در حال بارگذاری ...
  • ابلاغ تسهیلات جدید خرید و ساخت مسکن به شعب بانک مسکن

    این تسهیلات با خرید اوراق گواهی حق تقدم به عنوان امتیاز تسهیلات ، قابل دریافت و استفاده است . در تهران ، سقف تسهیلات اوراق که البته برای ساخت نیز قابل استفاده است ، به ۲۰۰ میلیون تومان ، در مراکز استان‌ها و شهرهای با جمعیت بالای ۲۰۰ هزار نفر به ۱۶۰ میلیون تومان و در سایر شهرها نیز به ۱۲۰ میلیون تومان افزایش یافت . سقف جدید تسهیلات اوراق مسکن برای واحدهای مسکونی با حداکثر قدمت ۲۵ سال ساخت ، قابل استفاده است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، بانک عامل بخش مسکن از ابلاغ مصوبه شورای پول و اعتبار درباره افزایش سقف تسهیلات خرید و ساخت مسکن از محل اوراق به تمامی شعب بانک در سراسر کشور خبر داد .

    مهدی احمدی از مسئولان این بانک با بیان اینکه افزایش سقف تسهیلات خرید و ساخت مسکن پیشنهاد بانک به اجرا درآمده است و هدف آن اثربخشی سبد تسهیلات بانک در تحرک و رونق زایی بخش مسکن و ساختمان و همچنین کمک به خانه دار شدن تمامی افراد از جمله خانوارهای فاقد مسکن است ، گفت : از آنجا که قیمت مسکن در سال‌های اخیر در همه شهرهای کشور افزایش داشت ، تسهیلات جدید خرید و ساخت مسکن می‌تواند قدرت مالی متقاضیان خرید خانه را به صورت نسبی تقویت کند .

    احمدی درباره سقف‌های جدید تسهیلات خرید و ساخت مسکن افزود : این تسهیلات با خرید اوراق گواهی حق تقدم به عنوان امتیاز تسهیلات ، قابل دریافت و استفاده است . در تهران ، سقف تسهیلات اوراق که البته برای ساخت نیز قابل استفاده است ، به ۲۰۰ میلیون تومان ، در مراکز استان‌ها و شهرهای با جمعیت بالای ۲۰۰ هزار نفر به ۱۶۰ میلیون تومان و در سایر شهرها نیز به ۱۲۰ میلیون تومان افزایش یافت . سقف جدید تسهیلات اوراق مسکن برای واحدهای مسکونی با حداکثر قدمت ۲۵ سال ساخت ، قابل استفاده است .

    وی درباره شکل دیگر استفاده از تسهیلات اوراق مسکن گفت : در صورت درخواست اخذ تسهیلات به صورت زوجین ، زن و شوهر هر یک می‌توانند به طور مجزا از سقف تسهیلات مذکور برای خرید و یا ساخت یک واحد مسکونی به صورت مشترک استفاده کنند .

    احمدی در تشریح چگونگی استفاده از تسهیلات اوراق مسکن برای خرید واحدهای مسکونی با عمر بنای بیش از ۲۵ سال ساخت تصریح کرد : در واحدهای مسکونی با عمر بنای ۲۵ تا ۳۰ سال ساخت ، سقف تسهیلات در تهران ، مراکز استان‌ها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت و همچنین سایر مناطق شهری به ترتیب ۱۶۰ میلیون تومان ، ۱۲۰ میلیون تومان و ۸۰ میلیون تومان تعیین شده است . همچنین متقاضیانی که بخواهند به صورت زوجین از این تسهیلات استفاده کنند ، سقف تسهیلات برایشان ۲ برابر این ارقام خواهد شد .

    احمدی سقف تسهیلات جعاله مسکن را نیز ۸۰ میلیون تومان اعلام کرد . این رقم نیز در مصوبه اخیر شورای پول و اعتبار افزایش پیدا کرد .

    وی خطاب به متقاضیان این نوع تسهیلات اعلام کرد ، جزئیات اقساط ماهانه تسهیلات خرید مسکن برحسب میزان سقف تسهیلات ، در سایت اطلاع رسانی بانک تخصصی بخش مسکن وجود دارد ضمن آنکه در بخش خدمات الکترونیکی در سایت اطلاع رسانی ، امکان محاسبه اقساط تسهیلات نیز فراهم است .

    احمدی اظهار امیدواری کرد تسهیلات ساخت و خرید مسکن از محل اوراق بتواند تحرک نسبی در بازار مسکن در مسیر رونق به وجود بیاورد. این پیش بینی از آنجایی مطرحاست که در شهرهای کوچک و متوسط کشور ، با توجه به سطح قیمت مسکن ، قدرت پوشش تسهیلات جدید مناسب ارزیابی می‌شود .




    مطالب مرتبط

    هلدینگ ثمسکن باید به پشتوانه بانک مسکن و ظرفیت‌های تخصصی و حرفه‌ای مجموعه بانک ، فرصت‌های بالقوه تولید مسکن در ظرفیت عمران و آبادانی کشور را شناسایی و با همت کارشناسان خود آن‌ها را بالفعل کند تا با خدمت بیشتر بتوانیم فشار تامین مسکن مردم را کاهش دهیم .

    |

    در سال گذشته برای تحقق اهداف و افزایش توانمندی مسئولان و همکاران مدیریت‌ها و شعب ، اختیاراتی را به آنها تفویض کردیم و برآنیم تا در سال جدید نیز با تداوم این رویکرد ، اختیارات بیشتری را در چارچوب قوانین و مقررات و در جهت افزایش بهره وری و خدمت رسانی به مشتریان عزیز و انجام ...

    |

    یکی از موضوعات ، مسکن بود که کشور دچار مشکل جدی در آن بوده است ، زیرا مدت زیادی به آن بی‌توجهی شد و این ، بار سنگین هزینه‌ و دغدغه‌ برای خانواده‌ها ایجاد کرد . قانون برای ساخت مسکن وجود داشت ، اما تفاوت رئیس جمهور شهید با دیگران ، مقیّد بودن به اجرای قانون بود .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سخنگوی دولت با اشاره به رویکرد دولت دوازدهم در حوزه مسکن که خود را متولی ساخت مسکن نمی دانست ، گفت : با سیاست‌های دولت ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سرپرست ریاست جمهوری گفت : تا پایان ۴ سالی که قرار بود این دولت ادامه به رقم ۴ میلیون واحد مسکونی نزدیک می‌شویم که امید است ...

    |

    نظرات کاربران