در حال بارگذاری ...
  • لزوم ثبت هرچه سریع تر اطلاعات در سامانه ملی املاک و اسکان توسط مالکان

    در صورت عدم ثبت اطلاعات ملک و برابر الزامات قانونی ، آن واحد مسکونی خالی تلقی می شود و برای آن ملک برگه مالیاتی صادر و در صورت عدم پرداخت مشمول جرایم مالیاتی می شود .

    مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت : مالکان و مستاجران تا پایان مهرماه سال جاری مهلت ثبت نام و خوداظهاری در سامانه ملی املاک و اسکان کشور را دارند .

    خلیل محبت خواه مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران به پیامدهای مثبت ثبت اطلاعات در سامانه ملی املاک و اسکان اشاره کرد و گفت : ثبت اطلاعات در سامانه مذکور منجر به ایجاد شفافیت اطلاعاتی در حوزه مسکن ، اخذ تصمیمات سیاستی صحیح و نهایتا تسهیل فرآیند خانه دار شدن تمامی اقشار جامعه خواهد شد . همچنین از مزایای دیگر ثبت اطلاعات در سامانه املاک و اسکان زمینه ایجاد سرشماری برخط نفوس و مسکن ، تنظیم بازار مسکن و امکان اجرای سیاست های مطلوب دولت از جمله اعمال مالیات یا پرداخت یارانه های هدفمند فراهم می شود .

    محبت خواه افزایش دقت برنامه ریزی اقتصادی در بخش مسکن را از دیگر مزایای ثبت اطلاعات در سامانه املاک و اسکان عنوان کرد و افزود : با ثبت اطلاعات در سامانه املاک و اسکان فروش یا اجاره یک واحد مسکونی به چند فرد به میزان قابل توجهی کاهش پیدا می کند .

    مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران در بخش دیگری از صحبت های خود به آثار و تبعات ناشی از ثبت اطلاعات ملک اشاره کرد و گفت : در صورت عدم ثبت اطلاعات ملک و برابر الزامات قانونی ، آن واحد مسکونی خالی تلقی می شود و برای آن ملک برگه مالیاتی صادر و در صورت عدم پرداخت مشمول جرایم مالیاتی می شود . همچنین هر زمان که نیاز به اخذ مفاصا حساب مالیاتی برای ملک مورد نظر باشد ، مالک آن واحد مسکونی مکلف به پرداخت جرائم مالیاتی در خصوص ملک خواهد بود . همچنین از آنها که میزان مالیات مربوطه از شش تا هجده برابر مالیات بر اجاره تعیین شده است رقم مالیات متعلقه بسیار قابل توجه بوده و مالک متضرر می شود .

    محبت خواه تصریح کرد : به موجب قانون ارائه بسیاری از خدمات از جمله افتتاح حساب ، صدور چک ، خرید انشعابات برق ، آب ، فاضلاب و ... منوط به ثبت اطلاعات در سامانه بوده و بسیاری از خدمات بر اساس آدرس مندرج درسامانه به ساکنین ارائه خواهد شد . لذا عدم ثبت اطلاعات و خود اظهاری در سامانه ممکن است مشکلات عدیده ای برای خانوارها (چه ساکن و چه مالکی که خوداظهاری نکرده باشد) در استفاده از خدمات ایجاد کند . از دیگر تبعات ناشی از عدم ثبت اطلاعات ملک ، این است که وزارت نیرو مکلف است تعرفه برق کنتور این املاک را در بالاترین پلکان قیمتی محاسبه نماید .




    مطالب مرتبط

    پیامک‌هایی که دو بار در یک فصل ارسال شده پیامک‌های پیگیری است ، شایان ذکر است با وجود ارسال پنج مرحله پیامک به اعضا ؛ متوسط واریزی اعضا تا کنون حدود ۱۵۰ میلیون تومان بوده و میانگین پیشرفت فیزیکی پروژه ها ۱۲ درصد است .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، در پی گزارش منتشر شده ای با عنوان "فاجعه در مسکن ملی اسلامشهر" در یکی از خبرگزاری‌ها مورخ ۳ مهرماه ۱۴۰۳ ، اداره کل راه ...

    |

    مقابله با زمین خواری خط قرمز ما در استان تهران است و با زمین خواران هیچ گونه مذاکره یا مسامحه‌ای نداریم، اراضی ملی میراث نسل‌های آتی این سرزمین است و می‌بایست حفظ شود .

    |

    متاسفانه در شش ماهه اول امسال بسیاری از افراد ناآگاه به دام زمین خواران افتاده اند و بدون آگاهی نسبت به احداث آلونک ، بنا ، دیوار کشی و فنس کشی در اراضی ملی اقدام کرده اند و متحمل خسارات زیادی شده اند .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران از کار مستمر همکاران راه و شهرسازی دماوند در راستای اخذ ۵۳۲ هکتار سند تک برگ اراضی پلاک ...

    |

    نظرات کاربران