، اقدام به تنظیم شکواییه کرد گفت : احکام قضایی برای رفع تصرف ۶۰۳۹۸ مترمربع از اراضی دولتی اجرا شد و براین اساس ساخت و سازهای غیرمجاز در آن تخریب و نسبت به امحا آثار تصرف اقدام شد .

معاون املاک و حقوقی راه و شهرسازی استان مازندران ارزش این اراضی را بالغ بر ۳۰۰۰ میلیارد ریال بیان کرد و افزود : این حکم به دنبال پایش مستمر اراضی دولتی و در راستای تثبیت حقوق عمومی ، ممانعت از تعرض به اراضی دولتی و بیت‌المال و جلوگیری از تخریب اراضی ملی صادر و اجرا شد .

وی با بیان اینکه رسیدگی به موضوع زمین‌خواری یکی از اولویت‌های این اداره است اذعان داشت : اداره کل راه و شهرسازی استان مازندران در راستای برخورد با پدیده زمین‌خواری و تخریب و تصرف اراضی ملی به سرعت عملیات قلع و قمع و رفع تصرف را با قاطعیت انجام می‌دهد .

حسن زاده عنوان کرد : از مردم خواسته شده تا قبل از هرگونه ساخت‌و‌ساز ، استعلام‌های لازم از دستگاه‌های ذی‌صلاح دریافت کنند تا ناخواسته و یا به ‌صورت عمدی به اراضی ملی تجاوز نکنند چرا که این موضوع ضمن تشکیل پرونده‌های قضایی و تخریب بنا‌های احداثی ، آن ها را متحمل زیان می کند .




مطالب مرتبط

در این نشست که با حضور مدیران استانی و ستادی حوزه معماری و شهرسازی ، امور اراضی و حوزه جنگل‌ها ، مراتع و آبخیزداری برگزار شد ، مشکلات اعلام شده توسط استان‌ها مورد به مورد بررسی و اقدامات لازم برای حل این مشکلات انجام شد . 

|

ارزش ریالی اراضی رفع تصرف شده ۵۲ هزار میلیارد ریال بوده و از مهم ترین شهرستان های عملیاتی استان تهران شامل شهرهای دماوند ، پردیس و رباط کریم است .

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، به گفته سرپرست معاونت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی کردستان با اجرای ۲۷ مورد عملیات رفع تصرف در سطح استان کردستان ، ...

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، فرمانده یگان حفاظت از اراضی ملی اداره کل راه و شهرسازی استان سمنان ، از رفع تصرف یک فقره زمین به مساحت ۲۵ متر مربع در ...

|

در اجرای مصوبات شورای حفظ حقوق بیت المال مقتدرانه با حمایت خاص قضایی و پشتیبانی انتظامی با هرگونه پدیده زمین خواری و تصرف اراضی ملی برخورد جدی به عمل آمده و از شهروندان خواست با مشاهده هر گونه زمین خواری و تصرف اراضی از طریق شماره مستقیم ۱۶۵۶ با این یگان همکاری لازم داشته ...

|

نظرات کاربران