در حال بارگذاری ...
  • بازدید مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران از محلات حاشیه نشین و پروژه‌های بازآفرینی اردبیل

    از آنجایی که بازآفرینی شهری بالاخص در محلات کهن می‌بایست مبتنی بر عناصر هویتی آن‌ها شکل گیرد در همین راستا خانه موذن زاده اردبیلی به عنوان یکی از مهمترین عناصر هویتی و میراث‌های ملموس اردبیل توسط شرکت بازآفرینی شهری ایران تملک گردیده تا حفظ هویت این محلات نیز لحاظ گردد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مهدی عبوری معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در ادامه سفرهای استانی خود ، به اردبیل سفر کرده است .

    بازدید از محلات ۱۳ گانه حاشیه نشین اردبیل ، پروژه‌های بازآفرینی و پیگیری مصوبات سفرهای گذشته برنامه دبیر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار در این سفر را تشکیل می‌دهند که از آن جمله می‌توان به بازدید از سالن ورزشی محله ایران آباد که به زودی افتتاح خواهد شد ، پارک محله میراشرف با مساحت بیش از ۵ هکتار که تامین زمین صورت گرفته و به زودی عملیات اجرایی آن آغاز میگردد ، پارک در حال احداث محله ملایوسف ، کلانتری محله گلمغان که در مراحل پایانی انجام کار هست و خانه موذن زاده اردبیلی اشاره کرد .

    شایان ذکر است از آنجایی که بازآفرینی شهری بالاخص در محلات کهن می‌بایست مبتنی بر عناصر هویتی آن‌ها شکل گیرد در همین راستا خانه موذن زاده اردبیلی به عنوان یکی از مهمترین عناصر هویتی و میراث‌های ملموس اردبیل توسط شرکت بازآفرینی شهری ایران تملک گردیده تا حفظ هویت این محلات نیز لحاظ گردد .




    مطالب مرتبط

    ارائه مشوق‌های گوناگون از جمله مشوق‌های شهرسازانه و همچنین مشوق‌های حقوقی و قانونی بستری مناسب برای نوسازی فراهم کرده است که در کنار سود تسهیلات پایین‌تر نسبت به دیگر روش‌های ساخت می‌تواند روند نوسازی بافت‌های فرسوده را تسریع کرده و به فرایند نو شدن شهرها که در تمامی ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، فرایند نوسازی ۲۸۵ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده و بهره برداری از ۱۰۲ هزار واحد، اجرای بسته تشویقی نوسازی و شهرسازی ...

    |

    بازآفرینی شهری یکی از طرح های بسیار مهم وزارت راه و شهرسازی است که بصورت برنامه ای مدّون و هدفمند توسط شرکت بازآفرینی شهری ایران پیش می رود و لازم است تا اداره کل نیز اهتمام ویژه ای جهت اجرای طرح های بازآفرینی به ویژه در حوزه نوسازی مسکن داشته باشد .

    |

    انتظار داریم طی دو ماه آینده ، شهرهای باقیمانده نیز بسته تشویقی را اجرا کنند . البته تلاش بر این است تا استان‌ها به سمت بومی‌گرایی رفته و با همکاری شهرداری‌ها بسته تشویقی متناسب با شرایط شهر خود را در کمیسیون ماده پنج به تصویب برسانند .

    |

    محدوده و محلات هدف بازآفرینی شهر در سه گونه بافت تاریخی ، بافت ناکارآمد میانی و سکونتگاه غیررسمی بر اساس مصوبات اخیر کمیسیون ماده ۵ استان‌ها ، بررسی و در سامانه سینام بارگذاری شد .

    |

    نظرات کاربران