در حال بارگذاری ...
  • انتشار کتاب مجموعه تنقیحی قوانین و مقررات بازآفرینی شهری

    تنقیح قوانین و مقررات در امور قضائی نیز بسیار مهم است و چنانچه شخصی مسلط به قوانین منقح نباشد ممکن است با استناد به قوانین قدیمی موجبات ضرر و زیان شرکت متبوع را فراهم آورد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، کتاب « مجموعه تنقیحی قوانین و مقررات بازآفرینی شهری» به عنوان اولین زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی به صورت منقح و به‌ روز با همت دفتر امور حقوقی و قراردادهای شرکت بازآفرینی شهری ایران و با همکاری معاونت تدوین ، تنقیح و انتشار قوانین و مقررات معاونت حقوقی ریاست جمهوری منتشر شد .

    محسن عبادی مدیرکل دفتر امور حقوقی و قراردادهای شرکت بازآفرینی شهری ایران توضیحاتی در خصوص چگونگی انتشار کتاب مجموعه تنقیحی قوانین و مقررات بازآفرینی شهری ارایه کرد و گفت : به موجب قانون تدوین و تنقیح قوانین و مقررات کشور مصوب سال ۱۳۸۹، دستگاه‌های اجرایی موظفند قوانین و مقررات حوزه خود را تنقیح کنند ، این وظیفه قانونی ۱۰ سال در شرکت بازآفرینی شهری ایران انجام نشده بود اما در زمان مدیریت جدید این دفتر ، با حمایت‌های مهدی عبوری معاون وزیر راه و شهرسازی و نیز  اخلاقی معاونت توسعه و مدیریت منابع شرکت ، کار تنقیح قوانین و مقررات حوزه بازآفرینی شهری انجام شد .

    عبادی با اشاره به این که طی ۱۱۵ سال قانون گذاری در کشور ، قوانین و مقررات زیادی در حوزه بازآفرینی شهری به تصویب رسیده است ، گفت : با تنقیح قوانین و مقررات در حوزه بازآفرینی شهری ، آخرین اراده قانونگذار در حوزه بازآفرینی به زیور طبع آراسته شد .

    او به اهمیت تنقیح قوانین اشاره کرد و گفت : تنقیح قوانین و مقررات در امور قضائی نیز بسیار مهم است و چنانچه شخصی مسلط به قوانین منقح نباشد ممکن است با استناد به قوانین قدیمی موجبات ضرر و زیان شرکت متبوع را فراهم آورد .

    او با بیان این که چاپ این مجموعه اقدام بسیار مهمی است که در شرکت بازآفرینی شهری ایران انجام شده است ، تصریح کرد : این مجموعه را برای تمام مدیران کل راه و شهرسازی ارسال کرده‌ایم تا در حوزه بازآفرینی شهری به کار گرفته شود . همچنین برای همه مدیران محترم و اعضای محترم هیات مدیره شرکت متبوع ارسال شده است و تمام کارشناسان شرکت برای آگاهی از قوانین و مقررات بازآفرینی شهری باید به این کتاب تسلط پیدا کنند تا بتوانند از منافع شرکت و مردم دفاع کنند .

    او افزود : از آن جا که تعداد قوانین و مقررات در حوزه بازآفرینی بسیار زیاد است با استفاده از کلید واژه‌هایی این قوانین و مقررات را پیدا کرده و بعد از جمع‌آوری ، قوانین مورد بررسی قرار گرفتند، در مرحله بعد تاثیر و تاثر قوانین نسبت به یکدیگر بررسی شد ، تقدم و تاخر قوانین نیز از دیگر مواردی است که در تنقیح به آن پرداخته می‌شود . در مجموع روند کار سخت اما بسیار ضروری بود . چاپ کتاب توسط معاونت حقوقی ریاست جمهوری انجام شد و دوستان ما در معاونت تدوین ، تنقیح و انتشار قوانین و مقررات همکاری بسیار خوبی با ما داشتند .




    مطالب مرتبط

    جهش چشمگیر میزان نوسازی مردمی مسکن نسبت به سنوات گذشته و پیشبرد پروژه‌های مختلف محرومیت‌زدایی شامل مدارس ، درمانگاه‌ها و کتابخانه‌ها در بافت‌های فرسوده و به ویژه در سکونتگاه‌های غیررسمی از جمله این اقدامات مهم محسوب می‌شود .

    |

    وزیر راه و شهرسازی همواره بر همکاری با شهرداری‌ها تاکید دارد و از شهرداری‌ها به عنوان شرکای راهبردی وزارت راه و شهرسازی یاد می‌کند . در دولت سیزدهم همکاری و ارتباط تنگاتنگی بین شرکت بازآفرینی شهری ایران و شهرداری‌های سراسر کشور به وجود آمد و در این دوره شهرداری‌ها با ...

    |

    شرکت بازآفرینی شهری ایران با اتکا به تجارب دهه‌های گذشته و در یک تعامل سازنده با وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نسبت به تدوین این سند اقدام کرد که مراتب آن پس از طی جلسات کارشناسی با دفاتر تخصصی معاونت معماری و شهرسازی وزارت متبوع در قالب «مجموعه راهکارهای تشویقی ...

    |

    اجرای مصوبه تامین مالی مرمت و مقاوم سازی واحدهای مسکونی در بافت‌های تاریخی نیازمند ضوابط شهرسازانه‌ای بود تا کار را تسهیل کند و مصوبه راهکارهای تشویقی با هدف تقویت سکونت در بافت‌های تاریخی - فرهنگی کشور که در پنجمین جلسه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در سال جاری به ...

    |

    در دولت سیزدهم در حوزه محرومیت‌زدایی و تأمین خدمات زیربنایی و روبنایی بیش از ۳ هزار کیلومتر معابر خاکی محلات کمتر برخوردار سکونتگاه‌های غیررسمی و بافت‌های فرسوده در ۵۳۰ شهر با تأمین قیر رایگان آسفالت شد .

    |

    نظرات کاربران