در حال بارگذاری ...
  • احداث ۱۵۰ هزار واحد طرح جهش تولید مسکن در شهرهای استان کرمان طی چهار سال آینده

    احداث ۱۵۰ هزار واحد مسکونی طبق یک نیازسنجی براساس داده ها و اطلاعات موجود در کمبود مسکن ، تعداد خانوارها ، ازدواج ، طلاق ، مرگ و میر ، واحدهای فرسوده ، خانه های خالی به استان اختصاص یافته است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان گفت : غیر از مسکن روستایی ، ۱۵۰ هزار واحد طرح جهش تولید مسکن سهمیه شهرهای استان کرمان شد که عملیات اجرایی آن به زودی آغاز و طی چهار سال آینده به بهره برداری می‌رسد .

    علی حاجی زاده در جلسه شورای مسکن کرمان گفت : این واحدهای مسکونی در محلات شهری ، بافت فرسوده و ناکارآمد در ۷۲ نقطه شهری استان کرمان احداث می شود . واحدهای مسکونی یاد شده پس از جمع بندی به صورت ترکیبی توسط شرکت های تعاونی و کارگزاری ها از محل اعتبارات تسهیلات بانکی ، سهم آورده متقاضی و زمین رایگان دولت به صورت اجاره ۹۹ ساله احداث می‌شوند .

    ایشان یادآور شد : احداث ۱۵۰ هزار واحد مسکونی طبق یک نیازسنجی براساس داده ها و اطلاعات موجود در کمبود مسکن ، تعداد خانوارها ، ازدواج ، طلاق ، مرگ و میر ، واحدهای فرسوده ، خانه های خالی به استان اختصاص یافته است . احداث آن واحدها به طور قطع باعث تاثیر و شکستن قیمت مسکن و زمین در شهرهای استان کرمان و خانه دار شدن بسیاری از شهروندان می‌شود .

    حاجی زاده با بیان اینکه طرح جهش تولید مسکن توسط مجلس تصویب و در ماه گذشته به دولت ابلاغ شده است گفت : در حال رایزنی و برنامه ریزی برای احداث واحدهای مسکونی تعهد شده هستیم .

    وی با اشاره به اخذ مجوز سه شهرک جدید گلسار بردسیر و ۲ شهرک در سیرجان که بعنوان شهرک سمنگان سیرجان مصوبه گیرکرده امور زیربنای استان را اخذ کرده و با هماهنگی شرکت شهرک های جدید وزارت خانه مقدمات کار برای شروع کار در دستور کار می باشد .




    مطالب مرتبط

    به حمدالله در شهرستان بم در ماه‌های اخیر اتفاقات مبارکی رخ داده است که می‌توان به شهرک امام خمینی (ره) اشاره کرد . در این شهرک ۹۵۹ قطعه زمین به میزان ۶۵ هکتار در راستای حل مشکل ۳۵ ساله مردم به شهرداری شهر بم واگذار شده است .

    |

    برنامه ابلاغی استان کرمان ۱۲۰ هزار و ۲۸۴ است که تا این لحظه ۲۲۰ هزار و ۱۰۱ نفر ثبت نام کرده‌اند و از این تعداد ۵۵ هزار و ۵۶۸ نفر تایید نهایی شده‌اند و همچنین تعداد ۱۳ هزار و ۶۳۶ نفر به پروژه انتقال داده‌ شده‌اند .

    |

    در شهر کوهبنان دو شهرک رو جهت طرح نهضت ملی مسکن تعبیه کرده ایم ، که شهرک اول با نام شهید سلیمانی و جا نمایی ۳۰۰ قطعه زمین که حدود ۷۰ درصد آماده‌سازی آن به انجام رسیده است و همچنین در شهرک دوم با نام امام حسین علیه السلام و جانمایی ۳۰۸ قطعه زمین که به زودی گام اول عملیات ...

    |

    نظرات کاربران