در حال بارگذاری ...
  • برگزاری پنج دوره آموزشی پیرامون مفاهیم بازآفرینی شهری توسط اداره کل راه و شهرسازی استان تهران و جهاد دانشگاهی

    برنامه های مسکن کم درآمدان در ایران از توزیع زمین تا طرح اقدام ملی در قالب دفتر سوم و با عنوان مسکن کم درآمدان ارائه شد . همچنین ظرفیت های تامین مسکن در محدوده های هدف بازآفرینی شهری پایدار و الگوی مسکن کم درآمدها با نگاهی به تجربه ایران و جهان در قالب دفتر چهارم از دیگر دوره های برگزار شده بوده است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران از برگزاری پنج دوره آموزشی پیرامون مفاهیم بازآفرینی شهری با سرفصل های مصوب آموزشی معاونت بازآفرینی وزارت متبوع خبر داد .

    خلیل محبت خواه با اشاره به عناوین برگزار شده آموزش بازآفرینی شهری گفت : این آموزش ها در قالب پنج دفتر طی دو سال اخیر برگزار شده است که دفتر اول با عنوان "فعالیت کلان بازآفرینی شهری با تاکید بر مسکن در ۷ محور برگزار شد .

    وی عنوان دفتر دوم را تاب آوری و بازآفرینی شهری پایدار با دو سرفصل سنجش و پایش تاب آوری شهری و مخاطرات زمین شناسی و تاب آوری شهری عنوان کرد و افزود : برنامه های مسکن کم درآمدان در ایران از توزیع زمین تا طرح اقدام ملی در قالب دفتر سوم و با عنوان مسکن کم درآمدان ارائه شد . همچنین ظرفیت های تامین مسکن در محدوده های هدف بازآفرینی شهری پایدار و الگوی مسکن کم درآمدها با نگاهی به تجربه ایران و جهان در قالب دفتر چهارم از دیگر دوره های برگزار شده بوده است .

    محبت خواه خاطرنشان کرد : عنوان پنجمین آموزش های بازآفرینی شهری به توانمند سازی و بازآفرینی شهری اختصاص داشت . در آموزش این دوره ظرفیت الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی در توسعه توانمندیهای اجتماعی و اقتصادی ساکنان سکونتگاههای غیررسمی با تمرکز بر زنان سرپرست خانوار ارائه شد .

    مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران استمرار آموزش برای جامعه هدف ۴۶ شهرداری و ۱۶ فرمانداری استان تهران از جمله برنامه های در دستور کار بازآفرینی توسط اداره کل راه و شهرسازی استان تهران در تعامل با شرکت بازآفرینی شهری عنوان کرد .




    مطالب مرتبط

    بازآفرینی شهری یکی از طرح های بسیار مهم وزارت راه و شهرسازی است که بصورت برنامه ای مدّون و هدفمند توسط شرکت بازآفرینی شهری ایران پیش می رود و لازم است تا اداره کل نیز اهتمام ویژه ای جهت اجرای طرح های بازآفرینی به ویژه در حوزه نوسازی مسکن داشته باشد .

    |

    محدوده و محلات هدف بازآفرینی شهر در سه گونه بافت تاریخی ، بافت ناکارآمد میانی و سکونتگاه غیررسمی بر اساس مصوبات اخیر کمیسیون ماده ۵ استان‌ها ، بررسی و در سامانه سینام بارگذاری شد .

    |

    در محلاتی که وسعت چندانی ندارند شهرداری‌ها باید از نیروهای خود برای تشکیل این حلقه‌ها استفاده کنند و در محلاتی که محدوده‌های مورد عمل از وسعت بالایی برخوردار هستند می‌بایست از طریق شهرداری‌های نواحی اقدام شود تا ظرفیت گروه‌های جهادی ، دانشگاهی ، انبوه سازان ، کارگزاران ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران از آغاز عملیات اجرایی ساخت ۱۸۰ واحد مسکونی در محدوده‌های هدف بازآفرینی شهر صالحیه در ...

    |

    با تاکید وزیر راه و شهرسازی میزان تسهیلات نوسازی مردمی در بافت‌های فرسوده از ۳۰ هزار واحد به ۴۰ هزار واحد افزایش یافت که باید قرارداد آن تا پایان سال با بانک عامل بسته شود .

    |

    نظرات کاربران