در حال بارگذاری ...

ارتقا کیفیت بتن با حمل به موقع و استفاده در زمان مقرر

در شهرهای بزرگ دنیا اجازه تردد کامیون‌های حمل بتن در روز هم فراهم است که باید تلاش کنیم تا علاوه بر کنترل ترافیک ، کیفیت بتن نیز با اشکال مواجه نشود . از این رو کمیسیون حمل و نقل شهرداری تهران با امکان تردد روزانه کامیون‌های حامل بتن آماده در ساعات به خصوصی از روز موافقت کرد .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رییس مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی گفت : در همکاری مرکز تحقیقات با پلیس راهور و معاونت حمل‌ونقل ترافیک شهرداری تهران ، امکان تردد کامیون‌های حمل بتن آماده در سطح شهر تهران فراهم شد .

محمد شکرچى زاده امروز ١٨ مهر در مراسم رونمایى از طرح تردد کامیون هاى حمل بتن آماده ، ضمن اعلام همکارى مرکز با معاونت حمل و نقل ترافیک و پلیس راهور براى اجراى این طرح و ارتقاى کیفیت بتن که مهمترین محصول در ساخت و ساز است ، گفت : ١٧ درصد جمعیت کشور در تهران که یک درصد مساحت کشور را دارد ، ساکن است . از سوى دیگر با توجه به لرزه خیزى بالاى شهر تهران و مطالعاتى که مرکز در خصوص لرزه خیزى تهران داشته است ، ارتقا کیفیت بتن که محصول اصلی ساخت و ساز است در اولویت قرار گرفت .

رییس مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی ادامه داد : علاوه بر بهسازى و مقاوم سازى ساختمان‌های موجود ، احداث ساختمان‌های جدید با ارتقای کیفیت بتن در برنامه قرار گرفت . برای ارتقای کیفیت بتن ، مرکز تحقیقات با همکاری پلیس راهور و شهرداری تهران ، امکان تردد روزانه کامیون‌های حمل بتن آماده در سطح شهر تهران را فراهم کرده است که مصوبه آن از کمیسیون حمل‌ونقل شهرداری تهران ، اخذ شد .

شکرچی زاده با اشاره به اینکه ۸۱ کیلومتر سطح شهر تهران روی پهنه گسل اصلی زلزله است ، گفت : بخش اصلی ساختمان های شهر با خطر زلزله مواجه هستند . بهسازی و مقاوم سازی ساختمان ها در دستور وزارت راه و شهرسازی و شهرداری قرار دارد . تاکنون سه شرکت تولید بتن آماده مجوز تردد روزانه کامیون‌های حمل بتن را دریافت کرده‌اند .

شکرچی‌زاده درباره دلایل تلاش برای تردد روزانه کامیون‌ها ، توضیح داد : به دلیل سرمای شب کیفیت بتن کاهش می یابد و برای حفظ تازگی آن ، آب به بتن اضافه شده و کیفیت بتن کاهش . بنابراین باید که برای رفع این مشکل ، همکاری شکل گرفت .

وی یادآور شد : در شهرهای بزرگ دنیا اجازه تردد کامیون‌های حمل بتن در روز هم فراهم است که باید تلاش کنیم تا علاوه بر کنترل ترافیک ، کیفیت بتن نیز با اشکال مواجه نشود . از این رو کمیسیون حمل و نقل شهرداری تهران با امکان تردد روزانه کامیون‌های حامل بتن آماده در ساعات به خصوصی از روز موافقت کرد .




مطالب مرتبط

تاکنون اقدامات خوبی با همکاری شهرداری تهران و دانشگاه علم و صنعت برای طراحی این پروژه انجام شده است .

|

برخی از حفره‌ها و تونل‌های زیرسطحی در شهر تهران و سایر کلانشهرها قابل شناسایی است و برخی نیز قابل شناسایی نیستند . زیرا عامل به وجود آورنده برخی از آنها ناشی از گسیختگی لوله‌ها و فرسودگی تاسیسات شهری ، مسدود کردن مسیرهای جریان آب و عوامل متعدد است .

|

پروژه احداث باغ راه حضرت فاطمه زهرا (س) پس از انتقال خط راه آهن تهران - تبریز به زیرزمین ، با رویکرد کاهش شکاف اجتماعی ، افزایش سرانه فرهنگی ، ورزشی ، اقتصادی و رفاهی مناطق کم برخوردار ۱۷ و ۱۸ شهرداری تهران ، بر روی بام این تونل در محدوده‌ای به طول تقریبی ۹ کیلومتر و کشیدگی شرقی - ...

|

موضوع این تفاهم‌نامه که بین وزارت راه و شهرسازی با نمایندگی شرکت بازآفرینی شهری ایران و شهرداری تهران با نمایندگی سازمان نوسازی شهر تهران منعقد شد ، همکاری مشترک با هدف جذب اعتبارات سفر استانی در راستای محرومیت زدایی در محدوده‌های هدف بازآفرینی شهر تهران جهت انجام اقدامات ...

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران اعلام کرد : طی یک سال گذشته ۶۰۰ تن قیر از دولت دریافت شد که پس از تبدیل شدن به آسفالت ، در ...

|

نظرات کاربران