در حال بارگذاری ...
  • اجرای ۱۳ پروژه بازآفرینی شهری در شهر زاهدان طی سال جاری

    در شهر زاهدان پنج محله شیرآباد ، بابائیان ، کریم آباد ، قاسم آباد و کارخانه نمک(پشت کاراژها) به عنوان محلات هدف بازآفرینی تاکنون به تصویب رسیده است که شامل یک هزار و ۴۰۳ هکتار و با جمعیتی بالغ بر ۱۵۷ هزار نفر است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت : ۱۳ پروژه در سالجاری با اعتبار افزون بر ۴۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در شهر زاهدان توسط این اداره کل در حال اجراست .

    ابوالفضل مهدیار گفت : ۱۳ پروژه در سالجاری با اعتبار افزون بر ۴۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در شهر زاهدان توسط این اداره کل در حال اجراست . عمده پروژه های امسال در حال اجرای این اداره کل در مناطق حاشیه شهر زاهدان مربوط به حوزه آموزشی و بهسازی معابر می شود .

    وی ادامه داد : در شهر زاهدان پنج محله شیرآباد ، بابائیان ، کریم آباد ، قاسم آباد و کارخانه نمک (پشت کاراژها) به عنوان محلات هدف بازآفرینی تاکنون به تصویب رسیده است که شامل یک هزار و ۴۰۳ هکتار و با جمعیتی بالغ بر ۱۵۷ هزار نفر است .

    معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه حاشیه‌نشینی تنها یک معضل فیزیکی نبوده و یک معضل اجتماعی است که برای حل آن باید از روش‌های اجتماعی و فیزیکی به طور همزمان بهره برد ، بیان کرد : همکاران ما در این اداره کل در سالهای اخیر در کنار اقدامات عمرانی ، به منظور رفع مشکلات اجتماعی نقاط حاشیه شهرهای استان اقدام به احداث بازارچه های محلی برای اشتغال افراد بی سرپرست یا بد سرپرست ، ساخت مراکز ترک اعتیاد و برگزاری دوره های آموزش فنی و حرفه ای به منظور هدایت افراد به بازار کار نموده اند .

    مهدیار تاکید کرد : از آنجایی که حاشیه نشینی همواره یکی از معضلات جوامع شهری به حساب می‌آید که با خود مشکلات بی شماری را از نظر اشتغال ، مسائل فرهنگی و اجتماعی به بار می‌آورد نیاز است سایر دستگاه های اجرایی عضو ستاد بازآفرینی استان نیز این اداره کل را در تحقق اهداف از پیش تعیین شده که همان خلق فضاها و مکان های شهری مناسب با هدف رسیدن به توسعه پایدار در محلات مورد هدف بازآفرینی شهری است بیش از پیش یاری کنند .




    مطالب مرتبط

    مداخله دولت در بخش بازآفرینی شهری باید به حداقل برسد و از ظرفیت سازمان های مردم نهاد ، نهادهای غیر دولتی ، بخش خصوصی و خیرین در این خصوص استفاده شود .

    |

    ساخت واحدهای مسکونی به صورت ویلایی علاوه بر سرعت اجرای پروژه‌ها ، نقش موثری در بهبود کیفیت زندگی و سکونت مردم بر اساس مختصات فرهنگی منطقه دارد . برای همه اراضی طرح تفکیکی تهیه شده و طرح‌های آماده‌سازی هم در اغلب شهرها به نتیجه رسیده است .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی از ارزیابی عملکرد شهرداری های استان در بحث بازآفرینی شهری با حضور ...

    |

    به منظور رفاه حال شهروندان پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن این استان به لحاظ متراژ ، محوطه و شهرسازی و نیز تأمین خدمات مورد نیاز از وضعیت و کیفیت مطلوبی برخوردار است .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، جلسه تصویب محلات مشمول بند ث تبصره ۱۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ (طرح کلید به کلید) در محل سالن جلسات اداره کل تشکیل شد .

    |

    نظرات کاربران