در حال بارگذاری ...
  • ده هزار واحد مسکونی سهم استان چهارمحال و بختیاری در طرح جهش تولید مسکن

    تحویل اراضی ملی مورد نیاز در محدوده و حریم شهرها برای طرح‌های مصوب تولید مسکن توسط اداره کل منابع طبیعی استان , اولویت اراضی متصل به بافت شهری در بافت فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی در تأمین اراضی توسط راه و شهرسازی ، شناسایی زمین های مستعد توسعه شهری با اولویت شهر های در دست اقدام طرح جامع شهری توسط اداره کل راه و شهرسازی از دیگر مصوبات شورای مسکن استان بود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، استاندار چهارمحال و بختیاری گفت : در راستای اجرایی نمودن برنامه تولید یک میلیون واحد مسکونی در سال ، سهم استان ساخت حداقل ده هزار واحد مسکونی است .

    اقبال عباسی در جلسه شورای تأمین مسکن استان با اعلام این مطلب ، گفت : لازم است کلیه دستگاه های دولتی همکاری لازم را جهت تسریع در برنامه ساخت مسکن سالانه به عمل آورند .

    وی با استناد به ماده ۱۰ قانون جهش تولید مسکن ، کلیه دستگاه های دولتی استان را مکلف کرد ؛ با شناسایی اراضی مازاد خود ، نسبت به معرفی آن ها به همراه نقشه های مربوطه به اداره کل راه و شهرسازی اقدام نمایند .

    استاندار چهارمحال و بختیاری به ظرفیت منازل سازمانی در جهت تأمین مسکن سالانه اشاره کرد و افزود : اداره کل راه و شهرسازی بر اساس قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن ، نسبت به تعیین تکلیف و ساماندهی وضعیت منازل سازمانی سطح استان اقدام نماید .

    عباسی همچنین تأمین زیرساخت های لازم بر اساس قانون جشن تولید مسکن را ضروری خواند و گفت : بر اساس تبصره یک ماده ۹ این قانون ، وزارت خانه های نیرو ، نفت ، راه و شهرسازی و ارتباطات و فناوری اطلاعات و دستگاه‌های زیرمجموعه آن ها مکلفند ؛ زیرساخت های لازم را در اراضی مورد نظر فراهم نمایند .

    مدیرکل راه و شهرسازی نیز با اشاره به شیوه نامه طرح اقدام ملی مسکن گفت : این اداره کل اقدام به انتخاب سازندگان و پیمانکاران دارای صلاحیت از طریق فراخوان نموده است .

    حسینعلی مقصودی افزود: در حال حاضر در سطح استان ساخت ۴۵۲ واحد توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) و ۲۱۳۹ واحد توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان به عنوان کارگزاران طرح ، در دست اقدام است و بر اساس فراخوان جدید ، ساخت ۱۶۰۰ واحد مسکونی در محله ۳۴ منظریه شهرکرد نیز بر اساس قیمت پایه مصوب شورای مسکن استان به سازندگان دارای صلاحیت واگذار می شود .

    وی همچنین با اشاره به لزوم شناسایی اراضی مازاد دستگاه های دولتی در استان، تشکیل کارگروهی متشکل از راه و شهرسازی ، ثبت اسناد و املاک و فرمانداری ، با محوریت فرمانداری در شهرستان ها خبر داد و گفت : این کارگروه ، نسبت به شناسایی و جمع بندی اراضی آزاد دولتی اقدام و مراتب را به ادارات کل راه و شهرسازی و ثبت اسناد و املاک ارسال می نماید‌ .

    تحویل اراضی ملی مورد نیاز در محدوده و حریم شهرها برای طرح‌های مصوب تولید مسکن توسط اداره کل منابع طبیعی استان , اولویت اراضی متصل به بافت شهری در بافت فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی در تأمین اراضی توسط راه و شهرسازی ، شناسایی زمین های مستعد توسعه شهری با اولویت شهر های در دست اقدام طرح جامع شهری توسط اداره کل راه و شهرسازی از دیگر مصوبات شورای مسکن استان بود .




    مطالب مرتبط

    تامین زمین شهری و روستایی در سراسر کشور از یک‌صد هزار هکتار عبور کرد و این یک عدد تاریخی در بخش مسکن بعد از انقلاب اسلامی به شمار می‌رود .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ،‌ تفاهم‌نامه همکاری مشترک شرکت بازآفرینی شهری ایران و شورای عالی استان‌ها در جلسه شورای نوسازی مسکن شرکت بازآفرینی ...

    |

    سازمان ملی زمین و مسکن موفق شد در اخذ اراضی سایر دستگاه‌ها برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن ۵۹۰۰ هکتار اراضی را شناسایی کند و سند این اراضی برای تخصیص به تولید مسکن، اخذ شده است . همچنین با تلاش‌های انجام شده ۲۳ هزار هکتار زمین بخشی خصوصی برای ساخت مسکن شناسایی شد .

    |

    در اجرای ماده ۱۰ قانون جهش تولید مسکن میزان تقریبی ۴ هکتار از اراضی جهاد کشاورزی در شهر بادرود برابر ضوابط تملک و سند مالکیت در اختیار سازمان ملی زمین و مسکن قرار گرفت که پس از تهیه طرح تفکیکی و تایید کمیته فنی موضوع به کمیسیون ماده پنج ارجاع شد و در حال حاضر در مرحله ابلاغ طرح ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در مکاتبه با استاندار چهارمحال و بختیاری با مکانیابی کنونی احداث شهرک آلونی به ...

    |

    نظرات کاربران