در حال بارگذاری ...
  • مالکان و مستاجران تا پایان مهرماه اطلاعات سکونتی خود را در سامانه املاک و اسکان به ثبت برسانند

    عدم ثبت اطلاعات و خود اظهاری در سامانه املاک و اسکان مشکلات عدیده ای برای خانوارها در استفاده از خدمات ایجاد خواهد کرد چرا که به موجب قانون ارائه بسیاری ازخدمات از جمله افتتاح حساب ، صدور چک ، خرید انشعابات برق ، آب ، فاضلاب و ... منوط به ثبت اطلاعات در سامانه بوده و بسیاری از خدمات براساس آدرس مندرج درسامانه به ساکنین ارائه خواهد شد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان گفت : در صورت عدم ثبت اطلاعات ملک ، برابر الزامات قانونی ، آن واحد مسکونی خالی تلقی شده و برای آن ملک برگه مالیاتی صادر می شود .

    داریوش حسینی گفت : ثبت اطلاعات در سامانه املاک و اسکان منجر به ایجاد شفافیت اطلاعاتی در حوزه مسکن ، اخذ تصمیمات سیاستی صحیح و نهایتاً تسهیل فرآیند خانه دار شدن تمامی اقشار جامعه را فراهم می کند .

    حسینی ثبت اطلاعات در سامانه املاک و اسکان را فرصتی برای سرشماری دقیق نفوس و مسکن ، تنظیم بازار مسکن و امکان اجرای سیاست های مطلوب تر دولت از جمله اعمال مالیات یا پرداخت یارانه های هدفمند دانست و افزود : افزایش دقت برنامه ریزی اقتصادی در بخش مسکن از دیگر مزایای ثبت اطلاعات در سامانه مذکور می باشد . چنانچه تمامی املاک کشور در سامانه املاک و اسکان به ثبت برسند ، از سو استفاده های افراد سودجو و فرصت طلب و فروش یا اجاره یک واحد مسکونی به چند فردتا حدزیادی جلوگیری خواهد شد .

    مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان به تبعات عدم ثبت اطلاعات ملک در سامانه املاک و اسکان نیز اشاره کرد و گفت : برابر الزامات قانونی ، واحد مسکونی که در سامانه مذکور به ثبت نرسد خالی تلقی شده و برای آن ملک برگه مالیاتی صادرو در صورت عدم پرداخت مشمول جرایم مالیاتی می شود ، همچنین هرزمان که نیاز به اخذ مفاصا حساب مالیاتی برای ملک مورد نظر باشد ، مالک آن واحد مسکونی مکلف به پرداخت جرائم مالیاتی در خصوص ملک خواهد بود . همچنین از آنها که میزان مالیات مربوطه از شش تا هجده برابر مالیات بر اجاره تعیین شده است رقم مالیات متعلقه بسیار قابل توجه می باشد و همچنین وزارت نیرو نیز طبق قانون مکلف است تعرفه برق این املاک را در بالاترین پلکان قیمتی محاسبه نماید .

    حسینی در ادامه افزود : عدم ثبت اطلاعات و خود اظهاری در سامانه املاک و اسکان مشکلات عدیده ای برای خانوارها در استفاده از خدمات ایجاد خواهد کرد چرا که به موجب قانون ارائه بسیاری ازخدمات از جمله افتتاح حساب ، صدور چک ، خرید انشعابات برق ، آب ، فاضلاب و ... منوط به ثبت اطلاعات در سامانه بوده و بسیاری از خدمات براساس آدرس مندرج درسامانه به ساکنین ارائه خواهد شد .

    مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان در پایان خاطر نشان کرد : تمامی مالکین و مستاجران قمی می بایست تا پایان مهر ماه با مراجعه به سامانه ملی املاک و اسکان کشور به نشانیhttps://amlak.mrud.ir نسبت به تکمیل اطلاعات خود اقدام نمایند .




    مطالب مرتبط

    مالکان و دستگاه‌هایی که هنوز در سامانه املاک و اسکان ثبت نام نکرده‌اند ، مشمول جریمه سنگین خواهند شد از طرفی برای خانه‌های خالی نیز جریمه ها از ۶ تا ۱۸ برابر مالیات بر اجاره از سال اول تا سوم به صورت پلکانی افزایش می‌یابد .

    |

    تمامی موجران و مستاجران باید در سامانه املاک و اسکان به نشانی amlak.mrud.ir ثبت نام و اطلاعات خواسته شده را تکمیل کنند .

    |

    تمامی خدمات دستگاه‌های دولتی و سیستم بانکی خدمات خود از قبیل افتتاح حساب بانکی و صدور دسته چک، خدمات ناشی از اعمال سیاست‌های حمایتی ، یارانه‌ای و کمک معیشتی ، تعویض پلاک خودرو ، فروش انشعاب آب ، برق ، تلفن و گاز طبیعی ، ارسال اسناد و مدارک مانند گواهی نامه را صرفاً با اخذ کد ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران بهره مندی و استفاده از خدمات دستگاه های دولتی خدمات رسان را منوط به خوداظهاری شهروندان در ...

    |

    یکی از کارکردهای سامانه املاک و اسکان تخصیص منابع بانکی به پروژه‌های مختلف است . هم اکنون با ثبت ۵۰ درصد اطلاعات ملکی مردم در سامانه ، سیاستگذار قادر به اخذ تصمیمات درست بر اساس واقعیات شده است .

    |

    نظرات کاربران