در حال بارگذاری ...

پیش بینی ساخت بیش از ۹۶ هزار واحد مسکونی در استان کردستان با اجرای طرح جهش تولید مسکن

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی کردستان در جلسه شورای مسکن استان گفت : در طول چهار سال آینده و در قالب طرح جهش تولید مسکن پیش بینی شده ۹۶ هزار و ۵۹۶ واحد مسکن در استان احداث و تحویل افراد متقاضی شود که سهم پیش بینی شده امسال استان ۲۴ هزار و ۱۴۹ واحد است .

عرفان مرادی شامگاه شنبه در جلسه شورای مسکن استان که با محوریت ۲ طرح اقدام ملی مسکن و جهش تولید مسکن برگزار شد ، با اشاره به اینکه طرح جهش تولید باید با هماهنگی تمامی دستگاه ها در سطح استان اجرایی شده وبار اصلی تامین زمین این طرح بر اراضی و املاک مازاد دستگاه های اجرایی استوار است و می طلبد همه ارگان ها در راستای اجرای این طرح تمام قد به صحنه بیایند ، به طرح اقدام ملی مسکن نیز اشاره و ادامه داد : در قالب ا طرح اقدام ملی ۱۱هزار و ۷۴۵ واحد مسکن برای کردستان تعریف شده است که ۲۲ هزار و ۷۵۱ نفر در همه شهرستان‌های استان برای آن ثبت نام کردند .

وی افزود : در مجموع ۱۲ هزار و ۲۴۴ نفر دارای شرایط لازم برای دریافت مسکن طرح اقدام ملی هستند که تاکنون سه هزار و ۷۷۴ واحد زمین برای آنها تخصیص یافته است .

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان با اشاره به اینکه تاکنون در استان ۲ هزار و ۳۹۶ مورد به پروژه‌ها معرفی شده اند ، گفت : ۳۳۱ هکتار زمین برای طرح اقدام ملی مسکن در استان در نظر گرفته شده است .




مطالب مرتبط

در بیشتر شهرهای استان اراضی مناسبی برای الحاق به آن شهر شناسایی و به شورای عالی شهرسازی ارسال شده که در صورت تصویب و ابلاغ این اراضی ، تامین زمین مسکن حمایتی در تعهد مطابق با تعهدات انجام می‌شود .

|

شهرک دولتی دورخ دره که طرح جامع آن به تصویب رسید ظرفیت پذیری بیش از ۲۸ هزار نفر را دارد که این خود گام بزرگی در جهت تامین زمین متقاضیان نهضت ملی مسکن در شهر سقز است .

|

در دولت سیزدهم توفیقات زیادی در بخش مسکن حاصل شده است . تاکنون بیش از ۴۸ هزار هکتار زمین به محدوده شهرها الحاق کردیم که این اقدام در دولت‌های قبلی بی‌سابقه بوده است .

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، به گفته سرپرست معاونت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی کردستان با اجرای ۲۷ مورد عملیات رفع تصرف در سطح استان کردستان ، ...

|

یکی از دغدغه‌های مهم دولت ایجاد اشتغال بود که در این استان با ساخت سریع و بهنگام واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن علاوه‌ بر ایجاد امید برای خانه‌دار شدن بین اقشار کم ، فضای مناسب برای ایجاد اشتغال تا چند سال آینده در این منطقه ایجاد شده است .

|

نظرات کاربران