در حال بارگذاری ...
  • تعریف و اجرای پروژه‌های مختلف بازآفرینی شهری در شهرستان لارستان طی سال جاری

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی لارستان با بیان اینکه در سال جاری چندین پروژه جدید در حوزه بازآفرینی شهری تعریف و اجرایی شده است به تشریح این پروژه ها پرداخت .

    شبانی توضیحاتی در خصوص پروژه‌های بازآفرینی شهری لارستان ارایه کرد .

    وى با بیان این که در سال جاری چندین پروژه جدید در حوزه بازآفرینی شهری تعریف شده است ، به تشریح پروژه‌های مورد نظر پرداخت و گفت : پروژه جداره‌سازی و کف‌سازی بازار قیصریه فاز ۳ شهر لار یکی از این پروژه‌هاست . مخروبه بودن بافت اطراف بازار مشکلات عدیده‌ای از نظر بهداشتی ، منظر و سیمای شهری و عبور و مرور برای ساکنان محله وکسبه ایجاد کرده بود بنابراین بهسازی این مکان ضروری به نظر می‌رسید .

    شبانی ادامه داد : با اجرای این پروژه ضمن دفع آب‌های سطحی ، معابر نیز سنگ فرش شده و قدم مثبتی جهت رونق بازار و رضایت شهروندان و بازاریان برداشته شده است ، این پروژه اکنون ٣٠ درصد پیشرفت فیزیکی دارد .

    مدیرکل راه و شهرسازی لارستان یکی دیگر از پروژه‌های جاری را جداره‌سازی قلعه اژدهاپیکر شهر لار عنوان کرد که این پروژه هم در مرحله عقد قرارداد است . قلعه اژدهاپیکر یک سازه‌ خشتی متعلق به دوره‌ ساسانی است که بر روی تپه‌ای در شمال شهر قدیم لار قرار دارد .

    شبانی با بیان این که بهسازی معابر و اجرای کانال دفع آب‌های سطحی محله پشتویه فاز ۲ شهر لار هم از دیگر پروژه‌هاست که در مرحله اجرا قرار دارد ، درباره اعتبار تخصیص یافته برای این پروژه گفت: ۴۰ میلیارد ریال اعتبار موافقت‌نامه ۹۹ و ۵۰ میلیارد ریال اعتبار هم در برنامه اجرایی بازآفرینی سال ۱۴۰۰ برای این طرح اختصاص یافته است . کف‌سازی و جداره‌سازی گذر نظرگاه و کاروانسرا نو شهر لار نیز هر کدام به میزان ۲۰ میلیارد ریال در برنامه اجرایی بازآفرینی شهری گنجانده شده است . همچنین مکاتبه با شرکت بازآفرینی شهری ایران در خصوص تامین اعتبار این پروژه‌ها(به جهت قرارگیری این پروژه‌ها در محلات هدف بازآفرینی شهری) انجام و در ستاد بازآفرینی شهرستان نیز به تصویب رسیده است . بخشی از این طرح‌ها توسط شهرداری و شورای اسلامی شهر و اداره میراث فرهنگی در حال مرمت است .

    وى با اشاره به طرح بازآفرینی محور خیابان امام شهر گراش اظهار کرد : این پروژه با هدف احیا این گذر تاریخی که بناهای ارزشمند تاریخی در آن وجود دارد، در برنامه اجرایی بازآفرینی به میزان ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال قرار دارد و مکاتبات لازم با شرکت بازآفرینی در خصوص تامین اعتبار آن نیز انجام گرفته است .

    ایشان در ادامه به مهم‌ترین فعالیت‌های انجام شده در سکونتگاه‌های غیررسمی اشاره کرد و گفت: از جمله مهم‌ترین اقدام‌ها در این حوزه اجرای پروژه بهسازی معابر و اجرای کانال دفع آب‌های سطحی محله پشتویه به شمار می‌رود، این محل به لحاظ کالبدی فرسوده و فاقد تاسیسات زیرساختی مناسب است که با اجرای پروژه ضمن گازرسانی به منطقه توسط شرکت گاز و اصلاح کانال‌های دفع آب‌های سطحی ، سطح کوچه‌ها نیز با مصالح متناسب با بافت، سنگ فرش شده و این مساله باعث دمیدن روح تازه و جذابیت در محل سکونت اهالى خواهد شد .

    شبانی با اشاره به وجود حجره‌های تجاری در ضلع جنوبی میدان قیصریه که به لحاظ اقتصادی بسیار با اهمیت هستند ، گفت : حوزه نفوذ اقتصادی این محدوده فراتر از مرزهای سیاسی است ، بنابراین نیاز به بهسازی کف پیاده‌رو در این مکان ضروری به نظر می‌رسید که با اجرای پروژه احیا، بهسازی و نوسازی محور چهار راه پیروزی تا میدان مدرس ، سطح پیاده‌رو با مصالح هماهنگ با بافت ، سنگ فرش شد . این پروژه اکنون ١٥ درصد پیشرفت فیزیکی دارد .

    او با بیان این که مساحت بافت شهر لار ۱۲۸ هکتار و جمعیت ساکن در آن ۷۲۶۳ نفر است، تصریح کرد : مساحت سکونتگاه‌های غیررسمی شامل محله پشتویه ۲.۲ هکتار بوده و ١٧٩ نفر در این محله ساکن‌اند .




    مطالب مرتبط

    محدوده و محلات هدف بازآفرینی شهر در سه گونه بافت تاریخی ، بافت ناکارآمد میانی و سکونتگاه غیررسمی بر اساس مصوبات اخیر کمیسیون ماده ۵ استان‌ها ، بررسی و در سامانه سینام بارگذاری شد .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، جلسه تصویب محلات مشمول بند ث تبصره ۱۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ (طرح کلید به کلید) در محل سالن جلسات اداره کل تشکیل شد .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ،‌ تفاهم‌نامه همکاری مشترک شرکت بازآفرینی شهری ایران و شورای عالی استان‌ها در جلسه شورای نوسازی مسکن شرکت بازآفرینی ...

    |

    با توجه به رشد محدوده محلات هدف و جمعیت ساکن در آنها ، این اداره کل با همکاری دستگاه‌های دخیل در برنامه اقدام مشترک در شهرهای ارومیه ، بوکان ، پیرانشهر ، خوی ، سردشت ، سلماس ، مهاباد و میاندوآب نسبت به بازبینی برنامه اقدام مشترک اقدام نموده که در نهایت ۵۷۲ پروژه به اعتبار بالغ ...

    |

    تاکنون برای ۵۸ هزار و ۹۲۸ واحد زمین اختصاص یافته ، تعداد ۲۳ هزار و ۵۰۴ واحد دارای قرارداد ساخت و ۹ هزار و ۹۲۵ واحد دارای قرارداد مشارکت مدنی است .

    |

    نظرات کاربران