در حال بارگذاری ...
  • برگزاری جلسه شورای تامین مسکن استان مازندران

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، جلسه شورای تامین مسکن استان مازندران به منظور بررسی و تبادل نظر در خصوص نحوه عمل قانون جهش تولید مسکن در استان به ریاست استاندار مازندران تشکیل شد .

    سید محمد نظری گفت : اولویت دولت جهت حل مشکل مسکن در قالب قانون جهش تولید مسکن ، برنامه تامین یک میلیون واحد مسکن در سال و واگذاری آن به متقاضیان واجد شرایط ، است .

    مدیرکل راه و شهرسازی استان مازندران گفت : موضوع تامین زمین برای پیشبرد اهداف طرح با جدیت در دستورکار کلیه دستگاه های اجرایی مرتبط قرار گرفته تا نسبت به معرفی اراضی مورد نیاز به اداره کل راه و شهرسازی اقدام عاجل بعمل آورند و در این راستا کمیته ویژه تامین زمین استان با محوریت استانداری مازندران و با حضور مدیران راه و شهرسازی ، جهاد کشاورزی ، منابع طبیعی و محیط زیست تشکیل و حداکثر ظرف مدت ۲۴ ساعت (کاری) نسبت به ارائه گزارش مربوطه اقدام لازم بعمل آید .

    نظری با اشاره به اینکه ادارات منابع طبیعی (شرق و غرب) استان حداکثر ظرف مدت ۱۵ روز کاری نسبت به تحویل اراضی واقع در محدوده حریم شهرها به اداره کل راه و شهرسازی خاطرنشان ساخت : سایر نهاد ها و دستگاه های مشمول (ذکر شده در قانون جهش تولید) ، حداکثر ظرف مدت ۱۵ روز کاری نسبت به اعلام اراضی ملکی خود واقع در محدوده حریم شهرها به این اداره کل ، اقدام کنند .

    وی یادآور شد : اداره اقتصاد و دارایی استان نیز نسبت به ارسال لیست اراضی دستگاه های دولتی (سامانه سادا) به این اداره کل اقدام و متعاقباً اداره کل اداره و شهرسازی نسبت به احصای آن دسته از اراضی که قابلیت احداث مسکن را دارند ، اقدام لازم انجام گیرد .

    همچنین اداره کل ثبت اسناد و املاک استان نسبت به صدور سند مالکیت آن دسته از اراضی که از سوی اداره کل راه و شهرسازی اعلام می گردد ، درچارچوب قانون جهش تولید مسکن ظرف مدت یک ماه اقدام نمایند .

    مدیرکل راه و شهرسازی استان مازندران در خاتمه افزود : کلیه دستگاه های خدمات رسان (آب ، برق ، گاز و مخابرات) با معرفی زمین نسبت به شروع عملیات اجرایی مرتبط با خدمات زیربنایی اقدام نمایند و بر اساس قانون جهش تولید مسکن ، صرفاً نسبت به دریافت هزینه انشعاب مربوطه خدمات رسانی لازم انجام پذیرد ، با توجه به ضرورت تامین خدمات در پروژه های مختلف ، دستگاه های مربوطه نسبت به پیگیری و تامین شرایط لازم برای اجرای قانون مذکور از منابع ملی در اسرع وقت اقدام کنند .




    مطالب مرتبط

    تامین زمین شهری و روستایی در سراسر کشور از یک‌صد هزار هکتار عبور کرد و این یک عدد تاریخی در بخش مسکن بعد از انقلاب اسلامی به شمار می‌رود .

    |

    در مجموع ۱۵ هزار و ۴۵۲ متقاضی طرح نوسازی مساکن در بافت‌های فرسوده شهری آذربایجان‌غربی وجود دارد و نوسازی این واحدها و صدور پروانه‌های ساختمانی در دست اقدام است . سهمیه آذربایجان‌غربی از نوسازی مسکن بافت فرسوده شهری احداث ۳۲ هزار و ۹۱۰ واحد نوسازی شده، در طول ۴ سال بوده است .

    |

    سازمان ملی زمین و مسکن موفق شد در اخذ اراضی سایر دستگاه‌ها برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن ۵۹۰۰ هکتار اراضی را شناسایی کند و سند این اراضی برای تخصیص به تولید مسکن، اخذ شده است . همچنین با تلاش‌های انجام شده ۲۳ هزار هکتار زمین بخشی خصوصی برای ساخت مسکن شناسایی شد .

    |

    در اجرای ماده ۱۰ قانون جهش تولید مسکن میزان تقریبی ۴ هکتار از اراضی جهاد کشاورزی در شهر بادرود برابر ضوابط تملک و سند مالکیت در اختیار سازمان ملی زمین و مسکن قرار گرفت که پس از تهیه طرح تفکیکی و تایید کمیته فنی موضوع به کمیسیون ماده پنج ارجاع شد و در حال حاضر در مرحله ابلاغ طرح ...

    |

    در قالب طرح نهضت ملی مسکن ، زمین رایگان و تسهیلات لازم در اختیار پیمانکار تحویل شود تا مجتمع هایی به صورت انبوه ساخته و در اختیار جامعه ایثارگران فاقد مسکن قرار گیرد .

    |

    نظرات کاربران