در حال بارگذاری ...

امضای تفاهم‌نامه همکاری میان مرکز تحقیقات راه ،‌ مسکن و شهرسازی و پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات

این تفاهم نامه مشترک همکاری از سوی محمد شکرچی زاده رئیس مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی و وحید یزدانیان رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات امضا شد .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مرکز تحقیقات راه ،‌ مسکن و شهرسازی و پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در راستای توسعه همکاری‌های پژوهشی ، آموزشی و اجرایی و بهره‌مندی از امکانات و توانمندی‌های یکدیگر تفاهم‌نامه مشترک همکاری منعقد کردند .

توافق بر همکاری طرفین جهت فراهم ساختن بستر اداری و ستادی مناسب به منظور بهره‌گیری بهینه از تجربیات و توان تخصصی طرف دیگر در کلیه زمینه‌های پژوهشی ، آموزشی ، اطلاعاتی ، تجهیزاتی ، آزمایشگاهی ، بانک‌های اطلاعاتی و سایر امکانات و اهداف مشترک و وظایف محوله مرتبط در چارچوب اساسنامه ها و اسناد بالادستی طرفین به عنوان دستگاه‌های حاکمیتی و مشورتی دولت و ردیف‌های مرتبط با بند ض ماده ۱۴ قانون مدیریت بحران و سایر موارد مرتبط  موضوعات اصلی این تفاهم‌نامه مشترک ۸ ماده‌ای است .

در جلسه امضای تفاهم‌نامه مشترک همکاری میان مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی و پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات ، محمد شکرچی‌زاده رئیس مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی ، وحید یزدانیان رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات و جمعی از معاونین و مدیران از دو مجموعه حضور داشتند .

بر اساس تفاهم‌نامه منعقد شده ، همکاری در شناسایی و تدقیق موقعیت گسله‌ها و تعیین حریم آنها برای دکل‌ها ، ایستگاه‌ها ، پست‌ها و مجموعه‌های مرتبط با زیرساخت شبکه‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور با رعایت ضوابط مربوطه ، تهیه نقشه پهنه‌بندی خطر زمین‌لرزه ، خطرپذیری لرزه‌ای در مناطق و زون‌هایی که دکل‌ها ، ایستگاه‌ها ، پست‌ها و ... از آن عبور می‌کنند در زیرساخت شبکه‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور و شناسایی پهنه‌های درگیر خطر فروریزش و فرونشست زمین در مسیر شریان‌های حیاتی و زیرساخت‌های شبکه‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات و تدوین دستورالعمل‌های مناسب و تعیین تمهیدات مهندسی برای کاهش آسیب‌پذیری در برابر این پدیده‌ها ، همکاری در شناسایی پهنه‌های درگیر خطر فروریزش و فرونشست زمین‌شناسی از ایجاد اختلال در تغذیه آبخوان‌ها با گسترش شهرها ، برداشت بی رویه آب‌های زیرزمینی و نقش سازه‌های زیرزمینی و دستکاری‌های انسانی در بروز این پدیده ها در مسیر شریان‌های حیاتی و زیرساخت های شبکه‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات و تدوین دستورالعمل‌های مناسب و تعیین تمهیدات مهندسی برای کاهش آسیب‌پذیری در برابر این پدیده‌ها و به اشتراک‌گذاری داده‌ها و پایگاه‌های دانشی حوزه‌های تخصصی هرکدام از طرفین با طرف دیگر برای تعریف و اجرای فعالیت های پژوهشی مشترک و در جهت رفع نیازهای اولویت دار بخش های ارتباطات و فناوری اطلاعات و راه و شهرسازی از جمله زمینه‌های مشترک همکاری میان مرکز تحقیقات راه،‌ مسکن و شهرسازی و پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات خواهد بود .

انجام بازدیدهای میدانی مشترک هنگام رخدادهای تاثیرگذار در شریان های حیاتی مرتبط با شبکه های ارتباطات و فناوری اطلاعات با استفاده از امکانات و ظرفیت های موجود طرفین و تهیه گزارش های فنی مشترک فوری ، مقدماتی و نهایی ، برگزاری کارگاه های آموزشی ، جلسات سخنرانی های تخصصی ، سمینارها و همایش ها و نشست‌های کارشناسی مشترک در زمینه های مورد علاقه ، به خصوص در حیطه موضوعات مرتبط ، تبادل تجربه ها ، اسناد و مدارک علمی و پژوهشی و کتابخانه ای بین طرفین و تهیه دستورالعمل ها ، گزارش های فنی و مقالات علمی و پژوهشی مشترک از دیگر محورهای همکاری میان طرفین بر اساس مفاد این تفاهم‌نامه ۳ ساله خواهد بود .

این تفاهم نامه مشترک همکاری از سوی محمد شکرچی زاده رئیس مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی و وحید یزدانیان رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات امضا شد .




مطالب مرتبط

هر یک از دوره‌ها در ۵ روز و حدود ۴۰ ساعت برای مهندسان برگزار شد و دارای آزمون‌های نهایی در دو مرحله نیز بود . این دوره‌ها در سال جاری نیز با استفاده از تجربیات قبلی تقویت و برگزار خواهد شد .

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، محمدمهدی حیدری رئیس مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی در نشست خبری به تشریح وضعیت پهنه های انتخابی نهضت ملی مسکن پرداخت ...

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رئیس مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی با بیان اینکه اینکه مقاومت ساختمانی ۱۴۰۰ ساختمان بلند در تهران ارزیابی شد ، از احداث ...

|

امکان بهره‌مندی اپراتورها و شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت از طریق فیبر نوری میسر می‌شود و شهروندان از اینترنت پرسرعت و باکیفیت برخوردار خواهند شد .

|

نظرات کاربران