در حال بارگذاری ...
  • مقاوم‌سازی خانه های روستایی مصداق بارز خدمت به انقلاب است

    مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی هم از نظر عمران و آبادانی روستاها و هم از نظر عدالت اجتماعی رسالت ارزشمندی است و این کار مصداق بارز خدمت به انقلاب است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی ، مصداق بارز خدمت به انقلاب است ، گفت : بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در راستای عمران و آبادانی روستایی و عدالت اجتماعی ، رسالت سنگین و ارزشمندی دارد .

    محمدرضا پورمحمدی در دیدار معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ، با گرامی‌داشت یاد و خاطره مرحوم «تابش» رئیس فقید این بنیاد ، افزود : تدبیر و جدیت ایشان در حادثه زلزله میانه و سراب کمک کرد تا برگ زرین دیگری در کارنامه بنیاد مسکن رقم بخورد .

    وی با اشاره به تجارب بازسازی مناطق زلزله‌زده میانه و سراب ، اضافه کرد : در این حادثه ، راهبردی ابتکاری در پیش گرفته شد و ما در عرض یک سال توانستیم همه وظایف خود را انجام دهیم .

    پورمحمدی تأکید کرد : این طرح خلاقانه موجب شد در هفته اول اسکان اضطراری ، در عرض یک ماه اسکان موقت و در عرض یک سال اسکان دائمی زلزله‌زدگان حل شود و این تجربه موفق باید به عنوان افتخار دولت و نظام ، مکتوب و مستندسازی گردد .

    وی با اشاره به اهمیت مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی در کاهش آسیب‌های ناشی از حوادث ، اظهار داشت : در زلزله میانه و سراب تنها پنج نفر را از دست دادیم ؛ هرچند جان یک نفر هم برای ما مهم است اما اگر مقاوم‌سازی روستایی صورت نمی‌گرفت قطعاً تلفات بیشتری داشتیم .

    استاندار آذربایجان‌شرقی اضافه کرد : مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی هم از نظر عمران و آبادانی روستاها و هم از نظر عدالت اجتماعی رسالت ارزشمندی است و این کار مصداق بارز خدمت به انقلاب است .

    معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با قدردانی از حمایت‌های استاندار از مجموعه بنیاد مسکن ، گفت : با تدابیر و همکاری‌های مدیریت استان ، تجربه خوبی در بازسازی مناطق زلزله‌زده میانه و سراب به ثبت رسید .

    محمدرضا شاملو همچنین مرحوم «تابش» را از مدیران اجرایی سالم و زحمت‌کش کشور عنوان کرد و با اشاره به خدمات ۱۶ ساله ایشان در بنیاد مسکن ، افزود : ایشان قبل از ریاست بنیاد مسکن هم همواره در همه صحنه‌ها و حوادث حضور فعال داشت و متانت و آرامش ایشان موجب شد که بتوانیم بحران‌های مختلف را به خوبی مدیریت کنیم .




    مطالب مرتبط

    جزئیات واگذاری به صورت کارشناسی بررسی شد و فرایند آماده‌سازی از هفته آینده با تکمیل نقشه فاز دو طرح توسط بنیاد مسکن آغاز می‌شود .

    |

    سال گذشته در مجموع ۵ هزار و ۴۹ جلد سند صادر شده است که از این تعداد هزار و ۴۶۱ جلد سند شهری و ۳ هزار و ۵۸۸ جلد سند روستایی است . در سه ماهه ابتدای سال جاری نیز ۷۷۳ جلد سند صادر شده است که ۲۳۰ جلد شهری و ۵۴۳ جلد روستایی بوده است .

    |

    مقرر شده بود تا یک میلیون قطعه زمین در سال‌های ۱۴۰۲ و سال جاری توسط بنیاد مسکن برای واگذاری به متقاضیان در روستاها انجام شود که تاکنون بیش از دو سوم این اراضی شناسایی و تامین شده است .

    |

    در بخش روستایی ۵۶۰ هزار و ۴۹۸ واحد وارد فاز عملیاتی شده است که از این رقم ، تعداد ۳۰۵ هزار و ۸۴۶ واحد به اتمام رسید و تحویل متقاضیان شد و ۲۵۴ هزار و ۴۶۵ واحد نیز در حال اجراست که پیشرفت های متفاوتی نیز دارد .

    |

    تا کنون در شهرستان آزادشهر شش هزار و ۵۸۴ متقاضی مسکن ثبت نام کرده که از این تعداد پرونده هزار و ۲۵۹ متقاضی به تایید نهایی رسیده است .

    |

    نظرات کاربران