در حال بارگذاری ...
  • برنامه‌ریزی احداث سالانه ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در قالب قانون جهش تولید توسط بنیاد مسکن

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اعلام این مطلب که به اجرای قانون جهش تولید مسکن با تاکید دولت سیزدهم خوش‌بین است بر احداث ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در قالب قانون جهش تولید مسکن توسط بنیاد ، تاکید کرد .

    اکبر نیکزادثمرین از تشکیل نخستین جلسه شورای‌عالی مسکن امروز ۱۴ مهر به ریاست رییس‌جمهور با دبیری وزیر راه و شهرسازی و با حضور وزرای عضو شورای‌عالی مسکن شامل وزیر نیرو ، وزیر جهاد کشاورزی ، رییس بانک مرکزی و وزیر امور اقتصاد و دارایی ، وزیر صمت در نهاد ریاست جمهوری خبر داد و با اشاره به اینکه در جلسه شورای‌عالی مسکن هرکدام از وزارتخانه‌ها به توضیحاتی در خصوص چگونگی اجرای قانون جهش تولید مسکن می‌‌پردازند ، اعلام کرد : با توجه به تاکید رییس‌جمهور و معاون اول ، به اجرای قانون جهش تولید مسکن در برنامه زمانبندی معین‌شده بسیار خوش‌بین هستم .

    نیکزاد ثمرین بار دیگر بر احداث ۴۰۰ هزار واحد مسکن توسط بنیاد مسکن در قالب طرح جهش تولید مسکن ، احداث ۲۰۰ هزار واحد در روستاها و احداث ۲۰۰ هزار واحد دیگر در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت ، تاکید کرد .

    وی با تاکید بر اینکه دولت سیزدهم برای تولید مسکن و انجام تعهدات خود برنامه‌ریزی مناسبی دارد ، در بخش دیگری از گفتگوی خود ضمن تبریک روز روستا از برگزاری بزرگداشت روز روستا همراه با برگزاری برنامه‌های متنوع و ارایه عملکرد بنیاد مسکن در مناطق روستایی برای شنبه ۱۷ مهر ، خبر داد .

    گفتنی است ، بنیاد مسکن سالانه احداث و نوسازی و بهسازی ۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی با محوریت مردم و  مشارکت آنها را در دستور کار داشت . با موافقت وزیر راه و شهرسازی مقرر شده است تا بنیاد مسکن در شهرهای زیر ۱۰۰  هزار نفر جمعت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی با محوریت مردم احداث کند. همچنین از یک میلیون واحد مسکونی که در برنامه احداث سالانه دولت قرار دارد ، ۴۰۰ هزار واحد توسط بنیاد مسکن راهبری و احداث خواهد شد . در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت مقرر شد تا در مناطقی که نیاز به کمک بنیاد مسکن بود ، بنیاد با هماهنگی وزارت راه وشهرسازی اقدام به ساخت‌وساز کند .




    مطالب مرتبط

    جزئیات واگذاری به صورت کارشناسی بررسی شد و فرایند آماده‌سازی از هفته آینده با تکمیل نقشه فاز دو طرح توسط بنیاد مسکن آغاز می‌شود .

    |

    سال گذشته در مجموع ۵ هزار و ۴۹ جلد سند صادر شده است که از این تعداد هزار و ۴۶۱ جلد سند شهری و ۳ هزار و ۵۸۸ جلد سند روستایی است . در سه ماهه ابتدای سال جاری نیز ۷۷۳ جلد سند صادر شده است که ۲۳۰ جلد شهری و ۵۴۳ جلد روستایی بوده است .

    |

    مقرر شده بود تا یک میلیون قطعه زمین در سال‌های ۱۴۰۲ و سال جاری توسط بنیاد مسکن برای واگذاری به متقاضیان در روستاها انجام شود که تاکنون بیش از دو سوم این اراضی شناسایی و تامین شده است .

    |

    در بخش روستایی ۵۶۰ هزار و ۴۹۸ واحد وارد فاز عملیاتی شده است که از این رقم ، تعداد ۳۰۵ هزار و ۸۴۶ واحد به اتمام رسید و تحویل متقاضیان شد و ۲۵۴ هزار و ۴۶۵ واحد نیز در حال اجراست که پیشرفت های متفاوتی نیز دارد .

    |

    تامین زمین شهری و روستایی در سراسر کشور از یک‌صد هزار هکتار عبور کرد و این یک عدد تاریخی در بخش مسکن بعد از انقلاب اسلامی به شمار می‌رود .

    |

    نظرات کاربران