در حال بارگذاری ...
  • تداوم برخورد با متجاوزان به اراضی ملی در استان اصفهان

    این میزان از اراضی ملی در سال جاری در قالب ۳۰ مورد عملیات اجرایی عوامل یگان حفاظت اراضی استان اعاده شد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان از رفع تصرف و اجرای ۴۰ فقره حکم قطعی قضایی برای بیش از ۲۳ هزار و ۵۰۰ مترمربع از اراضی ملی این استان خبر داد .

    علیرضا قاری‌قرآن با بیان اینکه حفظ و حراست از عرصه‌های ملی یکی از اولویت‌های اصلی این اداره کل است اظهار کرد : در سال جاری ۲۳ هزار و ۵۱۰ متر مربع از اراضی ملی در سطح این استان با اجرای ۴۰ فقره حکم قطعی قضایی رفع تصرف و به بیت المال بازگردانده شد . احکام اجرایی به موجب دست درازی سودجویان به اراضی شهرستان های کاشان ، فریدن ، مبارکه ، نایین ، لنجان ، شهرضا ، شاهین شهر ، نجف آباد ، کوهپایه و شهرستان اصفهان صادر شده است .  

    مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت : این میزان از اراضی ملی در سال جاری در قالب ۳۰ مورد عملیات اجرایی عوامل یگان حفاظت اراضی استان اعاده شد . در سال ۱۳۹۹ نیز ۱۶۰.۵ هکتار از اراضی ملی در سطح استان اصفهان با صدور و اجرای حکم قضایی قطعی رفع تصرف شدند .  

    قاری‌قرآن اذعان داشت : اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان با حمایت دستگاه قضایی هیچ مماشاتی با زمین خواران ندارد و تصرف اراضی ملی به هر بهانه‌ای که صورت گرفته باشد نتیجه‌ای غیر از تعقیب قضایی و محکومیت کیفری و قلع و قمع و زیان ناشی از آن برای متصرفان به همراه ندارد لذا با تمام تلاش دست متصرفان را از تصرف اراضی ملی کوتاه می‌کنیم . 




    مطالب مرتبط

    در راستای رویکرد پیشگیرانه ، تیم‌های گشت و مراقبت یگان حفاظت اراضی هم در سطح ادارات شهرستان‌ها و هم در ستاد اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان به‌صورت شبانه‌روزی و مستمر عرصه‌های دولتی را مورد رصد و پایش قرار می‌دهند و به‌محض مشاهده هرگونه تخلف بر روی اراضی ملی با ...

    |

    در راستای رفع تصرف اراضی ملی و با حمایت جدی دستگاه قضایی در این خصوص ، ۳۰ فقره رای قضایی در سال ۱۴۰۲ به نفع دولت و بیت‌المال اخذ شد . هم اکنون ۲۲ پرونده در حوزه زمین و مسکن شهرستان لنجان در حال رسیدگی قضایی است .

    |

    این یگان با حمایت دستگاه قضایی هیچ مماشاتی با زمین خواران ندارد و تصرف اراضی ملی و دولتی به هر بهانه‌ای که صورت گرفته باشد نتیجه‌ای غیر از تعقیب قضایی و محکومیت کیفری و قلع و قمع و زیان ناشی از آن برای متصرفان به همراه ندارد .

    |

    اساس تیم‌های گشت و مراقبت یگان حفاظت اراضی در گستره شهرهای استان اصفهان ، روزانه ، اراضی ملی و دولتی تحت پوشش را رصد می‌کنند و در صورت مشاهده موارد مربوط به تصرف این اراضی اقدامات قانونی لازم را انجام می‌دهند .

    |

    طی یکسال بیش از ۶۲ هزار و ۹۰۰ ساعت گشت زنی توسط تیم های عملیاتی فرماندهی یگان حفاظت اراضی استان اصفهان انجام شد و این تیم های عملیاتی و گشت خودرویی نسبت به پیمایش روزانه ، گشت زنی و رصد اراضی ملی و دولتی تحت پوشش اقدام کردند و در صورت مشاهده موارد مربوط به تصرف اراضی ، فوراً ...

    |

    نظرات کاربران