در حال بارگذاری ...
  • تامین مصالح مورد نیاز طرح اقدام ملی مسکن در اولویت قرار دارد

    مصرف‌کنندگان عمده سیمان برای دریافت مستقیم این محصول ، باید کد بورسی بگیرند و در سامانه جامع تجارت ثبت‌نام کنند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ،‌ رئیس سازمان صمت زنجان با بیان اینکه تامین مصالح مورد نیاز طرح اقدام ملی مسکن در اولویت قرار دارد ، گفت : در حوزه تامین سیمان این استان دیگر مشکلی ندارد .

    ناصر فغفوری در جلسه شورای مسکن در محل استانداری زنجان ، با بیان اینکه استان زنجان دو کارخانه تولید سیمان دارد ، گفت : تولید روزانه این دو واحد تولیدی در استان بیش از چهار هزار و ۵۰۰ تن است .

    وی با بیان اینکه نیاز استان بیش از دو هزار تا سه هزار تن است ، اظهار کرد : متاسفانه طی ماه های گذشته ظرفیت تولید کارخانجات سیمان به دلیل کمبود برق کاهش یافت اما به نسبت سایر استان‌ها ما در این زمینه مدیریت خوبی داشتیم .

    رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت زنجان با بیان اینکه به علت قطعی برق فعالیت دو کارخانه سیمان در استان تعطیل شده بود ، گفت : با برداشتن این محدودیت‌ها فعالیت این دو واحد تولیدی دوباره از سر گرفته شده و باعث فعال شدن دوباره پروژه‌ها شده است .

    فغفوری با بیان اینکه برای فعال بودن پروژه‌های طرح اقدام ملی مسکن ، تولید روزانه سیمان استان به پروژه‌ها تزریق شد ، تاکید کرد : قبل از اینکه کارخانجات به چرخه تولید وارد شوند استان زنجان در بخش سیمان پاکتی به ثبات رسید و در حال حاضر هم مشکلی در تامین برق و تولید سیمان ندارد و پروژه‌ها فعال هستند .

    وی با بیان اینکه تامین مصالح مورد نیاز طرح اقدام ملی مسکن اولویت است ، ابراز داشت : در حوزه سیمان این استان دیگر مشکلی ندارد .

    رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت زنجان با بیان اینکه تفاوت قیمت صادرات سیمان با مصرف داخلی ، کمکی به واحدهای تولیدی بود ؛ افزود : قیمت داخل و خارج ۴۰ دلار تفاوت قیمت دارد چرا که قیمت سیمان در کشور حدود ۲۰ تا ۲۵ دلار است .

    فغفوری با بیان اینکه طبق دستورالعمل‌های ابلاغی از ۲۲ شهریورماه همه سیمان‌ها باید از طریق بورس به فروش برسد ، یادآور شد : در غیر این صورت هر میزان سیمانی که فروخته شود ، توزیع خارج از شبکه تلقی خواهد شد .

    وی با بیان اینکه سیمان پاکتی حداکثر ۳۳ تا ۳۴ هزار تومان است و قیمت فله‌ای سیمان زیر ۴۰۰ هزار تومان از طریق بورس عرضه می‌شود ، گفت : مصرف‌کنندگان عمده سیمان برای دریافت مستقیم این محصول ، باید کد بورسی بگیرند و در سامانه جامع تجارت ثبت‌نام کنند .

    رئیس سازمان صنعت ؛ معدن و تجارت زنجان با بیان اینکه طی روزهای گذشته قیمت سیمان کاهش خوبی داشته است ، ادامه داد : عرضه‌کنندگان در فصل سرد سال تخفیف‌های خارج از بورس را ارائه می‌دهند و در این حالت رقابت ایجاد می‌شود و امیدواریم این کاهش قیمت سیمان تداوم داشته باشد و پروژه‌ها با روند خوبی جلو برود .

    گفتنی است در جلسه شورای مسکن زنجان که با ارائه سه دستور کار توسط ادراه کل راه و شهرسازی استان زنجان برگزار شد ، سازمان صمت استان زنجان ، گزارش تامین مصالح ساختمانی برای طرح اقدام ملی مسکن، بنیاد مسکن استان زنجان روند ساخت مسکن در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر  جمعیت و گزارش بانک مسکن در خصوص روند اعطای تسهیلات به طرح های بخش مسکن ، ارائه شد .




    مطالب مرتبط

    در دولت سیزدهم توفیقات زیادی در بخش مسکن حاصل شده است . تاکنون بیش از ۴۸ هزار هکتار زمین به محدوده شهرها الحاق کردیم که این اقدام در دولت‌های قبلی بی‌سابقه بوده است .

    |

    یکی از دغدغه‌های مهم دولت ایجاد اشتغال بود که در این استان با ساخت سریع و بهنگام واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن علاوه‌ بر ایجاد امید برای خانه‌دار شدن بین اقشار کم ، فضای مناسب برای ایجاد اشتغال تا چند سال آینده در این منطقه ایجاد شده است .

    |

    با تاکید دولت سیزدهم بر توانمند سازی تعاونی ها در ساخت پروژه های طرح نهضت ملی مسکن این استان ، از ظرفیت های تعاونی ها استفاده شد که نقش مهمی در اجرای سریع کار داشت .

    |

    در بیشتر شهرهای استان اراضی مناسبی برای الحاق به آن شهر شناسایی و به شورای عالی شهرسازی ارسال شده که در صورت تصویب و ابلاغ این اراضی ، تامین زمین مسکن حمایتی در تعهد مطابق با تعهدات انجام می‌شود .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، در جلسه شورای مسکن وزارت راه و شهرسازی به ریاست مهرداد بذرپاش ، ساخت ۲ میلیون و ۶۵۲ هزار و ۳۱۱ واحد و نوسازی و بهسازی ۵۵۱ ...

    |

    نظرات کاربران