در حال بارگذاری ...

اجرای ۵۰ عملیات رفع تصرف از اراضی ملی و دولتی استان ایلام طی شش ماهه نخست امسال

به طور حتم و با قاطعیت با سودجویانی که قصد تعدی و دست درازی به اراضی ملی و بیت المال را دارند برخوردقانونی خواهیم کرد و برای تحقق این امر مهم از کلیه توان اجرایی و قانونی خود استفاده می‌کنیم .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام از اجرای ۵۰ عملیات رفع تصرف اراضی ملی توسط یگان حفاظت اراضی این اداره کل طی شش ماهه نخست امسال خبر داد .

عبدالله بهادری در خصوص رفع تصرف اراضی ملی و دولتی استان گفت : طی ۵۰ عملیات رفع تصرف از ابتدای سال تاکنون بالغ بر ۲۱ هزار مترمربع (۲۱۲۲۰متر مربع) به ارزش ریالی نزدیک به ۲۱ میلیاردتومان( بیست و یک میلیارد و ۴۸۶ میلیارد تومان) از دست اشخاص فرصت طلب و سودجو توسط یگان حفاظت از اراضی ملی اداره کل راه و شهرسازی استان با همکاری و همراهی دستگاه قضا و نیروی انتظامی استان خارج شده است .

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام خاطرنشان کرد : ۲۰۵۰ متر مربع از این میزان رفع تصرف مربوط به ۱۱ عملیات رفع تصرف مرکز استان می باشدکه ارزش مادی آن بیش از ۶ میلیارد تومان است .

بهادری افزود: ۱۹۱۷۰ مترمربع از اراضی رفع تصرف شده به ارزش حدود ۱۵ میلیارد تومان نیز مربوط به سایر شهرستان های استان به خصوص شهر دهلران می باشدکه طی ۳۹ عملیات رفع تصرف شده است .

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام در پایان ضمن تشکراز تعامل و همکاری دستگاه قضایی و نیروی انتظامی یادآور شد : به طور حتم و با قاطعیت با سودجویانی که قصد تعدی و دست درازی به اراضی ملی و بیت المال را دارند برخوردقانونی خواهیم کرد و برای تحقق این امر مهم از کلیه توان اجرایی و قانونی خود استفاده می‌کنیم .

فریدون یاسمی فرمانده یگان حفاظت اراضی راه و شهرسازی استان نیز در این زمینه گفت : اشخاصی که قصد خرید ملک در هر نقطه از شهرهای استان را دارند ابتدا استعلام لازم از اداره کل راه و شهرسازی در مرکز استان و ادارات راه و شهرسازی شهرستان های مختلف به عمل آوردند تا در دام اشخاص زمین خوار و سودجو گرفتار نشوند چرا که هرگونه خرید ، فروش ، انعقاد قرارداد و تغییر شکل زمین های ملی و دولتی جرم محسوب شده و پیگرد قضایی دارد .

وی خاطرنشان کرد : یگان حفاظت ازاراضی راه و شهرسازی استان ایلام با شماره تلفن شبانه روزی ۱۶۵۶ آماده دریافت گزارشات مردمی در زمینه تعرض به زمین های ملی و دولتی است .




مطالب مرتبط

در ۳ سال اخیر ، ۴۷۵.۸ هکتار از اراضی ملی و دولتی در گستره شهرهای استان اصفهان ، با هوشیاری و تلاش عوامل یگان حفاظت اراضی استان از چنگال متصرفات خارج و رفع تعرض شد . بازگشت این اراضی به بیت‌المال با اجرای ۹۴ فقره حکم قطعی قضایی و ۲۸۰ مورد رفع تصرف فوری انجام شده است .

|

این یگان با حمایت دستگاه قضایی هیچ مماشاتی با زمین خواران ندارد و تصرف اراضی ملی و دولتی به هر بهانه‌ای که صورت گرفته باشد نتیجه‌ای غیر از تعقیب قضایی و محکومیت کیفری و قلع و قمع و زیان ناشی از آن برای متصرفان به همراه ندارد .

|

این یگان با حمایت دستگاه قضایی هیچ مماشاتی با زمین‌خواران ندارد و تصرف اراضی ملی و دولتی به هر بهانه‌ای که صورت گرفته باشد ، نتیجه‌ای غیر از تعقیب قضایی ، محکومیت کیفری و قلع و قمع و زیان ناشی از آن برای متصرفان به همراه ندارد .

|

مقابله با زمین خواری خط قرمز ما در استان تهران است و با زمین خواران هیچ گونه مذاکره یا مسامحه‌ای نداریم، اراضی ملی میراث نسل‌های آتی این سرزمین است و می‌بایست حفظ شود .

|

اراضی تحت پوشش این یگان ، در گستره ۲۸ شهرستان و ۱۱۵ شهر واقع‌ شده‌اند که اقدامات لازم در بخش‌های پیشگیری و پیگیری ، انجام و اراضی متعلق به بیت المال با اجرای احکام حقوقی و یا رفع تصرف فوری از ید متصرفان خارج و به بیت المال اعاده می‌شود .

|

نظرات کاربران