در حال بارگذاری ...
  • احداث و بهره برداری از ۱۲۰۰ واحد مسکن محرومان در استان قزوین

    با معرفی ۲ هزار متقاضی این طرح به بانک های عامل تاکنون یک هزار و ۹۰۰ متقاضی موفق به عقد قرارداد و دریافت تسهیلات شده اند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین گفت : یک هزار و ۲۰۰ واحد مسکن ویژه محرومان در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر استان احداث و به بهره برداری رسیده است .

    اصغر گونجی اظهار داشت : همزمان با احداث طرح تامین و احداث مسکن محرومان در روستاها ، شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر و شهر قزوین ، سهم این استان ۲ هزار واحد تعیین شد . متقاضیان این طرح پس از ثبت نام ، پالایش و بررسی های لازم در حوزه های مربوطه توسط این نهاد ، کمیته امداد و بهزیستی ، شناسایی و پس از فراخوان ، تسهیلات در نظر گرفته شده با معرفی متقاضیان به بانک های عامل صورت گرفت .

    به گفته این مسئول ، با معرفی ۲ هزار متقاضی این طرح به بانک های عامل تاکنون یک هزار و ۹۰۰ متقاضی موفق به عقد قرارداد و دریافت تسهیلات شده اند .

    گونجی با بیان اینکه سقف تسهیلات در نظر گرفته برای هر یک از واحدهای مسکونی ویژه محرومان ، سال گذشته ۵۰۰ میلیون ریال و امسال نیز یک میلیارد ریال از محل طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی به اضافه ۳۰۰ میلیون ریال به صورت بلاعوض براساس تفاهم نامه منعقد بین سازمان مدیریت و این نهاد در نظر گرفته شد ، تصریح کرد : دوره مشارکت مدنی و فروش اقساطی تسهیلات یاد شده با بازپرداخت ۲۰ ساله در نظر گرفته شد و ضمانت تسهیلات نیز به صورت زنجیره ای در دستور کار بانک ها قرار گرفته است .

    مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قزوین کل تسهیلات در نظر گرفته شده برای ۲ هزار واحد مسکن اقشار محروم روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر استان را ۶۰۰ میلیارد ریال اعلام و یادآور شد : بنیاد مسکن از محل تسهیلات بلاعوض نیز تاکنون ۳۴۰ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال نیز به متقاضیان پرداخت کرده است .

    استان قزوین دارای ۸۴۱ روستای دارای سکنه است که از این تعداد ، ۶۹۰ روستا دارای بیش از ۲۰ خانوار هستند .




    مطالب مرتبط

    جزئیات واگذاری به صورت کارشناسی بررسی شد و فرایند آماده‌سازی از هفته آینده با تکمیل نقشه فاز دو طرح توسط بنیاد مسکن آغاز می‌شود .

    |

    سال گذشته در مجموع ۵ هزار و ۴۹ جلد سند صادر شده است که از این تعداد هزار و ۴۶۱ جلد سند شهری و ۳ هزار و ۵۸۸ جلد سند روستایی است . در سه ماهه ابتدای سال جاری نیز ۷۷۳ جلد سند صادر شده است که ۲۳۰ جلد شهری و ۵۴۳ جلد روستایی بوده است .

    |

    مقرر شده بود تا یک میلیون قطعه زمین در سال‌های ۱۴۰۲ و سال جاری توسط بنیاد مسکن برای واگذاری به متقاضیان در روستاها انجام شود که تاکنون بیش از دو سوم این اراضی شناسایی و تامین شده است .

    |

    در بخش روستایی ۵۶۰ هزار و ۴۹۸ واحد وارد فاز عملیاتی شده است که از این رقم ، تعداد ۳۰۵ هزار و ۸۴۶ واحد به اتمام رسید و تحویل متقاضیان شد و ۲۵۴ هزار و ۴۶۵ واحد نیز در حال اجراست که پیشرفت های متفاوتی نیز دارد .

    |

    تا کنون در شهرستان آزادشهر شش هزار و ۵۸۴ متقاضی مسکن ثبت نام کرده که از این تعداد پرونده هزار و ۲۵۹ متقاضی به تایید نهایی رسیده است .

    |

    نظرات کاربران