در حال بارگذاری ...
  • ساماندهی بافت‌های فرسوده با اجرای قانون جهش تولید مسکن

    راه اندازی صندوق ملی مسکن یکی از مولفه‌های اثربخش در قانون جهش تولید محسوب می‌شود که تجمیع و تخصیص بهینه منابع مالی ، هم‌افزایی و تقویت توان حمایتی را رقم می‌زند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه باید استفاده از اراضی درون‌شهری در بافت فرسوده، سکونتگاه‌های غیررسمی و اراضی متصل به بافت شهری به منظور تأمین زمین مورد نیاز برای جهش تولید مسکن در اولویت باشد ، تاکید کرد : ساماندهی بافت‌های فرسوده با اجرای قانون جهش تولید مسکن محقق می‌شود .

    مهدی عبوری معاون وزیر راه و شهرسازی و دبیر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار با تاکید بر اینکه باید استفاده از اراضی درون شهری در بافت فرسوده ، سکونتگاه‌های غیررسمی و اراضی متصل به بافت شهری به منظور تأمین زمین مورد نیاز برای جهش تولید مسکن در اولویت باشد ، اظهار کرد : ساماندهی بافت‌های فرسوده با اجرای قانون جهش تولید مسکن محقق می‌شود .

    او با بیان اینکه حمایت از بخش خصوصی و ارایه طرح‌های تشویقی می‌تواند روند نوسازی بافت‌های ناکارآمد را سرعت بخشد ، گفت : راه اندازی صندوق ملی مسکن یکی از مولفه‌های اثربخش در قانون جهش تولید محسوب می‌شود که تجمیع و تخصیص بهینه منابع مالی ، هم‌افزایی و تقویت توان حمایتی را رقم می‌زند .

    معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به زیرساخت‌های آذربایجان‌غربی در اجرای این قانون ، تصریح کرد : ظرفیت مناسبی در کالبد شهرهای استان برای تولید مسکن وجود دارد چرا که بهسازی بافت ناکارآمد به وسعت ۶ هزار و ۲۰۰ هکتار از گسترش ناهمگون شهرها جلوگیری می‌کند .

    شورای تامین مسکن آذربایجان غربی با حضور استاندار ، نماینده مردم شهرستان ارومیه در مجلس شورای اسلامی، معاونان وزیر راه و شهرسازی و اعضای شورای تامین مسکن تشکیل شد . بررسی آخرین وضعیت اجرای طرح‌های تولید مسکن و برنامه‌ریزی‌های توسعه و عمران شهری از مهم‌ترین موضوع های مطرح شده در این جلسه به شمار می‌رود .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل دفتر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار ، پیگیری تحقق مصوبات ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار در دولت سیزدهم را از جمله ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ،‌ تفاهم‌نامه همکاری مشترک شرکت بازآفرینی شهری ایران و شورای عالی استان‌ها در جلسه شورای نوسازی مسکن شرکت بازآفرینی ...

    |

    راهکار رفع معضل این مناطق ، جلوگیری از مهاجرت نیست، چراکه مهاجرت همواره وجود داشته و نمی‌توان کسی را مجبور کرد در جایی که تمایل ندارد ، زندگی کند . راهکار این معضل مدیریت و کنترل آن است که در دهه‌های گذشته این کار انجام نشده است و امروز شاهد گسترش محلات کم‌برخورداریم .

    |

    در دولت سیزدهم عملیات نوسازی بیش از ۲۸۵ هزار واحد در بافت‌های فرسوده کشور آغاز شد که نسبت به تمامی دولت‌های گذشته میزان رکورد نوسازی را به خود اختصاص داده است .

    |

    سازمان برنامه و بودجه کشور آمادگی دارد شرکت بازآفرینی شهری ایران را در زمینه موافقتنامه‌ها و اعتبارات یاری کند تا شرایط جهت نوسازی بافت‌های فرسوده و بازآفرینی شهری محلات هدف تسهیل و تسریع شود .

    |

    نظرات کاربران