در حال بارگذاری ...
  • اقدامات موثر راه و شهرسازی استان اصفهان در راستای اجرای مفاد قوانین و مقررات بازآفرینی شهری پایدار

    از جمله اقدامات شاخص این اداره‌کل در جهت ساماندهی و توانمندسازی محدوده‌ها و محلات هدف بازآفرینی شهری در بافت های حاشیه‌ای و سکونتگاه های غیررسمی استان اصفهان می‌توان به احداث و افتتاح پایگاه سلامت ، سالن اجتماعات آموزش بهداشت عمومی ، سالن ورزشی ، اجرای عملیات آسفالت و روشنایی معابر ، احداث سرای محله ، مشارکت در مرمت حمام و بازار تاریخی ، مشارکت در احداث مجموعه فرهنگی و امثال آن اشاره کرد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت : این اداره‌کل در راستای اجرای مفاد قوانین و مقررات بازآفرینی شهری پایدار در ۴ حوزه (راهبردی ، طرح و برنامه ، اجرایی و توانمندسازی) اقدامات و ابتکارات مفید و موثری را انجام داده است .

    علیرضا قاری‌قرآن با بیان اینکه این استان به عنوان وسیع‌ترین شبکه شهری در بین استان‌های کشور قلمداد می‌شود ، اظهار کرد : بر اساس مطالعات و تحقیقات میدانی بعمل آمده بالغ بر ۱۴ هزار هکتار از اراضی شهری استان اصفهان در زمره بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری قرار دارد که این میزان بیش از ۱۰ درصد کل بافت‌های فرسوده وناکارآمد کشور را شامل می‌شود . اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان در راستای اجرای مفاد قوانین و مقررات بازآفرینی شهری پایدار خصوصاً در چهارچوب سند ملی راهبردی احیاء ، بهسازی ، نوسازی وتوانمندسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری ، قانون حمایت از احیاء ، بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری و همچنین سندملی توانمندسازی و ساماندهی سکونت‌گاههای غیررسمی ، در ۴ حوزه (راهبردی ، طرح و برنامه ، اجرایی و توانمندسازی) اقدامات و ابتکارات مفید وموثری را انجام داده است .  

    مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان افزود : علاوه بر این در جهت کنترل و پیشگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی در محدوده‌ها و محلات هدف بازآفرینی شهری ، برنامه‌ها و پروژه‌های کوتاه‌مدت و میان مدتی اجرایی شده است . از جمله اقدامات شاخص این اداره‌کل در جهت ساماندهی و توانمندسازی محدوده‌ها و محلات هدف بازآفرینی شهری در بافت های حاشیه‌ای و سکونتگاه های غیررسمی استان اصفهان می‌توان به احداث و افتتاح پایگاه سلامت ، سالن اجتماعات آموزش بهداشت عمومی ، سالن ورزشی ، اجرای عملیات آسفالت و روشنایی معابر ، احداث سرای محله ، مشارکت در مرمت حمام و بازار تاریخی ، مشارکت در احداث مجموعه فرهنگی و امثال آن اشاره کرد .  

    قاری‌قرآن افزود : تدوین وابلاغ شرح خدمات به دفاتر تسهیلگری ، توسعه محله و خدمات نوسازی واقع در مناطق و محلات حاشیه‌نشین از دیگر اقدامات به عمل آمده است .  

    وی با بیان اینکه برنامه ریزی برای بهسازی بافت‌های ناکارآمد شهری از مهمترین طرح‌های این اداره‌کل در حوزه بازآفرینی شهری تعریف شده است . اذعان داشت : در این راستا تسهیلات بانکی جهت نوسازی بافت فرسوده در مرکز استان و شهرهای بالای ۵۰ هزار نفر جمعیت پرداخت می‌شود .  

    مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به اینکه این تسهیلات به صورت ترکیبی با سه نرخ ۹، ۱۶ و ۱۸ درصد است گفت : در این رابطه ، نوع متقاضی و شهر محل اجرای پروژه قابل توجه است .   

    وی از مزایای این طرح به عدم نیاز به سپرده‌گذاری برای دریافت تسهیلات و امکان دریافت آن با ارائه سند تک برگ اشاره کرد و توضیح داد : امکان تخفیف حداقل ۵۰ درصد عوارض ساخت ، تراکم ساخت و تقسیط مابقی آن نیز وجود دارد . علاوه بر این قابلیت تبدیل تسهیلات به فروش اقساطی و تقسیط آن به مدت حداکثر ۱۲۰ ماه از دیگر مزایای تسهیلات بانکی بازآفرینی شهری بشمار می‌رود. 




    مطالب مرتبط

    به لطف خدا پرداخت تخفیفات صدور پروانه در بافت های فرسوده شهری بالغ بر ۳۹۷ میلیارد ریال در ۳۹ شهر استان انجام شده است . تعریف پروژهای عمرانی نوسازی و ساماندهی بافت، از محل پرداخت تخفیف عوارض بافت فرسوده با مشارکت شهرداری ها با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۱۹۱ میلیارد ریال از دیگر ...

    |

    در سال های ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی ، شهرهای جدید در همجواری کلان شهرها تعریف و پایه گذاری شد تا نسبت به ساماندهی و عدم توسعه شهرها اقدامی عاجل صورت پذیرد ، پس از آن با توجه به روند رو به رشد مهاجرت به شهرهای بزرگ نه تنها شهرهای جدید تکافوی اسکان مهاجران را نمی داد بلکه ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، جلسه تصویب محلات مشمول بند ث تبصره ۱۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ (طرح کلید به کلید) در محل سالن جلسات اداره کل تشکیل شد .

    |

    در کل استان زمین مورد نیاز برای بالغ بر ۱۴۵ هزار واحد تامین شد که برای حدود ۷۰ هزار واحد آن با پیگیری‌هایی که بعمل آمد مصوبه شورای برنامه ریزی استان برای ۸۰۰ هکتار زمین اخذ شد .

    |

    با توجه به رشد محدوده محلات هدف و جمعیت ساکن در آنها ، این اداره کل با همکاری دستگاه‌های دخیل در برنامه اقدام مشترک در شهرهای ارومیه ، بوکان ، پیرانشهر ، خوی ، سردشت ، سلماس ، مهاباد و میاندوآب نسبت به بازبینی برنامه اقدام مشترک اقدام نموده که در نهایت ۵۷۲ پروژه به اعتبار بالغ ...

    |

    نظرات کاربران