در حال بارگذاری ...
  • حل مشکل بیش از ۳۰ هکتار از اراضی داخل محدوده شهر قرچک

    به استناد مصوبات ابلاغی اراضی و مستحدثاتی که دارای آراء کمیسیون ماده ۱۲ با نوعیت بایر و دایر اقدامات قانونی لحاظ شد و اراضی با نوعیت موات با حفظ مالکیت دولت و بررسی شرایط مالکین قبل تثبیت مالکیت دولت وفق ضوابط و مقررات اقدامات قاونی شان شروع شده است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ،‌ مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران از حل مشکل بیش از ۳۰ هکتار از اراضی داخل محدوده شهر قرچک موسوم به اراضی موات هفت نفره خبر داد .

    خلیل محبت خواه گفت : این اراضی به استناد تفاهم نامه فیمابین سازمان جنگل ها و مراتع کشور و سازمان ملی زمین و مسکن در سال ۱۳۹۶ تحویل اداره کل راه و شهرسازی استان تهران شد که اداره کل در راستای حفظ حقوق دولت و بیت المال اقدام به اخذ سند و حفاظت از آن کرد .

    وی افزود : بخشی از این اراضی با ساخت و سازهای شهر قرچک تداخل داشت به بیان دیگر بالغ بر ۳۰۰۰ واحد ساخته شده در این اراضی قرار گرفته بود که با توجه به ایجاد مشکلات در ساخت و ساز و اخذ و انتقال اسناد ، موضوع با کارشناسی ها و پیگیری های متعدد منجر به تشکیل کارگروهی به منظور حل مشکل و ابهام زدایی شد .

    محبت خواه خاطرنشان کرد : به استناد مصوبات ابلاغی اراضی و مستحدثاتی که دارای آراء کمیسیون ماده ۱۲ با نوعیت بایر و دایر اقدامات قانونی لحاظ شد و اراضی با نوعیت موات با حفظ مالکیت دولت و بررسی شرایط مالکین قبل تثبیت مالکیت دولت وفق ضوابط و مقررات اقدامات قاونی شان شروع شده است .




    مطالب مرتبط

    ۱۸ هزار هکتار زمین در مراحل تصویب داریم که این ارقام می‌تواند زمینه‌های ساخت مسکن را متحول کند . قبل از دولت سیزدهم اقداماتی جدی در زمینه مسکن صورت نگرفته بود؛ چرا که برنامه‌ای جدی‌ وجود نداشت و همین مسئله عقب ماندگی قابل توجهی در حوزه مسکن ایجاد کرده بود . 

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، ارسلان مالکی ، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن ، در نشست خبری عملکرد وزارت راه و شهرسازی در دولت ...

    |

    ارزش ریالی اراضی رفع تصرف شده ۵۲ هزار میلیارد ریال بوده و از مهم ترین شهرستان های عملیاتی استان تهران شامل شهرهای دماوند ، پردیس و رباط کریم است .

    |

    سیاست ما در صیانت از اراضی دولتی به عنوان بخشی از بیت‌المال همواره بر اقدامات پیشگیرانه بوده که این امر با تلاش‌های همکاران‌مان در یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن میسر شده است .

    |

    در دولت سیزدهم توفیقات زیادی در بخش مسکن حاصل شده است . تاکنون بیش از ۴۸ هزار هکتار زمین به محدوده شهرها الحاق کردیم که این اقدام در دولت‌های قبلی بی‌سابقه بوده است .

    |

    نظرات کاربران