در حال بارگذاری ...
  • اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای پروژه‌های بازآفرینی شهری سیستان و بلوچستان در سالجاری

    عدم تخصیص ۱۰۰ درصدی ردیف‌های اعتباری ، کمبود شدید اعتبار با وجود مشکلات متعدد در محلات حاشیه شهرها ، عدم تعیین سهم محلات حاشیه در اقتصاد ملی و وجود برخی مشکلات در بحث فاقدین شناسنامه به عنوان یکی از معضلات و مسائل اصلی شاخص استان در بحث باز آفرینی و توانمند سازی بشمار می رود که نیاز است در این زمینه برنامه ریزی های هماهنگ و منسجم انجام گیرد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان از اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار در سالجاری برای اجرای پروژه‌های بازآفرینی شهری این استان خبر داد .

    ابوالفضل مهدیار از اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار در سالجاری برای اجرای پروژه‌های بازآفرینی شهری این استان خبر داد و اظهار داشت : این استان با وجود پتانسیل ها و ظرفیت های متعدد و متنوع به دلیل عدم توزیع امکانات و خدمات شهری ، همجواری با کشورهای پاکستان و افغانستان و عدم برنامه جامع ملی برای اشتغال با ضعف شدید شاخص های شهری مواجه شده بطوری که شاید به جرات بتوان گفت یکی از کانون‌های حاشیه نشین کشور با کمترین سطح دسترسی به خدمات بشمار می رود .

    وی ادامه داد : در این راستا این اداره کل با توجه به سطح معضلات و چالش ها در سیستان و بلوچستان چهار شهر زاهدان ، زابل ، خاش و سراوان را جهت ساماندهی و توانمندسازی و بازآفرینی شهری مصوب نمود که هم اینک این شهرها حدود سه هزار و ۴۳۸ هکتار از مساحت و ۲۶۶ هزار و ۸۸۵ نفر از جمعیت استان را به خود اختصاص داده اند .

    معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه محورهای فعالیت بازآفرینی شهری بهسازی محیط ، ارائه خدمات روبنایی و زیربنایی و توانمندسازی اجتماعی است ، بیان کرد : این اداره کل با هدف ارتقای شاخص های آموزشی ، فرهنگی ، توانمند سازی و خدماتی در محلات هدف طرح باز آفرینی شهری در چهار شهرستان ذکر شده اقداماتی نظیر زیرسازی و آسفالت محلات ، احداث فضای آموزشی و مراکز بهداشتی و ایجاد اشتغال را از طریق مهارت آموزی افراد مورد توجه ویژه قرار داد که برخی از آنها تاکنون سابقه نداشته است .

    مهدیار ادامه داد : همچنین از دیگر اقدامات مهم بازآفرینی شهری در سیستان و بلوچستان تصویب ردیف های اعتباری ویژه برای نخستین بار برای شهرهای خاش و سراوان در سال جاری با اعتباری بیش از ۲۵میلیارد تومان بوده است .

    وی با اشاره به چالش های طرح بازآفرینی شهری در سیستان و بلوچستان گفت : عدم تخصیص ۱۰۰ درصدی ردیف‌های اعتباری ، کمبود شدید اعتبار با وجود مشکلات متعدد در محلات حاشیه شهرها ، عدم تعیین سهم محلات حاشیه در اقتصاد ملی و وجود برخی مشکلات در بحث فاقدین شناسنامه به عنوان یکی از معضلات و مسائل اصلی شاخص استان در بحث باز آفرینی و توانمند سازی بشمار می رود که نیاز است در این زمینه برنامه ریزی های هماهنگ و منسجم انجام گیرد .




    مطالب مرتبط

    مداخله دولت در بخش بازآفرینی شهری باید به حداقل برسد و از ظرفیت سازمان های مردم نهاد ، نهادهای غیر دولتی ، بخش خصوصی و خیرین در این خصوص استفاده شود .

    |

    شهر نطنز یکی از مراکز تاریخی ، فرهنگی ، مذهبی و گردشگری است که توانسته زیبایی‌ها و جاذبه‌های فراوانی را برای گردشگران ایجاد کند که یکی از این جاذبه‌ها ، مراکز خرید و بازارهای سنتی است، لذا اجرای اقدامات ویژه در حوزه بازآفرینی شهری برای این شهرستان بسیار حائز اهمیت است .  

    |

    دستگاه‌های اجرایی باید طی دو هفته آینده برنامه اقدام مشترک در محلات هدف باز آفرینی شهری را به فرمانداری اعلام کنند تا هماهنگی وهم افزایی لازم جهت اجرای طرح بین ادارات مسئول صورت پذیرد .

    |

    موضوع زیرساخت‌ها در طرح‌های اقدام ملی مسکن به طوری جدی دنبال می‌شود و امیدوارم تا یک ماه آینده با جذب یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار از صندوق ملی مسکن ، سایت‌های مسکن استان پویاتر شوند .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت : بر اساس ابلاغ سرپرست ریاست‌جمهوری ، سقف تسهیلات ۸۰۰ میلیون تومانی مسکن ...

    |

    نظرات کاربران