در حال بارگذاری ...
  • خبرنگاران مالک واحد مسکونی مشمول دریافت مسکن ملی نیستند

    شرایط تفاهمنامه ها به طور کلی یکی است ؛ از جمله تفاهمنامه بین وزارت راه و وزارت ارشاد هم راستا با شرایط عمومی است که همه متقاضیان باید داشته باشند . بنابراین واجد شرایط بودن متقاضی لازم است و اگر فرم «ج» افراد قرمز باشد نمی توانند در این طرح حضور داشته باشند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون وزیر راه و شهرسازی گفت : اگر خبرنگار و هنرمندی قبل‌تر از امکانات دولتی برای خانه‌دار شدن استفاده کرده باشد و یا مالک خصوصی باشد نمی‌تواند مشمول تفاهمنامه ساخت مسکن بین وزارت راه و وزارت ارشاد شود .

    محمد محمودزاده روز دوشنبه درباره آخرین وضعیت مسکن خبرنگاران و اصحاب هنر و رسانه ، توضیح داد : طبق تفاهمنامه‌ای که در دولت قبلی با وزارت ارشاد منعقد شد ، ساخت ۱۰ هزار واحدمسکونی برای اصحاب رسانه و هنر در دستور کار است . تاکنون حدود ۹ هزار نفر از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به وزارت راه معرفی شده است و حدود هزار نفر دیگر باقی مانده است . این افراد به پروژه های درحال احداث در سراسر کشور متصل می شوند  و واحدهای در حال ساخت به عنوان مسکن ملی ، شامل این افراد خواهد شد.  

    وی تاکید کرد : کارمندان وزارت ارشاد مشمول این تفاهمنامه نمی شوند . این تلقیِ اشتباه وجود داشته که هر خبرنگار و هر هنرمندی شامل این طرح مسکنی می شود ، در حالی که اینگونه نیست .

    محمودزاده توضیح داد : شرایط تفاهمنامه ها به طور کلی یکی است ؛ از جمله تفاهمنامه بین وزارت راه و وزارت ارشاد هم راستا با شرایط عمومی است که همه متقاضیان باید داشته باشند . بنابراین واجد شرایط بودن متقاضی لازم است و اگر فرم «ج»  افراد قرمز باشد نمی توانند در این طرح حضور داشته باشند .

    وی توضیح داد : تفاوت تفاهمنامه ها تنها در این است که دستگاه‌های مربوطه کمک های ویژه‌تری را انجام می‌دهند تا مخاطبین با شرایط بهتری صاحب مسکن شوند ولی به معنای استثنا در واجد شرایط بودن به معنای قانونی آن نیست . بر این اساس اگر خبرنگار و هنرمندی قبل تر از امکانات دولتی اعم از تسهیلات دولتی و مسکن دولتی استفاده کرده باشد و یا مالک خصوصی باشد نمی تواند مشمول این تفاهمنامه شود .

    محمودزاده گفت : همچنین زنان مجرد به غیر از مجردان بالای ۳۵ سالِ خودسرپرست و سرپرست خانوار مشمول این طرح نمی‌شوند . سابقه سکونت ۵ ساله در شهر مورد تقاضا نیز در این طرح‌وجود دارد و همچنین عدم وجود مالکیت خصوصی از دیگر شروط در معرفی خبرنگاران و اصحاب هنر به پروژه‌های در حال ساخت است .




    مطالب مرتبط

    یکی از موضوعات ، مسکن بود که کشور دچار مشکل جدی در آن بوده است ، زیرا مدت زیادی به آن بی‌توجهی شد و این ، بار سنگین هزینه‌ و دغدغه‌ برای خانواده‌ها ایجاد کرد . قانون برای ساخت مسکن وجود داشت ، اما تفاوت رئیس جمهور شهید با دیگران ، مقیّد بودن به اجرای قانون بود .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سخنگوی دولت با اشاره به رویکرد دولت دوازدهم در حوزه مسکن که خود را متولی ساخت مسکن نمی دانست ، گفت : با سیاست‌های دولت ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سرپرست ریاست جمهوری گفت : تا پایان ۴ سالی که قرار بود این دولت ادامه به رقم ۴ میلیون واحد مسکونی نزدیک می‌شویم که امید است ...

    |

    پیشرفت چشمگیر پروژه‌های نهضت ملی مسکن در گیلان منجر به امیدآفرینی در مردم شده و در فهوای این امید آفرینی ، اعتمادسازی صورت گرفته است .

    |

    بخش مهمی از پیش‌نیازهای موجود در این حوزه را دانشگاه‌ها تامین کرده‌اند و بیش از هزار هکتار زمین از جامعه دانشگاهی تامین شده و بخشی نیز توسط دولت فراهم شده است . در حوزه مسکن دانشگاهی قرار بود ۶۰ هزار نفر از پرسنل و جامعه اساتید دانشگاه‌ها خانه دار شوند که این فاز اول مسکن ...

    |

    نظرات کاربران