در حال بارگذاری ...
  • بررسی روند اجرای پروژه ساخت ۱۰۰۰ واحد مسکونی در منطقه مرادآباد چابهار

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سرپرست جدید شرکت بازآفرینی شهری ایران ، وضعیت پروژه ساخت هزار واحد مسکونی مرادآباد چابهار را در جلسه‌ای مورد بررسی قرار داد .

    در جلسه‌ای که به ریاست احمدی نوری سرپرست جدید شرکت و با حضور اعضای هیات مدیره ، معاونین و مدیرکل دفتر نظارت بر امور اجرایی و سرپرست دفتر راهبری و هدایت طرح های بازآفرینی شهری  شرکت و سارانی نماینده اداره کل راه و شهرسازی جنوب سیستان و بلوچستان (ایرانشهر) تشکیل شد ، روند اجرای پروژه هزار واحدی مرادآباد مورد بحث و بررسی قرار گرفت .

    در این جلسه احمدی نوری پس از استماع گزارش‌های مشاور و مسوولان ستادی شرکت دستورات و رهنموردهای لازم جهت پیشرفت و تسریع در روند اجرای پروژه را صادر کرد .

    لازم به یادآوری است مرادآباد چابهار یک سکونتگاه غیررسمی در حاشیه شهر با جمعیت هفت هزار و ۲۳۴ نفر در قالب هزار و ۲۳۰ خانوار بوده است که به مرور زمان با کپرنشینی ایجاد و گسترش پیدا کرده است . برای رفع این معضل هم اکنون پروژه مسکن محرومان هزار واحدی مرادآباد چابهار در زمینی به مساحت ۳۶ هکتار با همکاری شرکت بازآفرینی شهری ایران به عنوان کارفرما و سازمان بسیج به عنوان مجری در حال احداث است . مساحت کل واحدهای این پروژه ۶۰ هزار متر مربع بوده و قرار است ظرف ماه‌های پیش رو آماده بهره‌برداری شود .




    مطالب مرتبط

    بازآفرینی شهری یکی از طرح های بسیار مهم وزارت راه و شهرسازی است که بصورت برنامه ای مدّون و هدفمند توسط شرکت بازآفرینی شهری ایران پیش می رود و لازم است تا اداره کل نیز اهتمام ویژه ای جهت اجرای طرح های بازآفرینی به ویژه در حوزه نوسازی مسکن داشته باشد .

    |

    محدوده و محلات هدف بازآفرینی شهر در سه گونه بافت تاریخی ، بافت ناکارآمد میانی و سکونتگاه غیررسمی بر اساس مصوبات اخیر کمیسیون ماده ۵ استان‌ها ، بررسی و در سامانه سینام بارگذاری شد .

    |

    با تاکید وزیر راه و شهرسازی میزان تسهیلات نوسازی مردمی در بافت‌های فرسوده از ۳۰ هزار واحد به ۴۰ هزار واحد افزایش یافت که باید قرارداد آن تا پایان سال با بانک عامل بسته شود .

    |

    استانداران و فرمانداران در جلسات تخصصی با شهرداران بستر اجرایی شدن بسته‌های تشویقی نوسازی در بافت‌های فرسوده را فراهم کنند .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیر عامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با بیان اینکه مالکان واقع در اراضی تصرفی در سکونتگاه غیررسمی می‌توانند سند ملک خود را ...

    |

    نظرات کاربران