در حال بارگذاری ...
  • استفاده از توان بخش خصوصی برای اجرای پروژه های انبوه سازی مسکن در استان همدان

    دستگاه های دولتی موظفند ، زمین های مازاد خود را برای ساخت واحدهای مسکونی در اختیار راه و شهرسازی قرار دهند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان همدان گفت : بخش خصوصی نقش ارزشمندی در اجرای پروژه ها دارد و از توان آن برای انبوه سازی مسکن در همدان استفاده خواهیم کرد .

    مجیدصالحی امیر در جلسه شورای مسکن استان همدان افزود : با توجه به صحبت های استاندار همدان ما میتوانیم با برنامه ریزی دقیق و با مشارکت بخش خصوصی و با انعقاد قرارداد های برد برد ، برنامه‌های جهش تولید مسکن در استان را پیش ببریم . تاکید وزیر راه و شهرسازی بر این است تا آیین نامه تولید و جهش مسکن بررسی و برنامه ها برای تولید سالانه یک میلیون واحد مسکونی در کشور تشریح شود .

    صالحی عنوان کرد : طرح جامع شهری همدان ، ملایر و تویسرکان مطالعه و در آن زمین های ساخت واحدهای مسکونی مشخص شده است .

    استاندار همدان سید سعید شاهرخی در این جلسه با اشاره به اینکه فهرست از اراضی برای واگذاری به این طرح باید تهیه شود ، تصریح کرد : دستگاه های دولتی موظفند ، زمین های مازاد خود را برای ساخت واحدهای مسکونی در اختیار راه و شهرسازی قرار دهند .

    استاندار همدان خاطرنشان کرد : سازمان ثبت اسناد و املاک باید زمین های مازاد دستگاه های دولتی را مشخص کند تا آمار آن ها برای ساخت مسکن مشخص شود . ساز و کارهای اداری ساخت مسکن های ملی برای جهش تولید مسکن باید برداشته شود تا به هدف تولید انبوه مسکن برسیم و همچنین آیین نامه های اجرایی جهش تولید مسکن باید به صورت شفاف و دقیق برنامه ریزی شود تا در آینده به مشکل بر نخوریم . شهرداری ها برای صدور پروانه ساخت و فراهم ساختن زیرساخت‌های تولید مسکن باید همکاری کنند .

    استاندار همدان با بیان اینکه روند تولید مسکن در استان باید تعیین تکلیف شود ، افزود : در بخش ساخت وبازسازی مسکن روستایی ، همدان سرآمد استان‌های کشور است و با اقدامات و مدیریت خوب ، واحدهای مسکونی آسیب دیده در سیل نوروز ۱۳۹۸ به موقع بازسازی شد .




    مطالب مرتبط

    برنامه چهارساله دولت سیزدهم ساخت ۹۹ هزار واحد مسکونی حمایتی در سطح استان همدان است که ۱۹ هزار واحد آن به بخش خود مالکیتی اختصاص دارد .

    |

    در دولت سیزدهم توفیقات زیادی در بخش مسکن حاصل شده است . تاکنون بیش از ۴۸ هزار هکتار زمین به محدوده شهرها الحاق کردیم که این اقدام در دولت‌های قبلی بی‌سابقه بوده است .

    |

    یکی از دغدغه‌های مهم دولت ایجاد اشتغال بود که در این استان با ساخت سریع و بهنگام واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن علاوه‌ بر ایجاد امید برای خانه‌دار شدن بین اقشار کم ، فضای مناسب برای ایجاد اشتغال تا چند سال آینده در این منطقه ایجاد شده است .

    |

    با تاکید دولت سیزدهم بر توانمند سازی تعاونی ها در ساخت پروژه های طرح نهضت ملی مسکن این استان ، از ظرفیت های تعاونی ها استفاده شد که نقش مهمی در اجرای سریع کار داشت .

    |

    در بیشتر شهرهای استان اراضی مناسبی برای الحاق به آن شهر شناسایی و به شورای عالی شهرسازی ارسال شده که در صورت تصویب و ابلاغ این اراضی ، تامین زمین مسکن حمایتی در تعهد مطابق با تعهدات انجام می‌شود .

    |

    نظرات کاربران