در حال بارگذاری ...
  • اجرای پروژه های بازآفرینی شهری در ۵۲ محله هدف استان اصفهان

    محلات هدف مشخص شده شامل اصفهان (۱۹ محله هدف) ، خمینی شهر(۵ محله هدف) ، سمیرم (۱ محله هدف) ، شهرضا (۷ محله هدف) ، گلپایگان (۱ محله هدف) ، نجف آباد (۷ محله هدف) ، کاشان (۱۱ محله هدف) و آران و بیدگل (۱ محله هدف) است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه بافت‌های حاشیه‌ای و سکونتگاه‌های غیررسمی این استان در برگیرنده‌ی ۵۲ محله هدف بازآفرینی شهری است گفت : جمعیتی بالغ بر ۴۵۰ هزار نفر در این محلات سکونت دارند و متناسب با آن پروژه‌های بازآفرینی شهری اجرا شده است .

    علیرضا قاری‌قرآن در خصوص پروژه‌های بازآفرینی شهری این استان توضیح داد : حدود ۱۴ هزار هکتار از اراضی شهری استان اصفهان در زمره بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری قرار دارد . که ۸ هزار و ۱۰۰ هکتار از آن بافت‌های فرسوده میانی ، ۳هزار و ۷۸۳ هکتار سکونتگاه‌های شناسایی شده و ۲ هزار و ۲۰۰ هکتار بافت‌های تاریخی است .  

    وی با اشاره به اینکه بافت‌های حاشیه‌ای و سکونتگاه‌های غیررسمی این استان در برگیرنده‌ی ۵۲ محله با جمعیتی بالغ بر ۴۵۰ هزار نفر است . اذعان داشت : بر این اساس محلات هدف مشخص شده شامل اصفهان (۱۹ محله هدف) ، خمینی شهر(۵ محله هدف) ، سمیرم (۱ محله هدف) ، شهرضا (۷ محله هدف) ، گلپایگان (۱ محله هدف) ، نجف آباد (۷ محله هدف) ، کاشان (۱۱ محله هدف) و آران و بیدگل (۱ محله هدف) است .  

    مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه در هر یک از محلات هدف مشخص شده به فراخور شرایط موجود اقدامات مفید و موثری در راستای توسعه آن انجام شده است گفت : بر این اساس در اصفهان به اقداماتی همچون ساخت کتابخانه عمومی ، احداث ورزشگاه ، آسفالت و روشنایی معابر ، احداث مسجد و مجموعه فرهنگی اشاره کرد .  

    وی خاطرنشان کرد : در سایر شهرها نیز متناسب با محلات هدف ، احداث پایگاه سلامت ، سرای محله ، مرکز ورزشی ، سالن اجتماعات آموزش بهداشت عمومی ، جاده سلامت ، بازارچه صنایع دستی ، مشارکت در احداث سالن چندمنظوره و پارک محلی ، واگذاری زمین جهت احداث پایگاه نیروی انتظامی ، آسفات وروشنایی معابر و ... انجام پذیرفته است .  

    قاری‌قرآن با بیان اینکه استان اصفهان با ۱۰۷ شهر ، وسیع‌ترین شبکه شهری در بین استان‌های کشور را دارا است . عنوان کرد : بازآفرینی شهری در بخش‌های قدیمی و بافت مرکزی شهرها انجام می‌شود که فرصتی برای رونق زندگی در این مناطق به شمار می‌رود . همچنین با اجرای چنین طرحی به جای احداث شهرهای جدید و حاشیه‌نشینی ، بافت مرکزی شهر که دارای امکانات زیرساختی همچون برق ، آب و گاز است، احیا می‌شود و مردم با بازسازی و بازآفرینی ، کیفیت ‌زندگی بهتری را پیدا می‌کنند .  

     




    مطالب مرتبط

    در حال حاضر حدود ۱۲ پروژه فعال بازآفرینی در استان اصفهان اعم از احداث مساجد ، روکش آسفالت ، احداث مدرسه ، مرمت بناهای تاریخی ، احداث سراهای محله و طرح‌های مطالعاتی با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال در حال انجام است .

    |

    به لطف خدا پرداخت تخفیفات صدور پروانه در بافت های فرسوده شهری بالغ بر ۳۹۷ میلیارد ریال در ۳۹ شهر استان انجام شده است . تعریف پروژهای عمرانی نوسازی و ساماندهی بافت، از محل پرداخت تخفیف عوارض بافت فرسوده با مشارکت شهرداری ها با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۱۹۱ میلیارد ریال از دیگر ...

    |

    محدوده و محلات هدف بازآفرینی شهر در سه گونه بافت تاریخی ، بافت ناکارآمد میانی و سکونتگاه غیررسمی بر اساس مصوبات اخیر کمیسیون ماده ۵ استان‌ها ، بررسی و در سامانه سینام بارگذاری شد .

    |

    جمعیت استان اصفهان بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ بیش از پنج میلیون نفر بوده است که ۱۸ درصد آن شامل افزودن بر ۹۰۱ هزار و ۴۰۰ نفر در بافت های فرسوده استان ساکن هستند .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، جلسه تصویب محلات مشمول بند ث تبصره ۱۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ (طرح کلید به کلید) در محل سالن جلسات اداره کل تشکیل شد .

    |

    نظرات کاربران