در حال بارگذاری ...

برگزاری دوره آموزشی آشنایی با مفاهیم و کاربردهای مهندسی ارزش در شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، دوره آموزشی "آشنایی با مفاهیم و کاربردهای مهندسی ارزش" با هدف کاهش هزینه‌ها همزمان با بهبود عملکرد و کیفیت در شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک برگزار شد .

دوره آموزشی "آشنایی با مفاهیم و کاربردهای مهندسی ارزش" صبح امروز شنبه ۱۷ مهرماه کنفرانس برای کلیه علاقه‏‌مندان حوزه فنی و اعضای کمیته بهره‌‏وری در کلیه مراکز عملیاتی سراسر کشور و واحد ستادی به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد .

در این دوره آموزشی سرفصل‏‌های کلیدی مهندسی ارزش شامل تعریف و بیان اهمیت مهندسی ارزش ، شرح انواع هزینه‌‏های مشهود و نامشهود پوشش داده شده در مهندسی ارزش ، تعریف ارزش اقتصادی و شاخص‏ه‌ای ارزش ، راهکردهای افزایش ارزش و مراحل پیاده‌‏سازی مهندسی ارزش با بهره‌‏گیری از روش‌‏های استانداردی مانند طوفان فکری مستقیم و معکوس ، ماتریس زوجی و نمودار FAST توسط مهندس فرشید کریمی ، مدیر دفتر برنامه و بودجه شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک تدریس شد .

کریمی در خصوص این دوره آموزشی گفت : هدف از برگزاری این دوره آشنایی با مفاهیم و تسهیل در اجرای مهندسی ارزش در پروژه‏‌ها و اقدامات شرکت در مقیاس متوسط و بزرگ با رویکرد کاهش هزینه‎‌‏های پروژه‌‏ها تا سقف ۲۰ درصد ، کاهش زمان ، بهبود عملکرد ، ثبات یا بهبود کیفیت ، افزایش نرخ بازگشت سرمایه ، ROR و افزایش بهره‌‏وری بوده که اجرای مهندسی ارزش در پروژه‌ها از زمان برنامه‏‌ریزی تا ساخت پروژه، منجر به بالاترین صرفه‏‌جویی در هزینه‌ها خواهد شد .




مطالب مرتبط

مدیریت انرژی و صرفه جویی و بهینه مصرف کردن انرژی امروزه به یکی از چالش‌های مهم در دنیا تبدیل شده و کشور ما هم از این قضیه مستثنی نیست و توصیه می‌شود که الگوی مناسب مصرف انرژی را در سراسر کشور رعایت کنیم .

|

طی برنامه‌ریزی امسال ۴۰ درصد خدمات را به حوزه وزارت راه و شهرسازی ، ۲۰ درصد به دیگر سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی و ۴۰ درصد دیگر را باید به بخش خصوصی ارائه کرده‌ایم تا بتوانیم در ارتقا کیفی پروژه عمرانی در سراسر کشور نقش‌آفرین باشیم .

|

امسال ۳ نوع آزمایش جدید در بخش شیمی و دو نوع آزمایش جدید در بخش مقاومت مصالح برای ارائه خدمات مطلوب به کارفرمایان ، مهندسین مشاور و پیمانکاران راه‌اندازی خواهد شد .

|

نظرات کاربران